Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Nytt år og nye muligheter?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 17:42   #151
smurfejente
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
smurfejente er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Opprinnelig lagt inn av Ildern, her.

Så litt digg ut. Prøvde å bestille, men fikk opp at de ikke sendte til Norge

Fant ut at noen kan leveres. Og noen ikke. Bare testa det ut med to forskjellige da... så kanskje man kan kjøpe noe allikevel

__________________


Sist redigert av smurfejente : 31-01-11 kl 18:49.
smurfejente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:10   #152
smurfejente
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
smurfejente er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Et lite kalorispørsmål.

Jeg la for moro skyld inn maten jeg har spist i dag i et sånn skjema som regner ut kalorier.
Nå veit jeg jo ikke hvor mye alt jeg har spist veier, men jeg tok sånn ca, og kom fra til 880kcl, noe som er lite eller?? Sto jo at anbefalt inntak var 1600....

Min dag i dag ser sånn ut:

Frokost:
egg og magert bacon

Lunsj:
Saltat med agurk, paprika og fetaost

Mellommåltid:
En bit mager ost.

Middag:
Salmalaks, ovnsbakte grønnsaker og brokkoli

Antar kvelsmaten blir egg, ost eller noe sånt.

Ser dette greit ut egentlig?

__________________

smurfejente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 08:56   #153
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei på dere
Ja dagene går og grammene sklir sakte men sikkert av synes jeg. Går ikke fort men merker det jo..
I går lagde jeg "nøttemuffinsene" igjen i en litt annen variant og de ble gode. Brukte Philadelphia ost med hvitløk i stedenfor revet ost ( hadde litt revet ost oppi også da ) også småkuttet skinke. Snadder og perfekt niste.
I går var jeg på en liten skitur og i dag tror jeg det er intervaller på mølla som står for tur. Forrige uke ble det fryktelig dårlig med trening så jeg må kompensere litt denne uken

Smurfejente : Jeg tror nok kanskje du spiser litt lite hvis du kun havner på 880 kcal. Da bør du nok få på litt mer fettholdig tilbehør eller no. Hvertfall litt kjøtt og dressing i salaten. Kanskje avocado eller nøtter hvis du liker det? Mellommåltid med magerost anbefales gjerne å følges av ett par nøtter?
Tilsett litt Creme Fraich evnt litt matfløte i grønnsakene til middag så får du litt mer fett og kommer opp i en riktigere kalorimengde.
Nå skal jo ikke vi south beachere spise masse fett som en del av disse andre lavkarbo variantene men det er alikevel viktig at vi får i oss nok fett .

Ha en strålende tirsdag

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:38   #154
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Heisann alle!

God 1. februar! Nå går det rette vei mot våren da om ikke annet, for rett vei på vekta merker jeg lite til... Skjønner ikke hva som skjer jeg.. Går jo bare opp og opp, nå er jeg tilbake der jeg var rett etter jul lissom! Syns jeg er ganske flink med maten og jeg trener jo masse, så skjønner det ikke helt.. Men jeg ser jo det er fler som sliter med det samme, så kanksje jeg skal gi målebåndet en sjanse etterhvert. Pluss at jeg har mensen og det er vel en uskreven regel at man ikke burde veie seg da.

Mange gode mat tips her da, de skal jeg teste etterhvert! Denne uken skal jeg spise eg ut av fryser før jeg handler noe mer, så da kan jo resultatat bli spennende. Middagen i dag blir noe med kylling, regner med det blir noe Thai greier... favvoritten!

Ha en fin dag allesammen!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 10:37   #155
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

jeg tror målebåndet er veldig lurt ja!! Jeg har stått stille i et par uker, men syns liksom selv at buksa har blitt større... så gikk det er par dager til og da datt plutselig en kilo av. Merkelig hvordan kroppen fungerer altså.

Samboeren min, som ikke har fulgt dietten til punkt og prikke, har gått ned masse siden jul... livet er urettferdig dere

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 12:23   #156
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Nå er det lenge siden jeg har vært innom. Har hatt tusen ting å gjøre, og helgegjester osv... Håper alt står bra til med dere og at vekten går rette veien? Det gjør den iallefall for meg. Kan nesten ikke tro det, men har tatt av 5 kg på fase 1. Velger derfor å fortsette med det en uke til før jeg går over i fase2...

