Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-09, 19:12   #1
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkarbo?

Hvordan gjøre det enklest mulig?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 19:32   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolysel å fortsette på generel lavka

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

Hvordan gjøre det enklest mulig?

Spise mer karber slik at du ikke er i ketose.... Feks, spis mer grønt...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 21:52   #3
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolysel å fortsette på generel lavka

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Spise mer karber slik at du ikke er i ketose.... Feks, spis mer grønt...

Jupp,mer gr.saker..Men skal jeg gå over til lettrømme istedenfor seter? Skal jeg fremdeles bruke meierismør, eller gå over til noe lettere?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:03   #4
Xandra
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 56
Xandra er på en erverdig vei

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar

Jeg skrev et inlegg for litt siden der jeg etterlyste info om hvilket karbohydratnivå en bør legge seg på etter endt ketolysekur, med tanke på kroppens næringsbehov og sånt. Da fikk jeg svar at det var lurt å lese boka "Bedre uten brød", som forøvrig er på tilbud her.

Når jeg er ferdig "kuret" kommer jeg nok til å bruke litt av karbohydratene til sånt som linser, bønner kikerter, litt mer rotfrukt etc. og kanskje unne meg litt frukt iblandt.

__________________
Xandra - 11 kg lettere

Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 Har gått ned enda 1kg. siden den gang.
Xandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig. Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:05   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolysel å fortsette på generel lavka

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

Jupp,mer gr.saker..Men skal jeg gå over til lettrømme istedenfor seter? Skal jeg fremdeles bruke meierismør, eller gå over til noe lettere?

EKTE mat er best! Kutt ut alle lettgreier.... Bruk heller mindre av det ekte.. Og mer av gode karber.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:42   #6
søtsaka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Steinkjer
Alder: 44
Innlegg: 23
søtsaka er på en erverdig vei

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar

hei! jeg trenger seriøs hjelp. tenkte å starte på ketolyse kur, men har ikke kjøpt bok. hvor mye kan man spise til hvert måltid? har lest litt på nett i noen dager nå, finner ut hva jeg kan spise men ikke hvor mye. vet jeg ikke skal ha mer enn 20g karb om dag. 2,5 dl salat f.eks hvor mye karbo er d i det? har dere eks på hva dere spiser til frokost, lunsj, middag og kvelds!

søtsaka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketokyse/atkins Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:56   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar

Opprinnelig lagt inn av søtsaka, her.

2,5 dl salat f.eks hvor mye karbo er d i det?

Det kommer an på hva du har i salaten. på www.matvareguiden.no kan du sjekke næringsinnholdet i de forskjellige ingrediensene, så må du veie og legge sammen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:16   #8
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar

Hvor myr frukt kan man spise? Har jo ikke spist frukt på mange mndr..heller ikke gulrøtter, kålrot, erter, mais...Hvor mye av dette?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellen på ketolyse og atkins dolcevita78 Ketolysekuren 144 22-11-15 09:37
Forskjellen på lavkarbo og LCHF? supha Lavkarbo generelt 1 12-04-09 23:14
Forskjellen på ketolyse og lavkarbo diett? siba Ketolysekuren 1 09-03-09 00:26
Hva er forskjellen på skaldemanns prinsipper og ketolyse-kosthold? lillestine Spis deg ned i vekt med Skaldeman 3 19-02-08 16:32
Forskjellen på soyamel, ketoylse soyaprotein og ketolyse bakemix?? Thse Ketolysekuren 2 29-05-06 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no