Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hard mage og kramper, samt stillestående vekt.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-04, 07:19   #1
apple
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hard mage og kramper, samt stillestående vekt.

Er dessverre plaget med hard mage etter at jeg startet med dietten. Dette er forferdelig plagsomt, og nesten slik at jeg ikke orker mer....
Tradisjonelt sett skal man jo spise mye fiber, lactulose osv osv. Så hva gjør jeg nå ? Sliter virkelig med dette, drikker forøvrig bøtter med vann, så det er ikke der problemet ligger. Noen med noen gode, effektive råd for hvordan jeg holder magen helt myk???

Er også plaget med leggkramper om natten. Minner meg faktisk om da jeg gikk gravid, hvilket jeg ikke er nå!


For det tredje, nå står vekten stille. Har hørt om slike wooosh-perioder, men er det noen som kan forklare meg rent fysiologisk hva som skjer når kroppen sparer slik, og plutselig kan gå ned flere kg på få døgn?

  Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 10:30   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hei Hei Apple!


Ikke noe godt med hard mage nei... Men heldigvis går det an å gjøre noe med det!
Som du sier er det ikke noe lurt å ta lactulose, det skaper bare større problemer på sikt.
Atkins abefaler å kjøpe psylliumfrø å ta.
Det har både jeg og min bedre halvdel prøvd meg veldig godt resultat...
Du finner det på helsekostforetningene.
1 teskje blandes i et glass vann og lar det stå i 10 minutter, så driker du dette med masse vann. Dette kan du gjenta opptil 4 ganger for dagen til det løsner (kahende det funker etter først gangen).

Når et gjelder kramper, så trenge du å ta magnesiumtilskud.
Jeg tar to tbl hver kveld, og siden jeg startet med det så har musklene mine vært veeeldig snille

Lykke til! Håper det bedrer seg kjapt!

(Når det gjelder vektnedgangs stoppet ditt, så er det jo ike så vldig rart når magen er som den er... Skal se det løser seg når du får orden på den! )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 17:42   #3
seagirl
Medlem
 
seagirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 53
Innlegg: 100
seagirl er en juvelseagirl er en juvelseagirl er en juvel

Hei Apple


Jeg opplevde det samme som deg, da tok jeg meg en tur på helsekosten og kjøpte sukkerfri/diabetes godteri(noe lakris og noe fruktaktig mykt) - maltitol var søtningstoffet - spiste mye og magen tømte seg helt i løpet av kvelden, det var vondt mens det pågikk - men en lettelse etterpå
Det er jo ikke lov på induksjonen med dette godteriet, men jeg tok sjansen siden jeg var så uvel og oppblåst

__________________
Seagirl
seagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?????? Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 18:04   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kansje vi skal tipse Cavalier om dette?

"Endelig et velksmakende avføringsmiddel!"

Knallbra slagord!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 18:28   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av seagirl

Hei Apple


Jeg opplevde det samme som deg, da tok jeg meg en tur på helsekosten og kjøpte sukkerfri/diabetes godteri(noe lakris og noe fruktaktig mykt) - maltitol var søtningstoffet - spiste mye og magen tømte seg helt i løpet av kvelden, det var vondt mens det pågikk - men en lettelse etterpå
Det er jo ikke lov på induksjonen med dette godteriet, men jeg tok sjansen siden jeg var så uvel og oppblåst

Au..., tror jeg velger den humane måten istedet jeg...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 18:44   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

hm...........3 dag med magekramper, psylliumfrø og kli og alt det der.... og fremdeles ikke noen "løsning" .......1 kg opp i vekt......tror jeg må kjøpe meg en pakke Solanas isteden jeg........ *sukker tungt*

For mye macadamias, for mye proteiner ??? - skjønner ikke hva jeg har gjort gæli jeg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 19:25   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

hm...........3 dag med magekramper, psylliumfrø og kli og alt det der.... og fremdeles ikke noen "løsning" .......1 kg opp i vekt......tror jeg må kjøpe meg en pakke Solanas isteden jeg........ *sukker tungt*

For mye macadamias, for mye proteiner ??? - skjønner ikke hva jeg har gjort gæli jeg....

Uffameg, det hørtes ikke godt ut, Nille! Føler med deg...