Begynner egentlig å savne fiber, men klarer meg vel...

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:57   #157
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Jeg tror helt klart målebånd har noe for seg ja Har akkurat den samme opplevelsen som deg GI Malin.. Buksa føles løsere og plutselig så detter det av en kg på vekta også. Herlig.

Grattis Karbomamma! 5 kg er strålende!

Da er det bare å stå på videre alle sammen

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 23:06   #158
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hallaisendaisen!
Da har vi kommet til februar allerede, gitt!
Har vært en skikkelig ulykkesfugl denne uka.. Først sprakk jeg litt og åt TO stykker gulrotkake. Også oppdaget jeg at jeg hadde gått opp 1 kg! Rett på fase 1 igjen. Så nå er jeg tilbake til utgangspunktet igjen. Altså 1 kg ned igjen. Får se om jeg tar en dag til. Hadde vært greit og fått litt fart på sakene igjen.

I går gikk jeg rett på trynet da jeg skulle hente posten. Lånte gubbens sko, altfor store med løse såler og store hemper til lissene. De hekta seg fast i hverandre, så jeg bare falt som en stokk. Au..! Må ha tatt meg i mot på en rar måte, for i dag var armen ubrukelig. Liten trøst at pakken med stevia og råkakao fra Goji King var kommet.

Også er det dagen i dag; gikk helt greit til jeg dro på trening. Først greide jeg å gå rett i en benk. Skrubbsår og fint, blått merke. Og på en eller annen måte klarte jeg å få gnagsår under begge tåputene på zumbaen.

Så det har blitt litt trøstespising av gele og nøtter. Men ellers går det bra! Koser meg med oopsier i forskjellige varianter, fått dilla på eggemelk som jeg drikker både til frokost og som snack før jeg begynner på middagen. Kanskje litt mye fett? Men det er jo bra fett da. Er det ikke?

I morgen skal jeg lage reke og krepsesalat. Det er så vanvittig digg. Tror det kan være noe å ha på oopsien. Vanligvis har jeg det til salat med paprika, rødløk etc. eller på skiven.

Her er oppskriften for de som måtte ønske det;

3 hardkokte egg delt på kryss og tvers med eggedeler
1/2 boks reker
1/2 boks krepsehaler
(selvfølgelig er fersk best, men jeg gidder virkelig ikke å sitte å pille)
1 pk majones
Evt en dæsj rømme om ønskelig

Svigerdyret sier at man skal ha kuttet vårløk på toppen, men det syns ikke jeg er så godt.
Bland og spis; enjoy

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 08:57   #159
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Ojjj det må jeg si Ilderen..Skikkelig ulykkesfugl ja
Satser på at dagen i dag blir en bedre dag for deg.
Den kreps og rekesalaten skal jeg definitivt prøve en dag. Hørtes veldig deilig ut.

Jeg for min del var ikke på trening i går og ikke blir det i dag heller siden barna har aktiviteter og mannen er bortreist men fredag er det spinning etter jobb og det skal bli godt!!

I går lagde jeg Jarlsbergtorsk til middag og den var kanongod! Hos oss har vi fiskedilla om dagen kan det se ut til for i dag er det seil til middag
Sunt og godt da..

Ha en fin torsdag.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 10:33   #160
McPhee
Nytt Medlem
 
McPhee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 5
McPhee er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hallo.

Eg får vel kanskje presentera meg her inne også, siden det er her eg kjem til å henga mest. Eg er McPhee og er 34 år. Begynte med ein heimelaga variant av SB denne veka. Eg veit at eg ikkje klarer dei to vekene på fase 1, og kjem med 99% sikkerhet til å gå på ein kjempesmell. Så i staden har eg begynt rett på fase 2.
Eg har ikkje fått lest boka endå, men skal på biblioteket i dag tenke eg. Foreløpig spiser eg etter ja- lista, og bruker ellers de infomasjonen eg finn på nettet.

McPhee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:30   #161
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei og velkommen til Mcphee
Tror det er viktig å finne en retning som virker og passer for hver og en.

