Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

slank med kokosfett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-04, 19:27   #1
hannepanne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 2
hannepanne er på en erverdig vei

slank med kokosfett?

Leste en artikkel om dette i et blad. Man spiser 3 ss kokosfett per dag, dette skal øke forbrenningen med opp til 50%. Hva bør jeg spise i tillegg til fettet, og bør jeg innta fettet før måltider spredt ut over hele dagen?

Jeg ammer, vil dette gå ut over melkeprod?
Trener 3-4 ganger i uka i tillegg til gode gåturer, er dette OK?

Hvor lenge bør jeg vente før jeg ser resultater?

hannepanne er avlogget   Svar med sitat
Gammel 10-03-04, 23:24   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dobbel posting ??? Syns jeg har svart detta før ????

Jeg er ny på kokosolje/fett (Cocosa) sjøl. Men det står på glasset at de anbefaler 2 ss pr dag, med måltid, 1 ss morgen og 1 ss kveld. Det var også hva de anbefalte i helsekosten der jeg kjøpte det. (1 ss veier 12 gram by the way).
At det øker forbrenningen med 50% stiller jeg meg tvilende til. Det står det ingenting om på alle de sidene/rapportene jeg har lest om dette nå. Jeg har tatt 2 ss/dag i ei uke snart og merker at jeg ikke fryser så mye som jeg pleier, kanskje litt mer opplagt, ikke så trøtt om morningen ...... og er fryktelig tørst ! Vekta vil vise om jeg har forbrent mer fett !

Man skal spise lav karbo-kost, fungerer IKKE med høy karbo sto det på en amerikansk side jeg leste. Det finnes også en egen "coconut-oil diet", jeg har linken på PC'en på jobben....det så IKKE godt ut ! Hvis man har problemer med å følge Atkins eller Fedon vil man garantert ha problem med den dietten !

Hvis du ammer ville jeg ha sjekket med lege eller andre som kan ha greie på hvordan dette påvirker ......flere nye mødre med kunnskap her i forumet....de vet kanskje mer ???? Iset kanskje ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-03-04, 10:59   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

kokosfett påvirker ikke ammingen
da kunne de jo ikke ammet i de landene der det spises kokosfett for harde livet. spis med god samvittighet du

(ang slanking og kokosfett, så er det ingen mirakelkur som mange vil tro utifra artikkelen. jeg blir helt oppgitt når media fremstiller det slik .
men det er et kjent fakta at fett øker forbrenningen, men da nytter det ikke å proppe i seg på høyglykemisk mat utenom)

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 13:50   #4
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Bare for å ha sagt det en gang for alle.

Det er ikke mulig å øke forbrenningen i kroppen ned 50% + med annet enn Dinithrophenol og den visa er det ingen som er desperat nok til ville gå gjennom uansett.
kokosfett skal vel ha lignede egenskaper som MCT olje har jeg hørt rykter om , mulig jeg tar feil men da er det vel mer hensiktsmessig å bruke ren MCT olje (ca 7kcal/gram)

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 29-11-04, 16:14   #5
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Spiseskje

Opprinnelig lagt inn av Nille

Dobbel posting ??? Syns jeg har svart detta før ????

Jeg er ny på kokosolje/fett (Cocosa) sjøl. Men det står på glasset at de anbefaler 2 ss pr dag, med måltid, 1 ss morgen og 1 ss kveld. Det var også hva de anbefalte i helsekosten der jeg kjøpte det. (1 ss veier 12 gram by the way).
At det øker forbrenningen med 50% stiller jeg meg tvilende til. Det står det ingenting om på alle de sidene/rapportene jeg har lest om dette nå. Jeg har tatt 2 ss/dag i ei uke snart og merker at jeg ikke fryser så mye som jeg pleier, kanskje litt mer opplagt, ikke så trøtt om morningen ...... og er fryktelig tørst ! Vekta vil vise om jeg har forbrent mer fett !

Man skal spise lav karbo-kost, fungerer IKKE med høy karbo sto det på en amerikansk side jeg leste. Det finnes også en egen "coconut-oil diet", jeg har linken på PC'en på jobben....det så IKKE godt ut ! Hvis man har problemer med å følge Atkins eller Fedon vil man garantert ha problem med den dietten !

Hvis du ammer ville jeg ha sjekket med lege eller andre som kan ha greie på hvordan dette påvirker ......flere nye mødre med kunnskap her i forumet....de vet kanskje mer ???? Iset kanskje ??

Nå sitter jeg og leser gamle poster om Cocosa, var mange av de, så mulig spørsmålet jeg stiller nå har blitt svart på før, men jeg drister meg til likevel

Nille skriver at en spiseskje Cocosa er 12gram, er det da en "flat" spiseskje, eller en toppet? Og er det flat eller toppet spiseskje som blir regnet i doseringen?

Kjøpte Cocosa i dag, blir spennende og se om det har noen effekt for meg

friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-04, 17:47   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå har jeg spist kokosfett i lange tier. Det blir vel 3/4 år.... Det har IKKE hatt noen som helst virkning på vekten..... Men jeg tar det allikevel, for å få i meg nok fett !

Men det var målet du spurte om. Jeg bruker måleskje som det står "1 spiseskje" på. Det måles alltid med strøkne skjeer. Det er ikke så greitt å måle en toppet ss med olivenolje f.eks. (Du får slike mål i sett med 1 ss, 1/2 ss, 1 ts, 1/2 ts etc.) Bruker du spiseskje fra bestikk skuffen er det ikke standardisert mål og kan bli veldig unøyaktig. Hvis du teller kalorier bør du kanskje veie ?? Den siste Cocosa'en jeg kjøpte var sånn på konsistensen (altfor hard) at det er helt umulig å klatte til ei skjei. Så jeg veier opp ca. 25-30 gram. Det er omtrent 2 ss ---- sier jeg til meg selv.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-04, 21:54   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Åh kjære, cocosaen min har jeg helt glemt!

*labbe på kjøkkenet og svelge ned en skje uten å bli altfor kvalm*

Tenk om man hadde gått ned av masse cocosa! slank OG kvalm!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hensikten med Vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 4 11-06-14 22:24
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 7 05-01-13 19:28
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Startvansker med intro - jeg er så sulten! donjuanwannabe Induksjonen 16 04-03-04 12:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no