Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

NRK puls i dag ... (Om dia2)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-08, 20:25   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

NRK puls i dag ... (Om dia2)

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/432335

De som ikke fikk sett det kan laste det ned på linken. NRK1

Programmet gikk i dag og handlet om kostholdsendring versus insulinbehandling av diabetes og da om man skal kjøre lavkarbo eller "vanlig" kosthold/kalorireduksjon.

Ha en god "titting"

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:18   #2
hCon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 11
hCon er på en erverdig vei

Sv: NRK puls i dag...om dia2

Veldig bra, men når skal allmenheten som baserer seg på europeiske kostholdsanbefalinger lære seg at høyfett/lavkarbo ikke fører til tette blodårer? Hadde han løkrullen fra diabetesforbundet visst det, så hadde han vel ikke avsluttet programmet med den harry kommentaren om at det ikke hjelper å få ned blodsukkeret hvis man i steden dør av hjerte- og karsykdommer.

hCon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:53   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: NRK puls i dag...om dia2

Opprinnelig lagt inn av hCon, her.

løkrullen fra diabetesforbundet

*fniiis*

Er så enig i det Hexeberg sa, at folk må få vite at de har ET VALG til karbohydrater og insulinsprøyter! Det er faktisk mange som ville valgt bort medisiner dersom de hadde visst at det gikk an, det er jeg hellig overbevist om. Også bra at hun arresterte Birkeland da han sa at de anbefalte karbohydrater i form av frukt og grønnsaker. WRONG! De oppfordrer til økt bruk av brød, poteter, ris og pasta, fordi det er MAGERT....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:49   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: NRK puls i dag...om dia2

Var et veldig bra innlegg, kjekt å hørre begge sider av kostholdseksperter. Syntes at han høykarbo kom med mange bra poeng, men på noen områder syntes jeg han var ganske clueless også...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 21:45   #5
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: NRK puls i dag...om dia2

Det er nok flere veier som fører til "Rom". Har ei venninne med sterk dia2 som har vært på sånn "slankefarm" i en uke nå. Der følger de en lavkaloridiett. Så har hun fortsatt å følge dietten hjemme siste uka. Hun gikk ned 4 kg og blodsukkeret har gått fra 16 til 6.5. Så vektreduksjon er nok alfa omega for å få bukt med problemet.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 22:34   #6
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: NRK puls i dag...om dia2

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Det er nok flere veier som fører til "Rom". Har ei venninne med sterk dia2 som har vært på sånn "slankefarm" i en uke nå. Der følger de en lavkaloridiett. Så har hun fortsatt å følge dietten hjemme siste uka. Hun gikk ned 4 kg og blodsukkeret har gått fra 16 til 6.5. Så vektreduksjon er nok alfa omega for å få bukt med problemet.

På hvor lang tid hadde blodsukkeret sunket så mye? Går ut fra at det er Hba1c (langtidsblodsukker) vi snakker om... Enkeltverdier kan jo variere sterkt.

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 22:38   #7
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: NRK puls i dag...om dia2

Var fasteblodsukker etter som jeg forstod. Hun har hodt på i 14 dager. Vanligvis varierer hennes BS mellom 10 om morgenen og 16 på kvelden. Det var så ille før hun begynte med dette at legen vurderte insulin. Metformin og glucofag hadde ikke effekt..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 23:45   #8
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: NRK puls i dag...om dia2

Fint at blodsukker synker, men det er ikke mulig å måle en så stor endring av langtidsblodsukker etter så kort tid... Hba1c som er verdien legen pleier å vektlegge ifht diabetes, er gjennomsnittlig blodsukker siste mnd. (Derfor måler jeg blodsukker hos legen månedlig, og selv det er litt ofte iblant til å få med seg endringene)

Enig i at det sikkert er flere veier som fører til Rom, og det var jo det som var poenget ditt.

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 12:05   #9
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: NRK puls i dag ... (Om dia2)

Jeg takker KOS og spesielt Dr Lindberg for at mitt blodsukker er under kontroll.

Jeg kan også takke alle her for en masse gode råd, og støtte.

Om 3 mnd. har jeg ny time hos fru dåktern, og da skal hun få en masse brosjyrer fra KOS.
I utgangspunktet var hun sjepisk til Lindbergs kosthold, men har nu begynt å spørre endel. Hun ser jo at det virker, og prøvene sier det virker.

Sist Hba1C var 5,9

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 19:16   #10
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: NRK puls i dag ... (Om dia2)

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg takker KOS og spesielt Dr Lindberg for at mitt blodsukker er under kontroll.

Jeg kan også takke alle her for en masse gode råd, og støtte.

Om 3 mnd. har jeg ny time hos fru dåktern, og da skal hun få en masse brosjyrer fra KOS.
I utgangspunktet var hun sjepisk til Lindbergs kosthold, men har nu begynt å spørre endel. Hun ser jo at det virker, og prøvene sier det virker.

Sist Hba1C var 5,9

Så bra!
Men hva er KOS?

Mitt blodsukker, blodtrykk og kolesterol er også dalende...

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 19:29   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: NRK puls i dag ... (Om dia2)

Foreningen kostreform ved overvekt og sukkersykdommer (KOS)
http://kostreform.no/

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 00:30   #12
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: NRK puls i dag ... (Om dia2)

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet, her.

Så bra!
Men hva er KOS?

Mitt blodsukker, blodtrykk og kolesterol er også dalende...

Ser du fikk svar. Meld deg inn davel. Trenger flere diabetikere som ikke er kjøpt og betalt av store medusinproducenter

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy puls / Hjertebank lokkebiff Fysisk og mental helse 15 18-05-11 01:58
Dia2 og slanking. Noen med erfaring? Impulsiw Stoffskifte / hormonproblemer 12 13-10-08 10:31
Jeg har skyhøy puls og hjerteklapp! Albertine Generell diskusjon 13 18-02-06 19:01
Fedon Lindberg i Puls nå Huldr Lavkarbo generelt 20 16-12-04 14:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no