Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er dere fornøyd med dialife.dk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 11:02   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Er dere fornøyd med dialife.dk?

Synes at det var dårlig at vi må betale moms, pga at de deler det opp om det er over 200, Jeg har tenkt å bestille for under 200 kr... var jo ikke akurat så mye spennende

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:15   #2
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

En annen ting er at de mest sannsynlig svindler med frakten....

En pakke miracle noodles veier 198 gram... men i følge handlekurven der veier den 700 gram

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:42   #3
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Jeg tror ikke de svinder med frakten. Men når de sender så må de jo ta betalt for embalasjen og. Ofte har de "fraktsatser" slik at pakker opp till 100g koster så og så mye, opp till 700g så og så mye og så videre.

Skjønte ikke heller helt det første du skrev? At en må
betale moms fordi de deler opp pakkene? Ofte lønner det seg å bestille mange små pakker da toll og gebyrer er dyrere enn frakten.

Kanskje jeg ikke helt skjønte problemet?

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:18   #4
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Når jeg bestiller fra danmark og under 200 skal de trekke fra momsen, det ville hun ikke gjøre pga at hun ofte måtte dele pakkene opp i mange deler for å få hver pakke til å være under 200 og da ble det likevel ikke tillegg i frakten annet enn det de regner ut med tanke på vekten

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:50   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Mener du å trekke fra dansk moms?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:03   #6
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Egentlig så skal jo monsen trekkes av uansett hvor mye du bestiller for da... Det kan jeg være enig med deg at det var dårlig. Hun kan jo ikke "beholde" momsen fordi hun må dele pakkene, da får hun heller ta det hun skal ha i frakt/pakke. Synes jeg.

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:40   #7
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Ja det jeg og tenker... Tviler på at det lille jeg bestiller for 175 dkk ikke koster allverden å sende heller

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:08   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Egentlig så skal jo monsen trekkes av uansett hvor mye du bestiller for da... Det kan jeg være enig med deg at det var dårlig. Hun kan jo ikke "beholde" momsen fordi hun må dele pakkene, da får hun heller ta det hun skal ha i frakt/pakke. Synes jeg.

Hvis de trekker ifra momsen, må du jo betale ny norsk avgift så vinninga går nok opp i spinninga.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:35   #9
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis de trekker ifra momsen, må du jo betale ny norsk avgift så vinninga går nok opp i spinninga.

Ikke om man bestiller for mindre enn 200 kr

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:49   #10
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Tror nok du må betale moms uansett, under 200 trenger du ikke betale toll (og tollgebyr i tillegg som er vel 500).
Prøver selv å finne ut hvordan å gjøre. Frakten der er jo mange ganger prisen på varene.
Det viktige er: er 200 inkludert fraktkostnadene???
Noen som har bestilt noe derfra?



Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Ikke om man bestiller for mindre enn 200 kr

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:05   #11
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Moms skal man ikke betale om det er under 200 kr nei, men toll skal man betale uansett fordi matvarer er tollbelagt.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:49   #12
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Man betaler moms til den danske nettbutikken, men om man innfører varer til en verdi under 200 norske kroner slipper en å betale moms til norske myndigheter. Frakten regnes ikke inn i de 200kr. Viktig at pris på vare og fraktkostnader er ført opp seperat på evt pakkseddel for å unngå at posten foretar fortolling.
Ble litt rotete dette men håper det var litt forståelig likevel

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:47   #13
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Det er flott om frakt er ikke inkludert i de 200 kr. Får veldig motstand fra sønnen som har bestilt varer fra USA og måtte betale toll. Håper du har rett.
Har bestilt varer fra iherb og holdt meg under 200 inkl frakt på den ene, og under 200 på varer på den andre. Tør ikke bestille noe mere før jeg ser hva som skjer eller at noen som HAR bestilt kan fortelle av ærfaring.



Opprinnelig lagt inn av Thaleia, her.

Man betaler moms til den danske nettbutikken, men om man innfører varer til en verdi under 200 norske kroner slipper en å betale moms til norske myndigheter. Frakten regnes ikke inn i de 200kr. Viktig at pris på vare og fraktkostnader er ført opp seperat på evt pakkseddel for å unngå at posten foretar fortolling.
Ble litt rotete dette men håper det var litt forståelig likevel

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:57   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Opprinnelig lagt inn av Thaleia, her.

Man betaler moms til den danske nettbutikken, men om man innfører varer til en verdi under 200 norske kroner slipper en å betale moms til norske myndigheter. Frakten regnes ikke inn i de 200kr. Viktig at pris på vare og fraktkostnader er ført opp seperat på evt pakkseddel for å unngå at posten foretar fortolling.
Ble litt rotete dette men håper det var litt forståelig likevel

Vet ikke om det du sier ble helt rett..

Det er forskjell på moms og toll.

Da jeg en gang handlet fra utlandet hadde de jeg handlet hos skrevet ca 250 nkr på pakken. Det endte opp med toll OG annen avgift i tillegg slik at hele pakken kom på ca 1000 kr. Du blir pålagt toll utifra hva det er du handler selv om vareverdien ikke er i samsvar.

HVIS man handler under 200 kr og vil ha tilbake momsen som da tilsvarer 50 nkr da tror jeg man bare kommer i klammeri med leverandøren.

Jeg handler ofte hos dialife og handler ofte for OVER 200 kr, men de skriver alltid at det er under 200 nkr. Dermed tjener jeg masse på det og de får fornøyde kunder.

