Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-slankeren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-10, 11:15   #76
flisa77
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sogn
Innlegg: 87
flisa77 er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Kan eg få vere med her????
Startet kampen mot kiloene fredag 3. sept.
Litt om meg, er ei dame på 33 år, samboer og har 2 sønner.
Da eg startet på ketlysekuren den 3.sept så var eg 71,9kg og dette er litt mye til å vere meg. Min slanke historie er egentleg ganske lang, men for å prøve å gjøre historien kort så la eg på meg 12kg i svangerskap nr1 for 13 år siden. Desse kiloene hang på til svangerskap nr 2 9 år etter. I dette svangerskapet la eg på meg over 20kg og bare halvparten rann av etter fødsel. Så da yngstemann var 6mnd så tok eg eit tak i meg sjølv og begynte å trene og eg innbiller meg at ammingen som eg holdt på med til gutten var 2,5 år gjorde unndervek på kroppen. Så da raste kiloene av, da gjekk eg ned fra 75kg til 56kg. 56kg er egentleg litt lite til å vere meg, men så dabbet treningen av og sakte men sikkert økte vekten igjen.
Det siste året har eg vært igjennom eit svangerskap som endte i spontanabort i 3 mnd og med 2 prøverørsbehandlinger så har dette sett sine spor. Skal igang igjen med 3. prøverør i november og hadde håpet at med ketolyse så kankje eg hadde klart å gå ned ein del kilo før eg begynner på medesinene igjen.
I går viste vekta 69,6 og eg kjenner montivasjonen er på topp.

flisa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 08:34   #77
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

ja ja...da hadde jeg min første sprekk i går kveld...var hos ei venninne og det ble litt for mye rødvin, testa sticken da jeg kom hjem og den var helt hvit. Men pytt pytt....ny dag nye muligheter

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:32   #78
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Velkommen til alle nye, og stå på til alle "gamle"

MaritR..... en liten alkosprekk kan skje oss alle, og jeg veit jeg sprekker neste helg (men heldigvis er de jeg skal besøke kjent med lavkarbokosthold (dog av helt andre grunner enn slanking), så maten burde ikke være problemet).

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:11   #79
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei
Smile

Sv: September-slankeren

Dere er så flinke alle sammen!!!
Jaja...nå går det mot onsdag igjen som er min faste veiedag... og jeg må si at jeg gruer meg litt... føler på kroppen at jeg ikke har gått ned noe som helst siden onsdag... fra 2. sept til 8. sept gikk jeg ned 2,1 kg, men regner med dette bare var vann, og at det nå har stoppet opp...
Tør nesten ikke sjekke...

Jeg er ELENDIG på å drikke nok vann, så der må jeg ta meg kraftig sammen!
Pluss at jeg nesten aldri er sulten....så jeg føler hele forbrenningen og alt har stoppet opp.. kan nesten gå en hel dag uten mat...
Må bli litt flinkere til å planlegge måltider og sånn frem i tid.
Det ligger mye tanke bak denne kuren
Nå har jeg bestilt boken og bakemiks og soyaprotein, så det gleder jeg meg til å ta i bruk

Heia heia!

Hvordan går det med dere andre?

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:48   #80
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

MyLyng: Jeg slet også med å få i meg nok vann, men fant ut at hvis jeg brukte en imsdalflaske med suttetut så var det mye enklere å få i seg vann. Har ei slik flaske med meg overalt

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 20:01   #81
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Hei.. tror jeg hiver meg med her! Tilhører egentlig januarforumet..Men dabbet litt av da jeg ikke gikk ned på 5 mnd unasett hva jeg gjorde=(
Etter det gikk jeg på en storsmell og fikk tilbake det lille jeg gikk ned den gang.
Så her må jeg starte helt på nytt igjen. *suck*
Skal være sterkere denne gang!

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 20:06   #82
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Her er det åpent for alle:=) Ser du og jeg skal ned omtrent det samme...kjekt å ha noen å støtte seg på da

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 20:37   #83
Catsy
Juniormedlem
 
Catsy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 10
Catsy er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Jeg er med =)

__________________


Catsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:00   #84
Svalen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 19
Svalen er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Velkommen skal dere være begge to =)=)

MaLyng, jeg kjenner meg veldig igjen når du sier at du ikke er sulten lenger.. Igår spiste jeg to "brødskiver" med Brie til frokost klokken 11, for så å gå uten å savne mat eller være sulten hele dagen.. det er så uvant for hvordan jeg bruker å være.. sulten og bare opptatt av neste måltid. Er det vanlig på lavkarbo/ketose?