Fredag og veiedag hos meg i dag og jeg har gått ned 1,1 kg.. jippi!
Jeg er veldig lykkelig..Spist masse fisk denne uken så kanskje det er det som skal til for å "slippe" litt vekt

Denne helgen er bare blanke ark for meg og mine og det er deilig! Barna skal på noe opplegg på skolen i kveld og da skal jeg snike til meg en runde på tredemølla igjen. Kanskje en spinningtime i morgen formiddag

God helg til dere andre

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:53   #162
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei og velkommen McPhee!
Svigerfaren min tok en kombinasjon av fase 1 og 2 til og begynne med, og han tok vel av nesten 15 kg på 2-3 mnd. Mener jeg å huske.. (Men min hukommelse kan man egentlig ikke stole på ).

Snart 4 uker med SB, og de siste 2 ukene har vekttapet vært på hele 500 g! I det helt store altså, men men. Det går den rette veien i hvertfall.

Skulle egentlig vært på trening i dag, men det er planleggingsdag i bhg, og jeg glemte at barneparken på treningssenteret bare er oppe til 13. Kanskje senere i dag. Det hadde jo vært godt. Har ikke tatt mitt eget program på skitlenge. Bare vært på timer, og løpt litt.

Middag.. Lurer på om det blir Marjusens ostelasagne, men har bare 3 ostebiter igjen.. Kanskje ta sykkelen i hagleværet og kjøpe? Eller bare ta en man tager hva man haver variant..
Skal ut og spise kinamat i morgen. Gruer meg litt for maten er så fet, også er det så mye ris, gulrøtter og minimais. Men hva gjør man ikke for en gravid venninne..?

Uansett; Ha en riktig god helg, folkens!

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:30   #163
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Heisan sveisan.

Nå har jeg gått på en "sprekk" 2 dager på rad
Har riktig nok spist vingummi og sjokolade som er sukkerfritt, men alikevel irriterende når jeg liksom skulle holde meg til Fase 1 ut denne uken.
Jaja, får vel holde meg til Fase 1 i en ukes tid til da

Har gått ned 3.3 kg på 4 uker og selv om jeg skulle ønske det var mere, må jeg vel si meg fornøyd.
Håper å nå målet mitt før påsken starter, har lyst til å kose meg med litt lavkarbogodt i påskeegget mitt da

Ønsker alle en super lavkarbohelg

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:58   #164
McPhee
Nytt Medlem
 
McPhee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 5
McPhee er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Bytur i dag med ein lengre stopp på leikeland. Eg gløymte selvfølgeleg å ta med mat, så eg har fått i meg alt for lite i dag. Det gjekk 5,5 timer frå frokost til middag, og då endte eg med cæcarsalat på Mc'en. Eg må venna meg til å ta med meg noko i veska på slike turar, for det er ikkje berre- berre å finna gode alternativer i farta.
No må eg "spisa meg opp" i kveld, for søtsuget har meldt seg. Kan bli tøft å halda igjen.

McPhee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:59   #165
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Huffda Ilderen. Det var jo liksom ikke måte på hvor uheldig du skulle være.

Velkommen til McPhee. Koselig med enda flere. Nå er vi jo en liten gjeng her inne.

Jeg skriver her inne litt for sjelden så her kommer en oppdatering fra meg.

Forrige fredag var jeg ute og var livredd for sprekk både når det gjelder nattmat og dagen derpå. Men det gikk over all forventning. Drakk kun tørr hvitvin og ikke så mange glass. Passet på å få i meg mye vann. Min sprekk var en tortillalefse til tacoen på lørdagen. Rørte hverken junkfood eller godteri og er veldig fornøyd med det.

Jeg hadde viedag i dag og har gått ned 500g siste uka. Ikke masse, men det er da noe.
Jeg er veldig matlei og det pleier jeg å være på denne tiden av året. Har liten matlyst og sliter med å få i meg nok mat enkelte dager.

Nå skal jeg ta meg noen baconcrisp og ett stort glass pepsi max. Ha en koselig fredagskveld alle sammen!

  Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 09:25   #166
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei alle sammen - har bare vært innom og lest siste uka, ikke orket å logge meg på. (neida, det er ikke sååå vanskelig )

Velkommen til mcphee og, hyggelig med flere.

Vekta har beveget seg litt denne uka, endelig i riktig retning. Men revolusjonerend er det ikke mde 500 g etter flere uker . Samtidig er buksene noe løsere, så et eller annet skjer iallfall.