Jeg vet ikke hva du kan ha gjort "feil", men kan tipse om "Engelsk salt" (magnesiumsulfat, tror jeg) som fåes på apoteket. Det skal tas om morgenen på fastende mage. Det virker opprensende på tarmsystemet, men skal ikke brukes for ofte. (Jeg tok det før induksjonen for å rense opp før jeg begynte.)

God bedring og god lørdagskveld! Scilla

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 20:21   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Det motsatte.

Er det noen som på atkins har opplevd det helt motsatte av hard mave. Jeg opplevde det i går, og det var så løst at det var helt skremmende. Noen dager før hadde jeg ubehagelig hard mage en stund, som jeg har skjønt skal være ganske normalt.

Har gått ganske mye ned i vekt de siste dagene også, så jeg håper det er noe positivt som skjer. Uansett, hadde vært fint med en forklaring, eller om noen andre har opplevd noe lignende.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 07-09-04 kl 19:50. Årsak: feil
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 13:40   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Arrow

Opprinnelig lagt inn av apple

Er dessverre plaget med hard mage etter at jeg startet med dietten. Dette er forferdelig plagsomt, og nesten slik at jeg ikke orker mer....
Tradisjonelt sett skal man jo spise mye fiber, lactulose osv osv. Så hva gjør jeg nå ? Sliter virkelig med dette, drikker forøvrig bøtter med vann, så det er ikke der problemet ligger. Noen med noen gode, effektive råd for hvordan jeg holder magen helt myk???

Er også plaget med leggkramper om natten. Minner meg faktisk om da jeg gikk gravid, hvilket jeg ikke er nå!


For det tredje, nå står vekten stille. Har hørt om slike wooosh-perioder, men er det noen som kan forklare meg rent fysiologisk hva som skjer når kroppen sparer slik, og plutselig kan gå ned flere kg på få døgn?

Du skriver at du drikker mye vann men drikker du mye vann rett etter fiberrike måltid og etter å ha tatt tilskudd av fiber. Jeg selv kan få hard mage hvis jeg ikke drikker mye vann etter å ha spist plommer, sviske eller nøtter. Vanligvis drikker jeg mye vann etter hvert måltid og da har jeg alltid fin mage.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 03-11-04, 21:58   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av apple

Er dessverre plaget med hard mage etter at jeg startet med dietten. Dette er forferdelig plagsomt, og nesten slik at jeg ikke orker mer....

Visstnok skal hele linfrø ha lakserende effekt. I følge lindberg hvertfall.... Hvis man ble hard i magen kunne man spise litt ekstra linfrø (hele, ikke knuste) sa de på kurset.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 00:35   #11
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hard mage og kramper, samt stillestående vekt.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Kansje vi skal tipse Cavalier om dette?

"Endelig et velksmakende avføringsmiddel!"

Knallbra slagord!


Synes denne var så artig i natten at jeg måtte dra frem denne tråden.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 02:51   #12
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Hard mage og kramper, samt stillestående vekt.

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 07:55   #13
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Hard mage og kramper, samt stillestående vekt.

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.


Synes denne var så artig i natten at jeg måtte dra frem denne tråden.


..he he... !


Ja, det er noe veldig mange får kjenne på , det der... I starten av et lavkarbo-kosthold ...


(funker litt bedre med fiber (f.eks. havrekli..) og ekstra mye vann (!), enn godis uten sukker, da, hvis noen har skikkelig forstoppelse... !)

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 08:01   #14
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Det motsatte.

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Er det noen som på atkins har opplevd det helt motsatte av hard mave. Jeg opplevde det i går, og det var så løst at det var helt skremmende. Noen dager før hadde jeg ubehagelig hard mage en stund, som jeg har skjønt skal være ganske normalt.

Har gått ganske mye ned i vekt de siste dagene også, så jeg håper det er noe positivt som skjer. Uansett, hadde vært fint med en forklaring, eller om noen andre har opplevd noe lignende.


Jeg fulgte Atkins de første 9 - 10 mnd med lavkarbo...
Og ja, av og til har det skjedd at jeg plutselig fikk litt vel løs mage...

Tror jeg da hadde spist for mye fett dagen før, eller tidligere samme dag.. !

- Er ikke så lett, alltid, å beregne riktig mengde fett i.f.t. grønnsaker og fisk/kjøtt ! ( )

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stillestående vekt???? renate Lavkarbo generelt 2 13-08-04 12:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no