Angående vann-problemet.. jeg syns det er "morsommere" å drikke vann med kullsyre.. det kan jo være et hot tips for de som blir lei av "flatt" vann ;p

__________________


Svalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:43   #85
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

-------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:25.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:24   #86
Edurt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Edurt er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Kan jeg får være med... Jeg startet idag.. Jeg har nå vært overvektig siden barndommen. Klarte å slanke meg en gang for 10 år siden, gikk på GR.. Har en del mislykket forsøk bak meg.. NÅ SKAL JEG KLARE DET.. Er egentlig veldig lei av å si det og.. MEN nå er det nok OG jeg gleder meg til å dele uker/måneder med dere.. Har fulgt litt med og det ser ut som det går bra med dere.. Har ikke vært så mye inne på disse sidene, men skal nok finne ut av det :O)
Min vekt var idag 73 13/9-10 Jeg skal ned 15 kg.. Har 2 gutter på 8 og 6 år..
Er det laget noe sted hvor vi legger inn våre flotte data

__________________
Edurt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:39   #87
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Klart du kan være med her Har veietråd her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36328 , her har iallefall noen av oss lagt inn hvordan det går vektmessig

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:17   #88
Nina1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1
Nina1 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: September-slankeren

Jeg er også med, startet i går og er spent på hvordan dette går. Sluttet å røyke for 6 måneder siden og dermed føyk vekten i været. Nå skal den ned igjen

__________________


Nina1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 20:59   #89
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Jaja... da var Eksperiment Trening i gang. Har ikke trent på nesten to år, så jeg var litt spent på hvordan dette skulle gå. Blei vel ikke mer enn 40-45 minutter med vekter før jeg kjente at det var tomt for krefter i armene.

Får vel si meg greit fornøyd etter to års fravær og helt uten den sedvanlige energikilden sydende i kroppen. Ny økt på onsdag. Blir spennende å se hvor vondt jeg har i kroppen i morra, og ikke minst på onsdag.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:36   #90
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

MyLyng: Jeg slet også med å få i meg nok vann, men fant ut at hvis jeg brukte en imsdalflaske med suttetut så var det mye enklere å få i seg vann. Har ei slik flaske med meg overalt

Hehe, jeg hadde sikkert overlevd lenge i en ørken Er jo ALDRI tørst jo!!
Spesielt ikke nå når det går mot kald og sur høst...
Er jo mye mer glad i fun saft en vann...men...det er kanskje ikke så bra i lengden eller....?

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:43   #91
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Svalen, her.

Velkommen skal dere være begge to =)=)

MaLyng, jeg kjenner meg veldig igjen når du sier at du ikke er sulten lenger.. Igår spiste jeg to "brødskiver" med Brie til frokost klokken 11, for så å gå uten å savne mat eller være sulten hele dagen.. det er så uvant for hvordan jeg bruker å være.. sulten og bare opptatt av neste måltid. Er det vanlig på lavkarbo/ketose?

Angående vann-problemet.. jeg syns det er "morsommere" å drikke vann med kullsyre.. det kan jo være et hot tips for de som blir lei av "flatt" vann ;p

Ja det er jo kjemperart!! Iallefall for å være meg! Jeg var jo kjent for å være det største matvraket i gjengen! Gikk hele tiden og gledet meg til neste gang jeg skulle spise noe!
Og nå er det stikk motsatt! Er derfor jeg føler at hele forbrenningen stopper opp, og det samme når det gjelder vekttapet.... Har faktisk gått litt opp igjen i vekt...og da mister jeg motivasjonen så fort... Er spent på hvordan det ligger an på onsdag
Men jeg gir meg ikke!! Dette skal jeg klare! Så får de bare si hva de vil i Dagbladet i dag, om at lavkarbo kan skade hjernen....
I mine øyne er det ikke tvil om at dette funker

Kjøpte meg farris bris, med smak av mango og papaya, og det hjalp jo faktisk litt. Er veldig glad i fun light saft da... men....vann er sikkert det aller lureste... Skal prøve så godt jeg kan!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:58   #92
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Er jo anbefalt å drikke litt farris pga saltet som er i farrisen...dessuten så blir man lei når man drikker 3-4 liter om dagen - greit med litt variasjon også

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:04   #93
Catsy
Juniormedlem
 
Catsy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 10
Catsy er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

tror jeg må kjøpe fribol i mårra... Har sååååååååååååå lyst på tyggegummi eller pastiller...