Jeg trener mye for tiden, blir ikke i dag (må la husmorgenene få litt utløp, i tillegg skal jeg på kino), men har vært på treningssenteret 4 ganger i uka i det siste. Og det er jeg iallfall fornøyd med.

c@th68: jeg lagde mandelkjeksene dine i går (riktig nok med mest hasselnøtter fordi jeg syns det er bedre!) og de var veldig gode! Fikk dog mange flere enn du skriver, muligens fordi jeg lagde en mindre pølse ved utbaking?
Hele huset syns iallfall de var gode - og geniale som "godterier" tenker jeg. (derfor to stk til kaffen i dag tidlig og )

Maten ellers har jeg ingen problemer med, eneste er å huske at jeg må planlegge (hørtes noe merkelig ut, men, men). Igår ble det lavkarborundstykke fra Baker Hansen. Vet ikke helt hva de innehodler, men stoler på at de ER lavkarbo - de virker sånn, i den forstand at de henger litt dårlig sammen. Også er de sinnsykt gode!!

Deilig med helt og deilig med lysere tider - igår var det ikke mørkt da jeg forlot jobben og da er det jo håp om bedre tider. Kanskje mere lys hjelper på vektnedgangen og......

Ildern: håper du har kommet deg etter alle ulykkene -hørtes litt voldsomt ut (men det er vel som de sier - en ulykke kommer skjeldent alene....) Jeg skal også prøve reke/krepsehalesalaten din - så veldig godt ut!

Nu skal jeg oppdatere tickeren min, så er det vel på tide å komme igang med dagen. Må ringe en megler - vi er på boligjakt og har sett noe vi gjerne vil se på, men hvor visningsdatoene ikke passer. Det er ikke veldig frekt å ringe på en lørdag?!?

ha en fin helg alle sammen, med passe mye utskeielser!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 12:41   #167
McPhee
Nytt Medlem
 
McPhee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 5
McPhee er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Då var mi første helg med SB over, og det gjekk mykje bedre enn eg frykta. Eg såg ikkje heilt fram til at barn og samboer skulle kosa seg med snop og chips på lørdagen, men eg var så mett at det gjekk fint. Koste meg med eit glas pepsi max og nokre bitar 70% sjokolade i staden. Og det der var veldig rart å sei for meg som tidlegare glatt kunne stappa i meg ein 200 gr sjokolade heilt åleina.... på rekordtid.
Men eg fekk i meg litt kveitmjøl og sukker då, men det får eg ikkje gjort så mykje med. Pga. barna blir eg nok ikkje heilt fanatisk, sjølv om dei har blitt van til at mamma spiser mykje rart dei siste åra. Eg skal ikkje så mykje ned i vekt at eg vil tre det ned over hodene på dei.
Men eg kan nå med glede rapportera at etter ei veke med SB fase 2, har eg gått ned 600 gr og gått inn 4 cm i midjen. Skal bli spennande å sjå korleis det blir når eg kommer i gang med trening og, for der er eg lat.

McPhee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 19:37   #168
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

I dag har jeg tatt stivkrampevakseinen, så jeg er litt sløv. Og kanskje litt negativ Eller er det bare at jeg er så trøtt at jeg tror at jeg er negativ..? Merkelig setning..

Uansett; Jeg er litt snurt for jeg har ikke gått ned en skitt på to uker. Eller jeg gikk litt opp etter sprekken, men gikk ned igjen. Også gikk jeg ned enda at kilo, men gikk opp igjen etter turen på kinarestaurant. Det er så mye fett og sukker og mel og gudene vet hva i den maten! Har aldri likt kinamat noe særlig.. Æsj...
Også var vi jo på kino, og der hadde de ikke andre nøtter enn de som var innpakket inni M'ene og chillinøttene og yoghurtnøttene. Så det ble en boks med baconsnacks.. Skal love dere vi har hatt litt av et flatulensorkester i helgen!

Lurer på om jeg har satt meg et urealistisk mål... Altså, jeg veide 51 kg for 11 år siden, før jeg ble gravid var jeg 57, så da tenkte jeg at 55 kg må være greit hvis jeg skjerper meg. Men siden jeg har store problemer med å komme meg under 64 kg, har jeg mine tvil. Dessuten savner jeg veggismat...Og nei, jeg klarer ikke å lage uten pasta, ris, poteter og mel. Og min sutremann klager over nesten alt jeg lager av mat. "Eg vil spise normal mat". J@>7@ møkkamann kan lage maten sin sjøøøl!

