Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen til JUL!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-10, 07:35   #426
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Deilig, jeg har gått ned 700 gr denne uka Da begynner det endelig å rulle og gå ned hver uke håper jeg!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 10:40   #427
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Hurra! Gått ned ytterligere 1.4!! Da er 4.6 kg borte og jeg mangler 400 g til å ha gått ned 5 før jul.

herregud jeg har tenkt 5 kg før jul jeg Er jo 7 StineH mente.
Jaja, da har jeg litt lengre til målet :fnis: 2,4 kg til målet

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:12   #428
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Sånn har jeg også hatt det en stund nå. Lager mat jeg vet jeg liker, men klarer bare ikke få det ned. Skal ikke påstå at jeg har noen løsning, for jeg har fortsatt ikke særlig med matlyst. Men har prøvd å lete litt etter nye oppskrifter og inspirasjon nå noen dager, kanskje det hjelper å lage mat jeg ikke har spist mye av i det siste, som kan gi litt ny giv. Og de dagene jeg ikke får i meg stort med mat, prøver jeg å lage noe fett og godt på kveldene, har blitt noen runder med bringebær og krem. Sikkert ikke optimalt, men det må vel være bedre enn ingenting! Om du orker å spise ost, har du laget nachos av dem? Stek dem i mikro'n, og så kan du dyppe dem i first price sin medium tacosaus. Også en grei måte å få i seg litt næring når det butter....

Takk for tipset om nachos! det hørtes faktisk godt ut! Har vert noe mindre kvalm nå. Har kjørt på med mer salat også spiste jeg en del brød (lavkarbo) og det funker, men fortsatt veldig lite matlyst. Har kjempe lyst på bær og frukt og slike ting så kanskje jeg bær prøve med litt krem og bringebær/jordbær? Igår spiste jeg 2 skiver honningmelon til lunch og det var goooooodt! Ser også ut som om jeg bør øke karbo pr. dag til rundt 20 gr isteden for 13-15 som jeg har spist frem til nå så funker det bedre. Imårra er jeg hjemme så dakan jeg prøve å få laget litt god mat til meg selv og se om det hjelper på.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:51   #429
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Moogie - prøv også å krydre osten med ulike krydre. Jeg pleier å kjøpe ferdigskivet ost fra First price, den er så fin å kutte i 4 biter, så det blir nachos-lignende trekanter, og krydre med salt/pepper, paprika, urter, løk e.l.
Ellers er sånne oste-knekkiser fine å bruke ved siden av mat, til gryteretter f.eks. eller til å ha pålegg på. Roastbiff, salat, remulade og agurk er godt på, og det samme er brie og valnøtter eller stangselleri.

Heaven - jeg tror ikke det er så farlig akkurat hvilket mål man setter seg før jul, 7 kg. var et tall som vel stemte med Stines vekt, så derfor ble det det. Du setter deg akkurat det målet du selv vil

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 21:30   #430
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

*65,7 kg
*64,7 kg
*63,9 kg
*63,3 kg
Blir nok ikke noe -7 på meg, men begynner faktisk å bli ganske fornøyd med nedgangen så alt ned er ok nå

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:06   #431
Smygen
Nytt Medlem
 
Smygen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Nordkjosbotn
Innlegg: 3
Smygen er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hei hei folkens Æ får sånn motivasjon av å se ka dokker skriv å oppleve osv at æ hiv mæ på sjøll, laaangt etter men bedre seint den aldri Syns dokker alle e kjempe flinke å burde være sykt stolt av dokker sjøll ;D Dokk gjør en super jobb bare det med å skrive så åpent om det slik at alle her inne kan se det, det gir stor motivasjon Ha en super helg

Starte på mandag ;D

Smygen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 05:18   #432
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Flott! Betre seint enn aldri, ja, og faktisk mykje betre at du startar no på måndag enn at du venter til etter nyttår

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 09:51   #433
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Klarte plutselig å gå opp 2 kilo da jeg var på en oslo-tur med min mor. Men nå er de vekke igjen og mer til. Så da var julemålet mitt nådd. Kanskje jeg kan prøve meg på en 5 kilo til?

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 12:29   #434
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hei!!!
Tenkte bare jeg skulle komme med en midlertidig oppdatering på hvordan det å Atkinsifisere ketolysekuren har gått for meg!

Jeg starta mandag, kutta drastisk ned på forbruk av meieriprodukter, hovedsaklig ost da, max 100 g pr dag. Kutta ned litt på brus og drukket mer vann, kutta ut nøtter. Det er vel i all hovedsak dette jeg har gjort endringer på...

Mandag veide jeg 86 kg. I går nådde jeg julemålet mitt og veide 85 kg beint, som betyr at NÅ har jeg gått ned 20 KG!!! JIPPIIIII!!!
I morres viste vekta 84,5 kg!
Det vare bare små grep som skulle til for å få litt fart i sakene denne gangen, og heldigvis betydde ikke de små grepene at jeg måtte kutte ut brus og atkinsbarene!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:12   #435
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Hei!!!
Tenkte bare jeg skulle komme med en midlertidig oppdatering på hvordan det å Atkinsifisere ketolysekuren har gått for meg!

Jeg starta mandag, kutta drastisk ned på forbruk av meieriprodukter, hovedsaklig ost da, max 100 g pr dag. Kutta ned litt på brus og drukket mer vann, kutta ut nøtter. Det er vel i all hovedsak dette jeg har gjort endringer på...

