Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På'an igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-14, 18:17   #1
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

På'an igjen

Da gjør jeg et nytt forsøk. Jeg holdt på med Ketolyse for ca fem år siden, og liker maten såpass godt at jeg vil ta en runde til. Jeg har bestilt bok og vitaminer i dag. Den forrige boken lånte jeg bort til søsteren min, som ikke husket å ha lånt den engang. Jaja.
Jeg holder også på med den første boken til Skaldeman, det er mye inspirasjon der.

Det ser ut til at det ikke er så mange aktive tråder her, men er det noen som holder på ennå?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 18:23   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen

Mange av oss "gamle" ligger i vannskorpa og lurer😀
Til og fra...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:11   #3
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: På'an igjen

Jeg har fulgt ketolysekuren en god stund, men så dabbet jeg av ett eller annet sted på veien.... men nå har jeg iallefall en klar plan om å starte nyåret med en ny runde på ketolyse

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:51   #4
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: På'an igjen

Fint å være flere!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 22:14   #5
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: På'an igjen

Slenger meg på :-) ett en vinter og ikke minst jul med mye feil mat er jeg atter igjen motivert til ett nytt år med gode matvaner uten sukker og raske karber :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 09:29   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: På'an igjen

Som du så, så er jeg også på'n igjen... Jeg skal prøve dette i 3 mnd, ta nye blodprøver og ser om jeg får lov til å fortsette. Sist fikk jeg høyt kolesterol, legen/kardiologen min skylder på kosten, jeg mååå prøve for å se selv😊
Masse lykke til, Safran, og dere andre😊

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 19:07   #7
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen

Heisann! Jeg er også tilbake, en god stund siden sist jeg var på forumet, men har fulgt lavkarbo mer eller mindre. Så ble det mindre og mindre, så nå må jeg ta grep!

Kjenner det er godt å ha kommet "hit" igjen, både i hodet og på forumet

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 00:19   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: På'an igjen

Mandag den 5 er det lavkarbo på maks 50 g igjen. Det ser ut til at jeg ikke klarer lavkarbo ala Fedon noe særlig godt, det ble fort noen kilo opp og søtsuget kom tilbake sammen med en moderat viljestyrke... Hmf.
Det ble fort "bare" en bursdag og "bare" en ferie, osv.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 23:17   #9
Bengt
Nytt Medlem
 
Bengt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 5
Bengt er på en erverdig vei

Sv: På'an igjen

Hei.
Tilbake igjenn ej me. Var aldri noe flink til å delta på forumet her sist ej gikk på ketolyse, men leste ivrig

Bengt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 11:52   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: På'an igjen

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Sist fikk jeg høyt kolesterol, legen/kardiologen min skylder på kosten, jeg mååå prøve for å se selv

Høy kolesterol under vektnedgang er helt normalt. Tipper det har noe med forbrenning av fettet å gjøre. Når vekten stabiliserer seg, vil også kolesterolet gjøre det på et behagelig nivå.

Jeg opplevde det samme, legen ba meg om å "normalisere" kostholdet så jeg lot som ingenting og holdt meg borte fra henne et års tid. Og nå er kolesterolet mitt finere enn noen gang;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:08   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen

Du kan forsøke å ta ekstra omega 3. Min mor ble satt på kolesetrolsenkende, men nektet å ta det etter mine skremselstaler Men så begynte hun på ekstra omega 3 (ingen andre endringer) og etter noen uker var koelsterolet mye bedre. Legen snakket selvfølgelig varmt om pillene han hadde satt henne på (hunhar ikke fortalt at hun ikke tar dem)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 20:00   #12
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: På'an igjen

Jeg er med! Gikk ned 16 kg i 2013-2014 men har greid å spise på meg alt jeg gikk ned og enda litt til. Jeg har ikke veid meg, så jeg vet ikke hvor ille det er, men jeg kjenner det på klærne.
Jeg tenkte at jeg ikke skulle veie meg denne gangen, blir litt mindre stress da, tror jeg.
Savner den gode følelsen jeg fikk av å være i ketose også!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 20:44   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: På'an igjen

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Høy kolesterol under vektnedgang er helt normalt. Tipper det har noe med forbrenning av fettet å gjøre. Når vekten stabiliserer seg, vil også kolesterolet gjøre det på et behagelig nivå.

Jeg opplevde det samme, legen ba meg om å "normalisere" kostholdet så jeg lot som ingenting og holdt meg borte fra henne et års tid. Og nå er kolesterolet mitt finere enn noen gang;-)

Det har dessverre vært høyt i 5 år etter og har vært medisinert. Men nå vet ikke legen min om kosten min nå, så det skal bli spennende å se på prøvene til våren😊

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 19:31   #14
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det ser ut til at det ikke er så mange aktive tråder her, men er det noen som holder på ennå?

Jeg holder også fortsatt på, det har blitt en livsstil etter 8 år på Ketolyse/Lavkarbo. Etter at jeg "sluttet på kuren" og sa meg fornøyd, har jeg gått ned 17 kilo til og har totalt tatt av like mye som jeg veier nå. Dette tror jeg er fordi jeg har holdt meg på lavkarbo-ish, og det har jeg tenkt å fortsette med for resten av livet

Nå stakk jeg mest innom her en tur, for å hilse på gamle kjente.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 13:25   #15
cuuurlygirl
Nytt Medlem
 
cuuurlygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Ringsaker
Innlegg: 8
cuuurlygirl er på en erverdig vei

Sv: På'an igjen

Slenger meg på her Prøver igjen kan man si, det er vel ca. 5 år siden forrige runde Starta på mandag og er mildt sagt motivert!

__________________


cuuurlygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid igjen og opp i vekt, IGJEN ... Hjelp! mammaeli LCHF 2 18-04-14 10:34
Hei igjen sarasirene Mer enn 30 kg overvekt 1 22-09-11 00:22
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 23:17
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 08:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no