Jeg må bare skjerpe meg, for neste uke er det tupperwareparty, og da må jeg ikke gi uttrykk for at dette suger. For det gjør jo egentlig ikke det.. Det er jo fantastisk mye god mat jeg kan spise. Kalv, sjømat, ricottakrem, blomkålmos, kebabkylling med couscoussalat.. Fokuserer nok for mye på det jeg ikke kan spise.

Men nå skal jeg se 4 stjerners middag, kose meg med pistasjnøtter og bare la husarbeid ligge.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 09:41   #169
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Halvveis i uka , og jeg har kun trent en gang men i dag står tredemølla for tur igjen. Er litt sulten og trøtt denne uka og i går gikk jeg garantert over nøttekvota men men... Håper da på litt nedgang på fredag men jeg har ikke den store troa på de store tallene..
Men det er vel bare å holde tunga rett i munn og brette opp armene for å fortsette med samme opplegg. Jeg vet jo at det funker

I dag står chili con carne på programmet , og da lager jeg så mye at lunsjen i morgen er i boks også Rakst og enkelt i morgen tidlig , og det liker jeg..

Nærmer meg første premie , så jeg må nok kanskje løpe litt ekstra i kveld ;-)

Ha en fin lille lørdag

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 10:30   #170
McPhee
Nytt Medlem
 
McPhee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 5
McPhee er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Ilderen: Håper humøret ditt er litt bedre i dag.
Du seier at du ikkje har gått ned i vekt, men har du målt deg? Det kan jo vera muskler, og dei veger jo meir enn fett. Så dumt at du har så liten støtte i mannen din. Og ja, han kan godt lage maten sin sjølv om det er så om å gjer.

Eg kjenner at eg sklir ut no. Tar alt for lettvindt på det, og søtsuget er tilbake. Kanskje eg skulle vært flinkare med å laga meg dessert og snacks som er tillat. No kribler det i heile kroppen etter å spisa kjeks og chips.
I ettermiddag er det skitur med skulen. Eg må ha minsten med, så eg kjem vel til å vera i akebakken. Men skuleungen min skulle stå på ski. Grillinga og kosen blir nok ein liten utfordring. Pølser med kun 6% fett er umulig å oppdriva, så det blir kalkunpølser med 16% i staden. Får pakka dei inn i salatblad og knaska i veg. Heilt greit det, for eg likar ikkje pølsebrød uansett. Ungane skal ha med seg kjeks til kos, så eg må finna på noko lurt til meg sjølv. Men det blir kanskje nok med varm sjokolade, den er jo ganske mettande i seg sjølv.

Ha ein fin dag, alle.

__________________


McPhee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:05   #171
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

God onsdag alle!

Jeg er også av de som virkelig ikke går ned noe denne gangen.. bilr frustrert!!! Men måling er faktisk ikke dumt nei... jeg gjør det ikke selv, men jeg var for 2. gang og fikk shape massasje i dag, og siden forrige uke hadde jeg mistet:
-1 på ene låret
-2 på det ander
-2 et sted på magen
-2,5 et annet sted på magen.

Mulig det ikke er helt reelt, siden jeg var helt på slutten av mensen sist, men det er uansett motiverende. Blir spennende til onsdag igjen! Lurer om jeg skal glemme vekta en liten stund.. føler den stresser meg.

Middag i dag vet jeg ikke... de siste dagene har det vært Fedons Blomkålsuppe med kesam.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:32   #172
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei alle sammen.

Jeg hadde veiedag på mandag og det var ikke positivt, opp 200 gr. og da sprakk jeg totalt....
Spiste masse godis, karameller og sjokolade

Så nå er jeg rett og slett skikkelig sur på meg selv og er ikke til å være i hus med

For å virkelig få meg til å skjerpe meg, har jeg nå bestilt time på Jan Thomas studio for en "bli ny dag" (fikk i julegave av mannen) den 3. mai

Har ingen planer om å veie det jeg veier nå, når jeg skal dit, så da må jeg bare ta meg sammen for å nå målet.

So long jenter og måtte vi alle ha en vektnedgangsuke!!

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:23   #173
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

God onsdag folkens!

