Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Melli sukkerfri drops!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 10:21   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Melli sukkerfri drops!

Er disse lovlige på lavkarbo mon tro?
https://www.allergimat.no/butikk/s/p...lse&ref=search

Anvendelse

Melli drops er sukkerfri, laget på polydextrose, og er derfor meget velegnet for personer med diabetes. Samtidig er de også til stor glede for dem som ikke ønsker ekstra kalorier. Dropsene påvirker ikke blodsukkeret. Inneholder ikke Maltitol, Sorbitol eller Isomalt.

Pr. 100g

1-2 stk etter behov

Innhold

Polydextrose (country of production: China), ammonium chloride, liquorice extract (1.4%), salt (potassium- and sodium chloride), flavours, colour: sulphite ammonia caramel, sweetener: sucralose
sukkerfri, inneholder søtstoff(sukralose)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:24   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Melli sukkerfri drops!

Polydextrose er visst det samme som er i Fribol dropsene fra apoteket ..... og Sucralose er vel Splenda.... da bør vel disse være "lovlige"....

Å ja - jeg vet de kan trigge søtbehovet......*smiiiiiiil*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 12:12   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Melli sukkerfri drops!

Jada, de er så lovlig så.
De anbefales av Diabetikerforbundet nettopp fordi de ikke har noen innvirkning på blodsukkeret! Reklame i siste nr fra Diabetsforbundet!

Men, det er bare Alliance apotekene som har dem. Apotek1 har dem ikke i sitt sortiment og kommer ikke til å få det i nærmeste fremtid, fikk jeg beskjed om i går!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:16   #4
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei

Sv: Melli sukkerfri drops!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men, det er bare Alliance apotekene som har dem. Apotek1 har dem ikke i sitt sortiment og kommer ikke til å få det i nærmeste fremtid, fikk jeg beskjed om i går!

Neida, Vitusapotek har dem også. Jobber der selv Kan selvsagt hende at enkelte apotek ikke har dem inne på lager, men isåfall kan de bestilles (fra nettbutikk også, naturligvis).

Mine favorittsmaker er den med skogsbær tett fulgt av den med appelsin. Den lakrisdropsen som heter Sterk Pepper er også ganske god, men i følge beskrivelsen skal den smake som tyrkisk pepper, og DET gjør den ikke,altså

Melli har forresten også sukkerfrie halsdrops med urter, jeg synes de er bedre enn Fribol sine. Kjekt å vite hvis man skulle bli forkjølet.

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité

Sist redigert av Luguber : 25-08-11 kl 19:19. Årsak: Glemte et mellomrom mellom to ord:P
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:19   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Melli sukkerfri drops!

Da skal jeg høre innom mitt lokale Vitus apotek på lørdag!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:53   #6
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Melli sukkerfri drops!

Jeg kjøpte et par esker tidligere, men ble skuffet over hvordan de alle sammen satt klistret i en klump i esken? Kanskje det har noe med oppbevaringen fra produksjon og ut til butikkhyllen å gjøre. Det var iallefall umulig å få de løs

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 20:08   #7
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei

Sv: Melli sukkerfri drops!

Opprinnelig lagt inn av aras, her.

Jeg kjøpte et par esker tidligere, men ble skuffet over hvordan de alle sammen satt klistret i en klump i esken? Kanskje det har noe med oppbevaringen fra produksjon og ut til butikkhyllen å gjøre. Det var iallefall umulig å få de løs

Jepp, vi hadde det samme problemet i sommer da det var varmt. Virker ikke som om de tåler å bli oppbevart over 30 grader, selv ikke i kortere perioder.
For min del gikk det greit å brekke dropsene fra hverandre, men problemet var at papp fra innsiden av esken satt igjen på dem Vurderte å melde ifra til produsenten, men glemte det. Kunne kanskje gått an å skifte emballasje eller noe.

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:28   #8
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Melli sukkerfri drops!

Opprinnelig lagt inn av Luguber, her.

Jepp, vi hadde det samme problemet i sommer da det var varmt. Virker ikke som om de tåler å bli oppbevart over 30 grader, selv ikke i kortere perioder.
For min del gikk det greit å brekke dropsene fra hverandre, men problemet var at papp fra innsiden av esken satt igjen på dem Vurderte å melde ifra til produsenten, men glemte det. Kunne kanskje gått an å skifte emballasje eller noe.

Ja, slik som Fribol? De har jo sine drops i små plasbegre. Mye enklere

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:45   #9
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Melli sukkerfri drops!

Kanskje jeg som er kresen, men har smakt alle variantene inkludert halsdropsene, og de er IKKE gode....

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Lovlig" sukkerfri drops/sukkertøy Fluffy79 Ketolysekuren 3 28-10-10 18:58
Drops med 0 karber! xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 26 09-09-09 21:27
Pastiller/drops ? guro_no Ketolysekuren 6 02-05-08 13:04
Sukkerfri drops med banansmak ... Dilly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 29-11-07 23:18
Er det noe drops man kan spise??? geysirland Ketolysekuren 3 22-08-07 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no