Mandag veide jeg 86 kg. I går nådde jeg julemålet mitt og veide 85 kg beint, som betyr at NÅ har jeg gått ned 20 KG!!! JIPPIIIII!!!
I morres viste vekta 84,5 kg!
Det vare bare små grep som skulle til for å få litt fart i sakene denne gangen, og heldigvis betydde ikke de små grepene at jeg måtte kutte ut brus og atkinsbarene!

Grattis med - 20 kg. Du er jammen meg god!!

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:46   #436
MyJuly
Juniormedlem
 
MyJuly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 28
MyJuly er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Gratulerer til Kira og JBKK med nådd julemål!!! Så bra
Gleder meg til det blir min tur

MyJuly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:47   #437
MyJuly
Juniormedlem
 
MyJuly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 28
MyJuly er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av MyJuly, her.

Gratulerer til Kira og JBKK med nådd julemål!!! Så bra
Gleder meg til det blir min tur

Upps, Kiro og JKBB, skikkelig blemme Beklager!!!

MyJuly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:58   #438
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Her står det stille, gitt. Men jeg har mensen, så jeg får være glad for at jeg ikke har gått opp.

Jeg er fremdeles forkjøla, og har slurvet med maten. Det har blitt en del pølser med noe karbohydrater. Jeg drikker ikke så mye vann heller. Jeg startet sikkert for sent til å klare 10 kilo til Jul. Velvel.

29.10.10: Oppstartsvekt 104 kg
05.11.10: - 3 kg
12.11.10: -0.5 kg
19.11.10: ingen forandring

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 08:00   #439
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av MyJuly, her.

Upps, Kiro og JKBB, skikkelig blemme Beklager!!!

Haha, jeg så det ikke en gang!! DET er blemme det. Hehe.
Men takk!
Er både stolt og kry av meg selv nå, og livet som 20 kg lettere er jammen meg deilig!
Bare 10 igjen nå da.

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 08:43   #440
Spich
Medlem
 
Spich sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 93
Spich er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Veiedag idag, ned 1,1 kg siden forrige mandag. Det blir totalt 1 kg på 2 uker. Er vel fornøyd med det egentlig, selv om jeg hadde håpet på litt mer nå i begynnelsen... Uansett, ned er ned!

__________________
Trening i februar: 260/1000
Spich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:51   #441
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!



StineH???

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:51   #442
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg har gått opp 500 gram denne uken..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:31   #443
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Gratulerer til JKBB og Kiro! Supert jobbet. Godt at grepene dine funket JKBB, og -20 er knall!
Og velkommen inn Smygen!


I dag gruet jeg meg litt til å gå på vekta. Har vært flink og ikke veiet meg en eneste gang denne siste uka, så følte at jeg ikke hadde noen kontroll. Og det har blitt ganske mye sukkerfritt godis denne helgen, noe sjokolade hver dag siden torsdag, og sukkerfri vingummi + sjokolade på kino på fredagen. Men - det ser ikke ut til at det er noen partystopper for meg hvertfall. -2,6 kg. siden forrige mandag!!! Julemålet mitt etter egen plan var 110, og med et litt justert mål i denne tråden, satte jeg det til -7,6 kg. (av en eller annen underlig grunn....)
Nå er jeg i mål med begge to!! yihaaaaaaaaaaa. Ikke for det - det er nok å ta av, så jeg fortsetter videre

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:01   #444
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Ned 700 til...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:40   #445
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Dere e så FLINKE!!!! Dette går jo så det suser!!
Selv skal jg på vekta onsdag, blir vel torsdag fordi jeg jobber onsdag og tror ikke jeg rekker å få veid.
(Om noen lurer: jeg har ikke egen vekt, må hjem til foreldrene mine, som bor i en by 3 mil unna :P Standhaftig og tresk er mine mellomnavn)

Håper på minimum 300 g, da er jeg på tosifret! HAr ikke væert der siden gymnastiden for "hundre" år siden.. Så spent på veiing!!!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:20   #446
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Veiedag og ned 300gr
Hadde nesten ventet oppgang etter siste ukers statistikk
Kiro og JKBB....gratulerer med nådd julemål

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:22   #447
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Ned 700 til...

Så flott

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 17:04   #448
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Nei ikke fornøyd med megselv. Skjønner ikke hvorfor det går så saaaakte nå. blir litt frustrert Men har ihvertfall gått ned akkurat 10 kg nå da....selv om ikke det føles noe greit akkurat nå. Ja jeg er ei klagemus!!

14.09.10: 93,2 kg Oppstartsvekt
22.09.10: 88,2 kg - 5 kg
28.09.10: 87,5 kg - 0,7 g
05.10.10: 89,1 kg + 1,5 kg

12.10.10: 87,5 kg - 1,7 kg
19.10.10: 86,9 kg - 0,6 kg
26.10.10: 85.2 kg - 1,7 kg
02.11.10: 84,5 kg - 0,7 kg
09.11.10:
83,7 kg - 0,8

16.11.10: 83,4 kg - 0,3
23.11.10: 83,2 kg - 0,2

Total vektnedgang: -10 kg

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 17:35   #449
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

10 kg er fantastisk da! Hurra for deg!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 17:36   #450
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Så flott

JAAAA! Endelig endelig endelig riktig vei!
Og hurra for deg og, uforventet nedgang er den beste!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Gå ned i vekt sammen? StineH Mer enn 30 kg overvekt 341 07-10-10 10:54
Trenger noen å gå ned i vekt sammen med aniaan Generell diskusjon 7 27-09-10 20:51
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no