Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Magetrøbbel

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-11, 15:56   #1
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Magetrøbbel

Har de siste tre ukene fått smerter i magen, rett under navlenivå på venstre side. Det stråler bak i ryggen og nedover mot underlivet..
Kjenner det spesielt når jeg spiser, men det murrer godt ellers også. Har vært hos legen og hun fant ikke noe verken på blodprøver eller på "EU-kontrollen".
Jeg har fått tid 24.august til UL av tarm og nyre, men så fikk jeg høre her en dag at det kan være fettet jeg spiser som lager trøbbel for meg, og fikk beskjed om at jeg må kutte ut fett i maten....?
Noen som har hørt at fettet lager konstante smerter lokalt i magen?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 16:53   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magetrøbbel

Får du gått på do? Noen opplever forstoppelse på lavkarbo. Da kan mye væske, loppefrø i vann og magnesium hjelpe.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:07   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Går på do en til to ganger dagen, og det varierer fra normal til veldig løst

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 18:33   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Magetrøbbel

Da kan det jo virke som du reagerer på fettet..... men syns det virker litt for langt nede. Du kan ikke være plaget med eggstokker, eller muskelatur generelt da?
Men eu kontroll? Haha den likte jeg. Hihi.
Prøv å bruk kun sunt fett som olje og slike ting. Så ser du om det blir bedring?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:13   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magetrøbbel

Om du har spist kunstig søtning er det noe mange reagerer på. Maltitol i sukkerfri sjokolade, sukralose i ifa og fribol m.m. Det kan lett gi løsere avføring og mageknip pga økt gassdannelse.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:55   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Bruker kun sukrin i bakst, men har ikke spist det på lang tid (2-3 uker iallefall).
Ellers spiser jeg ikke noe med søtning i det hele tatt, og drikker heller ikke saft eller brus. Drukker alkohol svært sjelden; sist var 17.mai der jeg hadde et glass rødvin til maten.
Legen sa det kunne være en godartet cyste på eggstokken som hadde sprukket, men jeg har aldri hatt problem med eggstokker/cyster før, og hun kunne heller ikke finne noe spor av noe slikt. Om det var en cyste, skulle smertene gi seg i løpet av ei ukes tid. Jeg har hatt vondt i tre uker i morgen, og det blir verre....
Kan heller ikke skjønne at det skal være en muskel. Ikke har jeg gjort noe spesielt, og uansett burde det vel blitt bedre og ikke verre da?
Men tusen takk for at dere legger hodene i bløt og prøver å hjelpe!
Tror jeg ringer legen igjen i morgen... Har iallefall ikke lyst til å gå slik til jeg har vært på UL 24.august.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 08:36   #7
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel

Urininfeksjon som har gått over til nyrene...?

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:37   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Er det mye melk i lavkarbokosten din? I så fall kan det være forsøket verdt å kutte melkprodukter en ukes tid for å se om det kan være årsaken.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:48   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Der du har vondt, er der tykktarmen går ned til endetarmen!
Slik du beskriver det, høres det ut som om det er der problemet sitter.

Nyrene ligger lengre opp og en infeksjon ville helt klart ha syntes på blodprøver + at man som regel blir utrolig dårlig om det er noe sånt!

Kan ofte være vanskelig å finne ut av magesmerter. Gubben fikk tatt blindtarmen pga slike smerter du beskriver(men på høyre side) uten at de fant noe galt. Nå har det snart gått 10 år, smertene dukker opp og forsvinner med jevne mellomrom, men det er ikke noe galt noe sted!

Har du snakket med legen din i dag?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:19   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Hei Kitt
Har fått time klokka ett, så jeg håper de finner ut hva det er.
Leverte inn urinprøve da jeg var der sist, og den var helt fin. Har heller ikke den typiske sviingen ved urinering som hører til ved urinveisinfeksjon.
Har hatt lett feber de siste tre ukene, men siden min normale basaltemp. er 35,8 (lavt stoffskifte), er det ingen som reagerer når jeg har 37,5-38

smgj
Jeg bruker kvitseidsmør, fløte, rømme, CF, CC og kesam i matlaginga, men drikker ikke melk.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:44   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Har hatt lett feber de siste tre ukene, men siden min normale basaltemp. er 35,8 (lavt stoffskifte), er det ingen som reagerer når jeg har 37,5-38

smgj
Jeg bruker kvitseidsmør, fløte, rømme, CF, CC og kesam i matlaginga, men drikker ikke melk.

Det der høres ikke bra ut. Kjenner du deg i fin form med så lav temperatur? Jeg fikk temperaturen opp når jeg fikk skikkelig behandling for stoffskiftet...

(Og når avviket er så stort fra basaltemperaturen din så ER det jo feber da...)