__________________


Catsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:35   #94
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Catsy, her.

tror jeg må kjøpe fribol i mårra... Har sååååååååååååå lyst på tyggegummi eller pastiller...

Samme her!! Noe godt å suge eller tygge på!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:43   #95
soriamoria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 14
soriamoria er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Jeg har også problemer med å få i meg vann.. Blir vel 1 l om dagen bare, men desverre blir det også 1 l pepsi max. Den har berget meg til nå mot å stupe på hodet inn i kjøleskapet for å spise sjokolade.

Trimmer dere?? Det gjør ikke jeg. Hadde et mål om en gåtur hver dag, men har ikke blitt enda desverre..

__________________


soriamoria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:41   #96
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

--------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:25.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:57   #97
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Er dessverre dårlig med trim her også... blir bittelitt gåing rundt omkring da men....hadde jo planer om å ta meg noen skikkelige turer fremover...som jeg enda ikke har vært så flink på men...
Jeg har aldri prøvd sånne ketosestix, så jeg har rett og slett ikke peiling på om jeg er i ketose eller ikke... men sånn jeg har forstått det, så kan stixen bli rosa/lilla av to grunner: enten av at du er i ketose, eller av at du drikker for lite vann... Hadde min stix fått utslag nå, så hadde det helt sikkert vært pga vannmangel... Er elendig på det...

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:59   #98
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Dårlig med trim her... får rett og slett ikke tid i en travel hverdag med jobb, fire barn, hus og hage... Men jeg drømmer (og planlegger) stadig å starte opp med gåturer, svømming etc

Kan jeg spørre hvor raskt dere kom i ketose? Jeg testet første gang halvannen dag etter start og hadde da ganske klart utslag... begynte nesten å lure på om det kan være noe feil med stixen.. er ikke dette en smule unormalt eller...? Og jeg drikker 2-3 liter til dagen, men stixen ligger alltid på den mørkeste fargen... syns det virker litt rart....

Siden du drikker så mye vann, så vil jeg tro du er i ketose! Og det er jo kjempebra!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:02   #99
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av soriamoria, her.

Jeg har også problemer med å få i meg vann.. Blir vel 1 l om dagen bare, men desverre blir det også 1 l pepsi max. Den har berget meg til nå mot å stupe på hodet inn i kjøleskapet for å spise sjokolade.

Trimmer dere?? Det gjør ikke jeg. Hadde et mål om en gåtur hver dag, men har ikke blitt enda desverre..

Jeg har dessverre også forferdelig lyst på sjokolade....!!! I går stod en nydelig sjokoladepudding foran meg, men jeg klarte å la være... *puh*
Kan jo prøve å lage Iset sin sjokoladekake en dag Den har jeg hørt er god!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 06:16   #100
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Dårlig med trim her... får rett og slett ikke tid i en travel hverdag med jobb, fire barn, hus og hage... Men jeg drømmer (og planlegger) stadig å starte opp med gåturer, svømming etc

Kan jeg spørre hvor raskt dere kom i ketose? Jeg testet første gang halvannen dag etter start og hadde da ganske klart utslag... begynte nesten å lure på om det kan være noe feil med stixen.. er ikke dette en smule unormalt eller...? Og jeg drikker 2-3 liter til dagen, men stixen ligger alltid på den mørkeste fargen... syns det virker litt rart....

Jeg har begynt å trimme 3 dager i uka...2 dager med vannaerobic og en dag med styrketrening. Grunnen til at jeg begynte å trene er at jeg skal ned ca 30 kg og får dermed en del løs hud som jeg ønsker å få strammet opp mens jeg blir tynnere
Jeg var i ketose samme kveld som jeg begynte og ketose sticken min er også blitt veldig mørk (var mye lysere) til tross for at jeg også drikker 2-3 liter vann hver dag.

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no