Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På ketolyse for andre gang ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-12, 01:31   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

På ketolyse for andre gang ...

Er med skrekkblanda fryd jeg snart skal gå i gang med røykeslutt og ketolyse! Ketolysen starter nok fra midten av neste uke. Må få tømt skapene (les: spist opp alt snopet
Har også bestilt "Endelig ikke-røyker" og skal prøve denne. Plaster og annen erstatning hopper jeg over. Mulig det virker, har aldri forsøkt.
Er også andre gang jeg skal gå i gang med ketolyse. Første gang var for vell 2 år siden. Hadde det flott. Gikk ned og inn og humøret var på topp!
Må jeg forvente noe annerledes denne gangen? Evt. gjøre ting annerledes?
Delammer, har 3 barn ( 3mnd, 17 mnd og 6 år) hjemmeværende med minstemor, har ca 15 kg jeg ønsker langt pokker i vold..
Har ikke all verdens med tid til å lage mat.
Noen tips og råd?
Er vell ikke å anbefale og spise tablettene da jeg ammer? (spiste forsåvidt ikke disse forrige gang heller)
Avsluttet da kuren etter 3 mnd. pga graviditet.

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 01:44   #2
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: På ketolysen for andre gang..

Jeg har heller ikke så mye tid, men prøver og være flink til å planlegge og ha enkle ting liggende. Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til!. Hører vel fra deg

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 14:00   #3
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: På ketolysen for andre gang..

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Jeg har heller ikke så mye tid, men prøver og være flink til å planlegge og ha enkle ting liggende. Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til!. Hører vel fra deg

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 15:08   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: På ketolyse for andre gang ...

Jepp, planlegging litt tid i forveien, lage store porsjoner feks til middag så du kan spise til frokost/lunsj dagen derpå er et viktig tips. Jeg spiser "dårligere" når jeg ikke har planlagt, dvs lite næringsrikt og lite generelt.

Et annet tips er å være B E V I S S T. Du skal slutte å røyke samtidig, og for min del - som HAR sluttet tidligere, men begynte på igjen av helt idiotiske grunner - så er dette med bevissthet essensielt. Det er ingenting, verken i mat eller røykeveien som heter "det er ikke så farlig med en...".

Lag deg "hjelpeverktøy" som du kan bruke når sånt skjer og du sier inni deg "bare en bit". Kanskje skal du da gå å drikke et glass iskaldt vann, eller gå to runder rundt huset - eller helt bevisst spørre deg selv - er det NØDVENDIG?

Jeg blir flinkere og flinkere (men ikke helt 100% flink) ved å være bevisst så ofte som mulig, men aller helst når det kniper

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:15   #5
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: På ketolyse for andre gang ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jepp, planlegging litt tid i forveien, lage store porsjoner feks til middag så du kan spise til frokost/lunsj dagen derpå er et viktig tips. Jeg spiser "dårligere" når jeg ikke har planlagt, dvs lite næringsrikt og lite generelt.

Et annet tips er å være B E V I S S T. Du skal slutte å røyke samtidig, og for min del - som HAR sluttet tidligere, men begynte på igjen av helt idiotiske grunner - så er dette med bevissthet essensielt. Det er ingenting, verken i mat eller røykeveien som heter "det er ikke så farlig med en...".

Lag deg "hjelpeverktøy" som du kan bruke når sånt skjer og du sier inni deg "bare en bit". Kanskje skal du da gå å drikke et glass iskaldt vann, eller gå to runder rundt huset - eller helt bevisst spørre deg selv - er det NØDVENDIG?

Jeg blir flinkere og flinkere (men ikke helt 100% flink) ved å være bevisst så ofte som mulig, men aller helst når det kniper

Lykke til!

Tusen takk
Skal ta dette til etterretning
BEVISST!!!!

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 17:33   #6
Kroneis
Nytt Medlem
 
Kroneis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 9
Kroneis er på en erverdig vei

Sv: På ketolyse for andre gang ...

Det anbefales vel ikke å gå på ketolysekuren mens du ammer i det hele tatt?
Personlig ville jeg prøvd en mildere versjon av lavkarbo om jeg ammet, men er jo selvfølgelig opp til deg

Jeg er også startet for 2 gang.
Røykeslutt og ketolysekur er kanskje smart å starte med samtidig, siden mange (inkludert meg selv) får større søt/matsug etter røykeslutt, og ketolysekuren ofte gjør at søtsuget forminsker eller forsvinner.
Lykke til

Kroneis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:27   #7
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: På ketolyse for andre gang ...

Opprinnelig lagt inn av Kroneis, her.

Det anbefales vel ikke å gå på ketolysekuren mens du ammer i det hele tatt?
Personlig ville jeg prøvd en mildere versjon av lavkarbo om jeg ammet, men er jo selvfølgelig opp til deg

Jeg er også startet for 2 gang.
Røykeslutt og ketolysekur er kanskje smart å starte med samtidig, siden mange (inkludert meg selv) får større søt/matsug etter røykeslutt, og ketolysekuren ofte gjør at søtsuget forminsker eller forsvinner.
Lykke til


Lykke til selv. Gi lyd fra deg om hvordan det går med deg i 2 omgang

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 23:43   #8
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: På ketolyse for andre gang ...

jeg startet opp med lchf da jeg ammet mini (han var ca 3 mnd) og jeg fikk mye mindre melkeproduksjon! i det jeg økte karbohydratene økte produksjonen, dette irriterte vettet av meg, så etter ca en mnd måtte jeg bare teste igjen. Da gikk det greit, men jeg gikk ikke så langt ned i antall KH som ketolysekuren anbefaler. Spiste egenkompinert LCHF og holdt meg på ca 30-70 KH pr dag. Da gikk det fint! Det er min erfaring.

Lykke til både med kosthold og røykeslutt!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 10:27   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: På ketolyse for andre gang ...

Når man ammer må man nok ta endringene mye mer sakte enn ellers for at ikke melkeproduksjonen skal påvirkes. Flott at du fant ut av hva som passer for deg, Kuredu.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse slankogsmekkersnart Generell diskusjon 7 16-03-11 17:04
Ketolyse for andre gang, går saktere ned? Bionach Ketolysekuren 3 23-01-10 22:38
Ketolyse for andre gang ... Almyrida Ketolysekuren 12 11-01-10 10:08
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no