Så bra Victory! Visst er det reelt! Jeg har prøvd noe lignende selv. Ikke akkurat massasje, men ble smurt inn med moe guff, pakket inn i plastfolie og slengt inn i en riste-varme-maskin.
c@th68; alle sprekker vel litt inne i mellom. Men da er det bare å sjerpe seg og si at i morgen er en ny dag. Veldig greit med SB at en sprekk ikke ødelegger hele prosjektet.

Endelig løsnet det litt for meg. Gått ned 1,5 kg siden sist og jeg ser det virkelig på kroppen. Mannen sa at det ikke var rart jeg gikk ned så mye for jeg har rett og slett blitt muskuløs og ikke muskelløs!
Målet mitt er fremdeles det samme, men jeg skal ikke stresse. Jeg har en bukse som jeg skal komme inn i. Et lite delmål. Er der snart. Yeay!

Unnet meg faktisk mye nei-nei i går. Hadde tupperware-demo og da lagde jeg min berømte ostekake. Byttet ut noe av melisen med sukrinmelis, men ellers er jeg ikke villig til å inngå noen kompromiss på den kaka. Den må være som den er! Åt til og med en browniesmuffins og noen sjokoladebiter. Noe kos må man jo ha.

Ellers lurer jeg på om jeg skal unne meg et par behandlinger med Solution 7. Det er en helt fantastisk behandling som virkelig virker! Fikk behandling på beina mina da jeg gikk gravid. De var tjukke som tømmerstokker pga vannansamlinger og fikk nesten ikke på meg skoene. Etter 30 min var det var "svupp" oppi skoene. Hinte litt til familien om at jeg ønsker med det til bursdagen.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:57   #174
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei alle sammen

Nå har jeg ikke vært veldig aktiv her inne på en stund men jeg henger fortsatt med :-)
Forrige uke var det ingen nedgang i gram men litt i cm , og det er som du sier Ilderen en bukse som henger og venter på meg også og da er det jo virkelig cm som teller.. he he
Har vært sånn passe flink til å trene den siste tiden , men mangler litt for å være helt fornøyd men hverdagen "sluker" meg litt.. Fritidsaktiviteter med barna 4 dager i uka , og noen dager 2 aktiviteter pr barn.. puhhhh.
Da blir ettermiddagen ganske travel.. he he
Men styrke 1 dag pr uke og 1 intervalløkt blir det iallefall , og gjerne skiturer i alle varianter i helgene. Jeg har jo en sønn som tror han er det neste Petter Northug så ski blir det mye av..

I går hadde jeg fylte middagspølser med bacon til middag. Snadder :-)
I dag står fisk på programmet. og sikkert litt snømåking også.. for her laver det snø fra oven.

Ha en fin dag alle sammen

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:36   #175
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei på dere alle.

Begynte nesten å lure på om jeg var alene igjen her jeg nå
Men fint å se at dere henger med enda

Så bra at det har løsnet for deg nå Ildern, er jo litt frustrerende når man er flink og ikke går ned! Er lov å kose seg av og til med litt utskeielser, så lenge man tar seg inn igjen

anette76: ned på cm er en bra ting uansett og ihvertfall når man har klær liggende som man gjerne vil inn i!

Jeg har klart å gå ned litt igjen, har virkelig skjerpet meg etter forrige ukes megasprekk

Har en gutt som blir 5 år på lørdag og da skal jeg prøve å gjøre om yndlingskaken min til en lavkarbokake. Blir nok uansett en kaloribombe, men jeg skal søren meg unne meg det når alle andre fråtser i både kalorier og sukker.

Og hvis noen lurer, ja jeg har editert tickeren min Fant ut at jeg skulle sette vekten jeg var på for 2 år siden, da jeg startet på første av 3 GR kurs og slankingen begynte... Det er jo faktisk det som er reelt i kg, og vekten jeg har slitt med siden. Blir mere motivert når jeg ser hvor mye jeg faktisk veide og har vurdert å legge ut bilde av hvordan jeg så ut da, men vet ikke om jeg tør

Har også vært flink å trene step 1 time, i det minset et par ganger i uken nå og det ser jeg at jeg må fortsette med, både for helse, kroppen og vekten sin del.

Her laver det også ned med snø, så det blir nok ut å måke 1 times tid etterpå

Have a nice day girls!

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no