Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Meze på restaurant

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-11, 17:35   #1
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Meze på restaurant

Hei! Har etter 3 mnd. med streng LCHF med fokus på Skaldeman i dag unnet meg en Meze-lunsj. Ble nok to spiseskjeer hummus og omtrent et kvart pitabrød. Ellers var det kjøtt, blomkål, baba ganush etc. Noen som har peiling på om det vil slå veldig feil ut? Jeg sliter med å regne ut iom at jeg ikke helt vet hva jeg har spist ;D

Ps: jeg slår ut (medium kraftig) på ketostix ca 1,5 time etter måltidet, men vet ikke om man alltid vil gjøre det om man har spist fett (dumt spørsmål kanskje men ikke så proff.. )

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:

Sist redigert av Snorkfroken76 : 16-04-11 kl 18:06.
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 09:35   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Meze på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei! Har etter 3 mnd. med streng LCHF med fokus på Skaldeman i dag unnet meg en Meze-lunsj. Ble nok to spiseskjeer hummus og omtrent et kvart pitabrød. Ellers var det kjøtt, blomkål, baba ganush etc. Noen som har peiling på om det vil slå veldig feil ut? Jeg sliter med å regne ut iom at jeg ikke helt vet hva jeg har spist ;D

Ps: jeg slår ut (medium kraftig) på ketostix ca 1,5 time etter måltidet, men vet ikke om man alltid vil gjøre det om man har spist fett (dumt spørsmål kanskje men ikke så proff.. )

Jeg kan bare snakke om egen erfaring, men jeg spiser meze med god samvittighet - og god apetitt!!
Du trenger ikke måle med stix, altfor mange feilkilder.
Et slikt måltid inneholder (generelt) lite karber - og lav GI, så om du fikk en liten "ketosepause" så var du nok i ketose igjen ila natten.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 16:59   #3
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Meze på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg kan bare snakke om egen erfaring, men jeg spiser meze med god samvittighet - og god apetitt!!
Du trenger ikke måle med stix, altfor mange feilkilder.
Et slikt måltid inneholder (generelt) lite karber - og lav GI, så om du fikk en liten "ketosepause" så var du nok i ketose igjen ila natten.

Ok! Måler ikke så ofte med stix, syns bare det er gøy å "forske" litt Men stoler på følelsen i kroppen, og føltes ikke som jeg fikk noen forhøying av blosukker osv så antar det gikk greit ja, selv om jeg syndet med et kvart pitabrød.. Takk for svar!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 17:04   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Meze på restaurant

Hva er meze???

Hvis det er mat vil jeg gjerne opplyses..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:18   #5
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Meze på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva er meze???

Hvis det er mat vil jeg gjerne opplyses..

Meze er småretter type tapas. Det kalles meze i Tyrkia og Hellas (og jeg tror noen andre land i midtøstenområdet også har konseptet).

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:11   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Meze på restaurant

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Meze er småretter type tapas. Det kalles meze i Tyrkia og Hellas (og jeg tror noen andre land i midtøstenområdet også har konseptet).

Jeg forbinder meze først og fremst med libanesisk/arabisk mat, men det er vel en fellesbetegnelse på småretter fra land rundt Middelhavet.
Nyyyyydelig mat!!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
meze


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tapas og Meze (samletråd) trillian78 Middag 16 17-05-13 14:48
Restaurant polvott Lavkarbo generelt 3 07-04-06 18:53
Atkins på restaurant Elisabeth Atkins kosthold 12 29-09-04 10:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no