Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva med festligheter?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-10, 12:35   #1
Betty00boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Betty00boop er på en erverdig vei

Hva med festligheter?

I går var jeg i et selskap hvor vi fikk servert en halv skive med røkelaks og salat til forrett, kalvested til hovedrett og cappuchinofromasj til dessert. Ellers var det vin til maten og Irish coffee med sukker i (selvfølgelig)

Jeg tok en halv potet til middagen, men det ble 4 stykker grandiosa til nattmat

Regnet ut sånn ca at det ble rundt 150g karber på meg i går...

Hva gjør dere i sånne situasjoner? Gjør det noe om man skeier ut en sjelden gang?

Betty00boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 12:40   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva med festligheter?

Ikke fortvil.
Slike ting skjer de aller fleste i starten.
Det er bare å fortsette i god lavkarbostil med en gang.

Men pass på at ikke det blir for ofte

Et tips før man skal i slike lag, er å spise seg god og mett før man drar. Rett og slett for da er det ikke sååå lett å falle for fristelser.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 12:43   #3
Betty00boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Betty00boop er på en erverdig vei

Sv: Hva med festligheter?

hadde ikke følt det som noe offer å skippe både poteten og brødskiva jeg egentlig, men folk reagerte jo på at jeg la igjen en halv potet og kommenterte det.. så hvis jeg hadde lagt igjen skive også hadde de vel sagt enda mer... Liker liksom ikke å tiltrekke meg oppmerksomhet på sånne ting, har vært opplært til å spise det man får servert i selskap enten man liker det eller ei. Så det henger litt i merker jeg..

Betty00boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 12:50   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva med festligheter?

Opprinnelig lagt inn av Betty00boop, her.

hadde ikke følt det som noe offer å skippe både poteten og brødskiva jeg egentlig, men folk reagerte jo på at jeg la igjen en halv potet og kommenterte det.. så hvis jeg hadde lagt igjen skive også hadde de vel sagt enda mer... Liker liksom ikke å tiltrekke meg oppmerksomhet på sånne ting, har vært opplært til å spise det man får servert i selskap enten man liker det eller ei. Så det henger litt i merker jeg..


Skjønner deg veeeldig godt
Det er nok noen slike "barrierer" som må overstiges etterhvert. Vanskelig i starten, men etterhvert som man blir tryggere på seg selv og kosholdet så blir det lettere.
Jeg sa alltid fra viss noen bemerka min matstil at jeg ikke tålte sukkersvingningene som raske karber gir (Og det er ingen løgn heller....)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 13:12   #5
Betty00boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Betty00boop er på en erverdig vei

Sv: Hva med festligheter?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Skjønner deg veeeldig godt
Det er nok noen slike "barrierer" som må overstiges etterhvert. Vanskelig i starten, men etterhvert som man blir tryggere på seg selv og kosholdet så blir det lettere.
Jeg sa alltid fra viss noen bemerka min matstil at jeg ikke tålte sukkersvingningene som raske karber gir (Og det er ingen løgn heller....)

Åh, ja det var lurt! Det kan jo faktisk jeg også si.. Men uansett.. hvor stor "skade" har denne kvelden gjort i opplegget mitt tro?

Betty00boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 13:32   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva med festligheter?

Opprinnelig lagt inn av Betty00boop, her.

Åh, ja det var lurt! Det kan jo faktisk jeg også si.. Men uansett.. hvor stor "skade" har denne kvelden gjort i opplegget mitt tro?

Kanskje litt, kanskje ingenting Går man opp litt, så er det ikke fett man har lagt på seg Mest vann og avfallstoffer

Cluet er å ta det med som en erfaring, ikke straffe seg selv for det og bare stå på videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar

Emneord
utskeielser


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no