Jeg har fått forklaringen på den lave verdisettingen at det er innkjøpsprisen og ikke utsalgsprisen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:16   #15
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Om jeg bestiller for 171 dkr, blir frakten som hjemmesiden viser 200 dkr? Hva har du betalt i frakt?
Takker for hjelpen!




Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet ikke om det du sier ble helt rett..

Det er forskjell på moms og toll.

Da jeg en gang handlet fra utlandet hadde de jeg handlet hos skrevet ca 250 nkr på pakken. Det endte opp med toll OG annen avgift i tillegg slik at hele pakken kom på ca 1000 kr. Du blir pålagt toll utifra hva det er du handler selv om vareverdien ikke er i samsvar.

HVIS man handler under 200 kr og vil ha tilbake momsen som da tilsvarer 50 nkr da tror jeg man bare kommer i klammeri med leverandøren.

Jeg handler ofte hos dialife og handler ofte for OVER 200 kr, men de skriver alltid at det er under 200 nkr. Dermed tjener jeg masse på det og de får fornøyde kunder.

Jeg har fått forklaringen på den lave verdisettingen at det er innkjøpsprisen og ikke utsalgsprisen.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 00:47   #16
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet ikke om det du sier ble helt rett..

Det er forskjell på moms og toll.

Da jeg en gang handlet fra utlandet hadde de jeg handlet hos skrevet ca 250 nkr på pakken. Det endte opp med toll OG annen avgift i tillegg slik at hele pakken kom på ca 1000 kr. Du blir pålagt toll utifra hva det er du handler selv om vareverdien ikke er i samsvar.

HVIS man handler under 200 kr og vil ha tilbake momsen som da tilsvarer 50 nkr da tror jeg man bare kommer i klammeri med leverandøren.

Jeg handler ofte hos dialife og handler ofte for OVER 200 kr, men de skriver alltid at det er under 200 nkr. Dermed tjener jeg masse på det og de får fornøyde kunder.

Jeg har fått forklaringen på den lave verdisettingen at det er innkjøpsprisen og ikke utsalgsprisen.

Mente generelt jeg, ikke nødvendigvis fra dialife. Jeg er ingen ekspert på netthandel fra utlandet og til Norge, og selvfølgelig kan jeg ha oppfattet ting feil
Jeg nevnte ingenting om å prøve å få igjen moms fra leverandøren (her dialife). Det jeg mener et at det er vanlig å betale moms på varen hos leverandøren, men at om man holder seg under 200 norske kroner så slipper man tilleggs moms ved innførsel til Norge.
Har bestilt derfra en gang og da handlet jeg for under 200 kr.
Men overstiger du 200 kr må du betale moms + toll(og fortollingsgebyr) for hele beløpet(for frakten også).
Er klar over at toll og moms er to forskjellige ting

Jeg snakker bare ut i fra egen erfaring. Bestillte noen magasiner fra italia en gang av verdi langt under 200 kr, men siden leverandøren oppga total beløp på pakkseddel (pris på varer + fraktkostnader) som da kom på over 200 kr ble det tatt inn til forenklet fortolling og jeg måtte betale moms + fortollingsgebyr(varen var tollfri). Klaget til tollvesenet og fikk igjen momsen.

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 18:19   #17
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Om jeg bestiller for 171 dkr, blir frakten som hjemmesiden viser 200 dkr? Hva har du betalt i frakt?
Takker for hjelpen!

Jeg lurer også på dette. Synes 200 i frakt var dyrt.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 18:30   #18
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet ikke om det du sier ble helt rett..
Jeg handler ofte hos dialife og handler ofte for OVER 200 kr, men de skriver alltid at det er under 200 nkr. Dermed tjener jeg masse på det og de får fornøyde kunder.

Jeg har fått forklaringen på den lave verdisettingen at det er innkjøpsprisen og ikke utsalgsprisen.

Jeg har tidligere jobbet med logistikk i et firma der vi ofte sendte ting utenlands, enten det var for reparasjon eller for salg. På fraktseddelen oppga vi alltid verdi, ikke salgspris. Disse to kan jo være veldig forskjellig. Så det du sier om innkjøpspris kontra utsalgspris kan godt stemme.

Eller så kanskje dialife.dk kjenner til tollgrensa i Norge, men ønsker å beholde oss som kunder, og setter konsekvent verdien til 200.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 18:39   #19
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Er dere fornøyd med dialife.dk?

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Moms skal man ikke betale om det er under 200 kr nei, men toll skal man betale uansett fordi matvarer er tollbelagt.

Nei, på varer med en verdi på under 200 kroner skal det hverken betales moms eller toll. Enkelt og greit. Og det er viktig å sjekke at posten bruker den rette valurakursen, jeg fikk nettoppp krav på over 500 kroner på en pakke med verdi på 196 kroner pga av posten hadde brukt feil kurs. Fikk heldigvis rettet det opp.

Det er også viktig å sjekke at ikke posten legger inn frakten i vareprisen, står alt på samme faktura er det ofte at de over ser dette. Har skjedd meg flere ganger.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er SÅ fornøyd! Oi ..! Livets lyse side 12 24-08-09 12:55
Hva kjøper dere hos Dialife og lignende sjapper som er godt? Dietorelle Ketolysekuren 0 07-05-09 11:37
Dere som har mottat pakke fra dialife ... cilemora Ketolysekuren 2 27-10-07 20:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no