Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tips for å forebygge soleksem?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 18:08   #1
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Tips for å forebygge soleksem?

Er noe aldeles forferdelig plaget med soleksem og er rimelig klar for å teste det utroligste for å slippe litt billigere unna denne sommeren

Noen som har noen tips?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:29   #2
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Hei. Jeg har brukt betakaroten kapsler (prøvd ulike merker) mot soleksem med stort hell før. Har pleid å ta 2stk pr dag i minst en måned før sommer/solferie, og gjennom hele sommeren(ferien). Bruker også alltid solkrem for solsensitiv hud.
Håper du finner noe som hjelper deg, for soleksem er ikke noe behagelig.

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:34   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Jeg tok betakaroten før sydenferien i fjor og gjennom hele ferien med stort hell. Jeg hadde ikke antydning til soleksem, jeg som normalt sett er plaget gjennom hele sommeren over hele kroppen.

Jeg har begynt forebyggende allerede nå og så tar jeg solarium for å bygge opp litt underlag.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:37   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Bestille betakaroten med en gang!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:42   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Du kan også begynne å spise kalsium. Helst tre mnd før du skal sole deg, men jeg vil tro at alt hjelper.

Jeg var kriminell med soleksem før i tiden, men har ikke hatt eksem på evigheter nå

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:49   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Betakaroten + omega 3

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 20:43   #7
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Spise masse tomater (hjelper iallefall mot solbrenthet) Vet ikke om det hjelper mot soleksem, men huden skal iallefall tåle solen bedre!
http://www.frukt.no/gronne-fakta/akt...t-solbrenthet/

  Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 20:48   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Kalsium og betakaroten er bestilt og omega3`n er funnet frem

Har bare blitt verre og verre de siste åra, nå er jeg så plaget at jeg må holde meg unna sola, selv med klær og solfaktor 50 får jeg eksem som klør noe ut av en annen verden..

Hadde vært sååå deilig å kunne gå tur selv om det er sol, uten å komme hjem med ansiktet fylt med væskefylte blemmer som klør....

Gleder meg til å prøve tipsene, tusen takk

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:46   #9
Lyktestolpe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 18
Lyktestolpe er på en erverdig vei

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Betakaroten fra ca. 1 april her,hjelper det ja......

Lyktestolpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:52   #10
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Betakaroten er det eneste som fungere på meg, bestillte forrige uke. Bruker de som sponser Paradise Hotel, synes faktisk de er best. De tar tilbud nå, under 100 kr for 2 mnd.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 13:28   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Sikker på at det ikke er varmen du reagerer på, siden du får eksem selv med klær på?

Varmeallergi/utslett er slettes ikke uvanlig! Kanskje du skulle prøve litt antihistaminer også?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 13:46   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Sikker på at det ikke er varmen du reagerer på, siden du får eksem selv med klær på?

Varmeallergi/utslett er slettes ikke uvanlig! Kanskje du skulle prøve litt antihistaminer også?

Eksemen kommer på enkelte steder på kroppen, med klær, spes brystet og overarmene er utsatt.

Er jeg litt i sola får jeg det tett i tett i tett der hvor jeg har vært eksponert for sol. Legger, lår, mage, masse masse på brystet, overarmene og en del i ansiktet. Får også på underarmene og hendene...

Nesten litt pussig, men jeg er absolutt like ille hele sol-perioden. Var noen fine soldager i september i fjor, selv da fikk jeg eksem i ansiktet, armene og brystet.

Var så ille noen dager i fjor at folk snudde seg og så med type hakeslepp
Hadde bla fått en del på det ene øyelokket og i områder rundt, så øyet var nesten klistret igjen pga væskende utslett. Lekkert!

Spesiellt kult er det å få myggstikk oppi soleksem-herligheten...

Har bestilt betakaroten, mer kalsium og har begynt å ta omega 3 igjen, blir spennende å se om det hjelper

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:05   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Brystet er i hvert fall et typisk sted å få varmeutslett, det samme er ansikt og overarmer/lår!

Ellers så går vel muligens symptomene/lidelsene litt over i hverandre. Jeg får utslett som du beskriver av å bli varm og svett feks ved trening innendørs, en kjapp tur i varmen, litt hard jobbing i hagen.......

I beste fall blir det kjapt borte. I verste fall blir det værende noen uker med hva det innbærer av smerter, kløe, svie........

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:18   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Brystet er i hvert fall et typisk sted å få varmeutslett, det samme er ansikt og overarmer/lår!

Ellers så går vel muligens symptomene/lidelsene litt over i hverandre. Jeg får utslett som du beskriver av å bli varm og svett feks ved trening innendørs, en kjapp tur i varmen, litt hard jobbing i hagen.......

I beste fall blir det kjapt borte. I verste fall blir det værende noen uker med hva det innbærer av smerter, kløe, svie........

Kan godt være en kombinasjon, får varmeutslett om jeg blir svett i varmen..

Jeg har de i ukesvis Ble henvist til hudlege fordi jeg er så plaget, fungerte utmerket med time i november liksom

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:54   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg har de i ukesvis Ble henvist til hudlege fordi jeg er så plaget, fungerte utmerket med time i november liksom

Jeg har i tillegg en hudsykdom som heter rosacea. Den gir også utslett i ansiktet. Da jeg for 4-5 gang hadde alvorlig utbrudd på kort tid, tok jeg faktisk bilde av ansiktet mitt. Var sikker på at det ville ta evigheter å få time, men den for en gangs skyld gikk alt min vei. Var hos fastlegen og fikk henvisning og gikk så bort til hudlegekontoret med den. Da damen i skranken så meg, gikk hun rett inn til legen og sa det kom en hastesak!
Så den gangen slapp jeg å vente i 8-12 uker, gitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
CC tips? rukv Oppskrifter 5 18-02-11 21:51
Tips meksiko Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 14-02-09 14:59
Om viktigheten av mye fiber, for å forebygge kreft Borealis Lavkarbo generelt 7 30-03-07 14:19
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 19:00
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no