Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Magetrøbbel

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-13, 19:56   #1
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei
Unhappy

Magetrøbbel

Er det flere som har merket at magen kanskje ikke er med på dietten?
Jeg merket både igår og i dag at jeg nesten får noe som kan sammenlignes med kolikk.. Luft som presser i/på magen som ikke vil ut (hjalp med litt cola). Men jeg vet jo ikke om dette kommer av dietten i seg selv eller om det bare rett og slett er en syklus magen min har, sist jeg kjente det sånn var ifjor på denne tiden *tror* jeg.

Noen som har noen tips/triks eller andre innvedninger på hva det kan være?


Sist redigert av RvLxx : 25-02-13 kl 20:16. Årsak: måtte legge til epost varsling
RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:38   #2
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Magetrøbbel

Så kjipt! Jeg får skikkelig magetrøbbel når jeg spiser jordskokker har jeg funnet ut,men ellers går det fint. Hvor lenge har du kjørt LK?Første gang jeg begynte gikk fordøyelsen ganske tregt,og da får man gjerne vondt. men tilslutt "slapp" det for å si det fint,hehe.
Håper du blir bedre snart

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:42   #3
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei
Smile

Sv: Magetrøbbel

Har bare holdt på i 5 dager, så jeg håper jo at det "slipper" snart, for det å ta et glass cola etter hvert måltid vil ikke hjelpe på slankingen Men er fint å høre at jeg ikke er alene om at det setter magen litt ut av spill, for å si det på den måten.

RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:49   #4
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Magetrøbbel

Da er det bare å vente litt,så satser vi på at det ordner seg God bedring!

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:49   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Drikker du cola med sukker? Den gjør vel ikke ting bedre uansett. Snarere verre.

Magen kan gjøre opprører i begge retninger i starten, men få i deg grønnsaker til hvert ENESTE måltid, drikk nok vann og fett så du blir mett.

Nøyaktig hva har du spist til de forskjellige måltidene?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:53   #6
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel

Ja vanlig cola, er det jeg vet hjelper med å slippe ut luften...
Til frokost var det omelett med kokt skinke, bacon og litt revet ost, da merket jeg ikke noe.
Til lunsj ble det tre Rug Sprø med Gräddost, da begynte jeg å merke det litt ett 1,5time.
Og til middag var det taco i store salatblader og en lefse. Fikk inne stengt luft da også.

RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:04   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Magetrøbbel

Har aldri vær tså god i magen som etter at jeg begynte på lavkarbo! Men de første par ukene var den kanskje litt rar ja. Ta det med ro, det går fort over!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 01:47   #8
thessis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
thessis er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel

Uff, ja de første ukene (måned?) var grusomme. Lurte en stund på om jeg skulle gi meg for fordøyelsen gikk veldig tregt, det var vondt og ubehagelig, men det gikk det seg til Jeg fant etter hvert ut at jeg trengte betydelig mer væske (vann) enn vanlig blant anna Og etterhvert som jeg lærte hva som var "lov" og ikke, varierte jeg også mer på hva jeg spiste, noe som jeg regner med at både jeg og magen hadde godt av.

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:11   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Opprinnelig lagt inn av RvLxx, her.

Ja vanlig cola, er det jeg vet hjelper med å slippe ut luften...
Til frokost var det omelett med kokt skinke, bacon og litt revet ost, da merket jeg ikke noe.
Til lunsj ble det tre Rug Sprø med Gräddost, da begynte jeg å merke det litt ett 1,5time.
Og til middag var det taco i store salatblader og en lefse. Fikk inne stengt luft da også.

Enig med Imse og thessis! Spis mer grønnsaker! Ta f.eks en tomat eller en rå glurot (har ikke så mye tilgjengelige karbohydrater som kokt) til måltidet om du ikke har andre grønnsaker. Grønnsaker inneholder vannløselig fiber og den maten du spiser nå inneholder ingen typer fiber i særlig grad (bortsett fra rugsprø, som inneholder uløselige fiber som iallfall enkelte mener kan være hardt for magen). Du må også drikke godt med vann - spesielt nå i begynnelsen hvor du vil miste ekstra mye vann...

Luft av tacomåltidet kan komme av at du ikke drikker nok... og antakelig rå løk. Lå løk er krevende for magen, og kanskje noe det er greit å være forsiktig med i overgangsfasen, til du er stabil og grei på denne maten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:24   #10
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel

Bare å pøse på med enda mere vann da, selv om jeg syns at jeg ikke gjør annet, fyller på vannflaska hele tiden syns jeg.
Og løk spiser jeg ikke, liker ikke smaken eller konsistensen..Eneste jeg har på taco'n er kjøttdeig og ost
Skal ut å handle inn mat idag, så får slengt på flere grønnsaker fra og med i dag. hvite og grønne "busker", gulerøtter og mer salat.

RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:40   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Opprinnelig lagt inn av RvLxx, her.

Eneste jeg har på taco'n er kjøttdeig og ost

Ikke paprika, agurk, småtomater, babymais, salatblader...?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:26   #12
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel

nope, bare kjøttdeig og ost, og salat da ^^,

RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:28   #13
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel

Var bedre i dag, siden jeg holdt meg unna det knekkebrødet Og spiste masse brokkoli

RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magetrøbbel BenteR Generell ernæringsdebatt 15 10-07-11 22:46
Magetrøbbel Anarko Spørsmål og svar 1 22-02-11 01:18
magetrøbbel.. Sjokoholiker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 06-02-11 14:03
Magetrøbbel?? Froskeprinsessen Ketolysekuren 5 27-10-10 23:51
Magetrøbbel Jojodama Ketolysekuren 8 14-12-07 15:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no