Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Noen som kjenner Eat-dietten ?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-05, 17:15   #1
ritamaa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2
ritamaa er på en erverdig vei

Noen som kjenner Eat-dietten ?

Hei !

Er ny her jeg også og er på utkikk etter en diett som passer for meg. Leste om Eat-dietten i siste utgave av Norsk Ukeblad og lurer litt på om jeg skal satse på internett-kurset deres, men jeg synes det er nokså dyrt. Er det noen som kjenner dette kurset, er det verdt 2000 kr ? Noen som vet om dette er det samme som Atkins-dietten ? Har gått på mange kurer tidligere, men har aldri prøvd denne typen kur. Er det lettere å følge dette opplegget enn de tradisjonelle lav kalori-kurene ? Har store problemer med å finne den nødvendige motivasjonen denne gangen og lurte derfor på om det er på tide å prøve noe nytt.... Har minst 35 kilo jeg må bli kvitt....

Hilsen meg....

ritamaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke bestemt ennå. Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 17:29   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg har ikke erfaring med Eat og vet lite om det, men det ser ut som om det bygger på mange av de samme prinsippene som Atkins? Uansett, her inne finner du nok svar på mye av det du kommer til å lure på når du følger en lavkarbodiett.

Jeg anbefaler deg å lese litt, og når du har bestemt deg for kostholdsfilosofi lager du en liten introduksjon av deg selv og kanskje også en journal der andre kan lese om og kommentere det du spiser. Greit å skrive ned det man gjør, da ser man kanskje ting i et litt annet lys.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 19:30   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

JEG vil ikke anbefale å betale for internettkukrset deres..

Hvis du er motivert nok, og nysgjerrig nok, så vil jeg tippe (!) på at du finner samme info her inne som på det kurset

Velkommen til oss, forøvrig!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 20:30   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er en to-tre stykker her inne som holder på med EAT. De har gode erfaringer. Bl.a. DJW tror jeg, - og Begod kanskje ? + en av de nye.....

De svarer nok bare de ser spørsmålet. Pusher den opp igjen jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 12:45   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg har gått eat kurs og anbefaler det på det varmeste for ferske lavkarbodister.
Nå gikk jeg på et ordentlig kurs og ikke et internettkurs, tror ikke man får den samme motivasjonen med et internettkurs som man fåpr ved kurskvelder. Så hvis du kke har mulighet til å gå et skikkelig kurs, så vil jeg heller anbefale deg å kjøpe atkinsen boka og starte journal her. Tror ikke du finner noe mer motiverende på nettet en denne siden.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 16:22   #6
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Jeg vil anbefale Eat ja. Jeg lærte mye der som jeg har tatt med meg videre. Jeg tok internett-kurs og det er å anbefale. Kenn Hallstensen er veldig kunnskapsrik og svarer raskt på mail, og svarer alltid meget bra på alle spørsmål og backer opp og støtter deg. De er i utgangspunktet Atkins, men sier også mye bra om blodtype-dietten og sonen. De første 14 dagene er akkurat som Atkins intro og senere må man velge selv hva man vil følge, hvis man f.eks. synes at Atkins blir litt vanskelig.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 01:36   #7
Ølla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 2
Ølla er på en erverdig vei

Du kan ikke komme med noen tips for Eat-interesserte da? Noe basickunskap?

Det hadde vært kjekt!

Ølla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 03:57   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ølla

Du kan ikke komme med noen tips for Eat-interesserte da? Noe basickunskap?

Det hadde vært kjekt!

Websiden til Eat: http://www.eat-web.com/home/main.asp...p=&cat=&id=274

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 22:03   #9
Jenny
Juniormedlem
 
Jenny sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 60
Innlegg: 43
Jenny er ny på veien
Smile

Eat-dietten er kjempebra. Jeg har begynt på Eat-dietten etter å ha fulgt Lindberg`s anbefalinger i ett par år. Det eneste minuset med Eat-kurset er innblandingen av Blodtype-dietten i kurset. For meg som er blodtype A vil det vil en kombinasjon av de to diettene føre til at jeg så og si ikke kunne spise noenting. Jeg falt ut av ketose og var skikkelig sur på hele Eat-kurset - helt til neste kurskveld. Da fortalte kurslederen at det ikke er så lett for de med type A - og at jeg heller skulle konsentrere meg om Eat-dietten .. Det gjorde jeg og nå er jeg på rett vei igjen ...

Jenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 10:23   #10
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Jenny

Eat-dietten er kjempebra. Jeg har begynt på Eat-dietten etter å ha fulgt Lindberg`s anbefalinger i ett par år. Det eneste minuset med Eat-kurset er innblandingen av Blodtype-dietten i kurset. For meg som er blodtype A vil det vil en kombinasjon av de to diettene føre til at jeg så og si ikke kunne spise noenting. Jeg falt ut av ketose og var skikkelig sur på hele Eat-kurset - helt til neste kurskveld. Da fortalte kurslederen at det ikke er så lett for de med type A - og at jeg heller skulle konsentrere meg om Eat-dietten .. Det gjorde jeg og nå er jeg på rett vei igjen ...

Hei!
Går du på kurs nå?? For det gjør jeg også... Hyggelig å komme i kontakt med flere som går på eat.. Jeg har også blodtype A, og bestemte meg rett og slett for å ikke høre på han kurslederen.. Jeg går jo ned i vekt uten å tenke på det med blodtypedietten, så..... Har siste kurskveld i kveld jeg da... Then i'm on my own... Hjeelp

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe? Glykemia Stoffskifte / hormonproblemer 6 08-01-05 16:09
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25
Gingo baloba mofe Kosttilskudd 1 03-01-05 07:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no