Når det gjelder melkeprodukter utenom smør så er laktoseinnholdet så forskjellig så om man har mistanke til laktoseintoleranse bør man kutte alt (helst også smør) i en periode før man innfører dem igjen for test.

Men for meg høres det mer ut som en infeksjon enn som en intoleranse siden du har feber... Lykke til hos legen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 16:04   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Når det gjelder stoffskiftet, så klarer jeg ikke å få det innenfor normalen, selv etter tre år på Levaksin. Er slapp, fryser, har vondt i muskler og ledd, hjertebank, etc., så jeg er ikke i form akkurat.
Jeg venter nå på svar fra Aker på en gentest, THR, for å sjekke om jeg er resistent. Jeg har høy TSH (5,0) og høy FT4 (22,9). Når TSH`en min var 7,5 i november, var FT4 på 23,6. Økning av Levaksin gir meg enormt med overdosesymptomer, så det er snakk om å ta meg av Levaksin og bare bruke Lio/T3.....

Legen jeg var hos i dag (ferietid = vikar) er faktisk den første jeg har vært hos som mente jeg har feber, selv om jeg bare hadde 36,8. Videre er hun den første som reagerte på vekttapet mitt. Min BMI er nå nede i 17,7 selv om jeg spiser som en hest (ligger mellom 2100 og 3600 kalorier pr dag der ca 70 % er fett).
Hun reagerte på at det ikke var bestilt kolioskopi (usikker på om det er slik det skrives) og bestilte det. Videre skal jeg sende inn avføringsprøve og få tatt en hel haug (15-20 kryss på skjemaet) med blodprøver på mandag (her kan vi ikke ta blodprøver på fredager pga de må sendes).
Neste fredag skal jeg tilbake til henne for da er prøvesvarene klar. Det ble også tatt en urinprøve som var fin, og en som skal dyrkes.
Ifølge legen er problemet sannsynligvis i tarmen og det kunne visst også være noe auto-immunt. Trodde jeg hadde nok på lista mi med det jeg har, men neida.......

Hun mente forresten det var positivt at jeg gikk på lavkarbo, og mente jeg ikke skulle forandre noe i kosten min enda iallefall.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:31   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magetrøbbel

Har du kanskje tatt noen piller som kan ha en slik (bi)virkning på magen?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:49   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Nei, ingen nye medisiner.
Bruker to typer astma-innhalatorer og en nesespray for allergien, Levaksin for stoffskiftet og Insulatard en gang til dagen for diabetesen.
Ingen av disse medisinene er nye for skrotten min.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:37   #15
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Magetrøbbel

Min samboer har hatt sånne smerter på venstre side og (med opplagt fare for å fremstå som rasende alternativ) fått hjelp av anti-candida greiene på heggeli, men tarmskylling og det hele. Der mener de dette er typisk for soppvekst/andre mikrober i tarmen, og at det er helt typisk at slagget legger seg der, og at dette er området tarmen prøver å ta opp b12 i og feilopptak i tarmen forsterker alle de andre greiene...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:46   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel

Du er oppmerksom på at du kanskje kan kvalifisere for forsøksbehandling med t3 i form av liotyronin? Stoffskiftet ditt høres ikke ut til å fungere skikkelig og med t3 tilskudd slipper du iallfall å satse på at kroppen din skal klare å omdanne nok levaxin til t3... Men legen er antakelig påholden siden du får høydosesyptomer allerede på levaxin - parallellt med underdosering?
Mage-tarm-problemer er dessverre typisk for et stoffskifte som ikke fungerer 100%. For lavt stoffskifte (og det har du dessverre antakelig fremdeles siden du ikke får opp normal temperatur) fører til reduserte tarmbevegelser samtidig med at blodomløpet ofte senkes (lav puls). Dette i sin tur fører til dårlig opptak av næringsstoffer og oppvekst av bakterier som liker halvfordøyd mat...

Ellers er erfa/armour en mulighet, men det er dessverre mange leger veldig påholdne med å skrive ut. Det inneholder både t4, t3, t2, t1 og calcitonin - alle stoffene en frisk kjertel produserer. Dessuten inneholder disse medisinene t3 som allerede er bundet til transportproteinet - klart til å gå i blodbanen og til målcellene. (Jeg går selv på erfa + levaxin og har det mye bedre enn med levaxin alene.)

Vikarlegen din høres forresten åpent søkende ut - sånn som en bra lege skal være, spør du meg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
magetrøbbel.. Sjokoholiker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 06-02-11 13:03
Magetrøbbel?? Froskeprinsessen Ketolysekuren 5 27-10-10 22:51
Magetrøbbel? Rebecca_Malin Fysisk og mental helse 4 05-04-10 15:22
Magetrøbbel Whale Spørsmål og svar 2 01-03-10 23:12
Magetrøbbel Jojodama Ketolysekuren 8 14-12-07 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no