Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-06, 22:10   #1
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Tenkte det kunne vært artig å høre om andres erfaringer med Skaldemansk kost. Jeg har spist etter hans anbefalinger et par måneder nå, og er strålende fornøyd!

Er vi flere her inne?

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 22:40   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Det er vel flere som lever mer eller mindre etter Skaldemans prinsipper her inne. Skaldemans er jo lavkarbo med fokus på fett og proteiner og ikke noe nytt egentlig. Den eneste forskjellen er at noen av oss foretrekker noe mer variasjon i kostholdet, - og derved mer grønnsaker enn Skaldeman selv spiser. Skaldemans måte er jo åpen for variasjoner. Selv om han ikke tåler grønnsaker er det mange som tåler det godt og gjerne vil ha dette med i kosten. Og det sier han er OK. På lavkarbo anbefaler vi alle i praksis grønnsaker som vokser OVER bakken. Dvs. ikke gulerøtter og poteter.

Om du med Skaldemans mener et kosthold helt uten grønnsaker tror jeg nok det finnes et par stykker igjen. Ellers smugspises det nok en del grønt i krokene ja !

Vi er heldige og har Skaldeman som medlem og det hender han beærer oss med sitt nærvær fremdeles. Akkurat nå er han opptatt med ny bok. Når den er klar kommer han nok tilbake !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 22:44   #3
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Takk for svar :-) Nå skriver jo Skaldeman at man kan spise nettopp overjordsgrønnsaker ... så jeg forstår ikke helt at det ikke er "med" i hans anbefalinger. Men, men. Jeg spiser en del grønt. Steker det for det meste sammen med mine feite kjøtt- eller fiskestykker. Maten min svømmer i fett - og jeg har aldri hatt det bedre! Det er nesten komisk, slik jeg holdt på før ... til ingen nytte. Hurra for Skaldeman, som fikk opp øynene mine! Jeg skjønner jo at han ikke har funnet på dette, det var bare boka hans jeg tilfeldigvis leste først, og plutselig forsto jeg "alt" :-)

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 23:14   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Takk for svar :-) Nå skriver jo Skaldeman at man kan spise nettopp overjordsgrønnsaker ... så jeg forstår ikke helt at det ikke er "med" i hans anbefalinger. Men, men. Jeg spiser en del grønt. Steker det for det meste sammen med mine feite kjøtt- eller fiskestykker. Maten min svømmer i fett - og jeg har aldri hatt det bedre! Det er nesten komisk, slik jeg holdt på før ... til ingen nytte. Hurra for Skaldeman, som fikk opp øynene mine! Jeg skjønner jo at han ikke har funnet på dette, det var bare boka hans jeg tilfeldigvis leste først, og plutselig forsto jeg "alt" :-)

Ja, det er jo akkurat det han skriver - at man kan spise grønnsaker. (som jeg skrev: "Og det sier han er OK"), men det er mange som oppfatter det slik at de ikke skal spise grønnsaker fordi han selv ikke spiser særlig av det selv (han tar ikke av om han spiser det sier han). Det er hva jeg kaller Skaldeman ekstrem - og leser man nøye så ser man at han egentlig ikke anbefaler folk å gjøre akkurat likt ham - uten grønt - heller. Men det blir på en måte oversett. Vi har hatt flere diskusjoner på akkurat det her inne !

Men det geniale med Skaldeman er at han utrykker seg på en måte som HØRES. Det blir lagt merke til - og det er jo bra ! Det er nok flere som plutselig forstår "alt" som du sier.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 01:35   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Jeg digger Skaldeman!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 09:11   #6
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Hepp!

Så flott!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 09:32   #7
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

I augusti 2005 bestämde jag mig för att gå ner i vikt och började på ett program som var lowcarb men fortfarande lean (lowfat) och gick ner 8 kg till december, sen stannade jag upp. I april läste jag Skaldeman och bytte raskt till highfat/lowcarb. Gick ner 1 kg direkt, men har sedan dess stått helt still, men jag går inte upp (eller ner... ) men jag mår så mycket bättre. Jag äter ovanjordsgrönsaker, men inte alls så mycket som jag åt före jul. Tror att det också gör att magen mår bättre.

Min egen teori om varför jag inte går ner är att jag ätit lowfat i minst 10 år och det tar tid för kroppen att ställa om sig till detta nya. Sen är jag lite osäker på om jag äter nog fett.

Men jag håller med Nille, Skaldeman är inte ensam om sina tankar. Jag har inte läst Atkins, men det jag fått med mig säger mig att det är tankar från samma gata - samma som Lidtfeldt (Fettskrämd) och flera andra.

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 09:43   #8
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Det kan godt være at kroppen din trenger å venne seg til at den får fett gjennom maten, så den etterhvert kan gi slipp på det overflødige kroppsfettet. Men hovedsaken er jo at du har det bedre med denne kosten? Sånt er gledelig å høre :-)

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 10:09   #9
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Hei Ebbamor.
Ser at du har fulgt en fettrik diett lenge. Har du tatt noen blodprøver i forkant ? Er litt nyskjerrig, for det er jo en helt motsatt tankegang når man skal slanke seg . Selv følger jeg ketolysekuren og har slitt litt med at jeg IKKE skal spise magert. Er ikke enkelt å snu gamle vaner ;-) ( eller gamle damer som ungene mine sier !)

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 10:16   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Opprinnelig lagt inn av Grethe

Hei Ebbamor.
Ser at du har fulgt en fettrik diett lenge. Har du tatt noen blodprøver i forkant ? Er litt nyskjerrig, for det er jo en helt motsatt tankegang når man skal slanke seg . Selv følger jeg ketolysekuren og har slitt litt med at jeg IKKE skal spise magert. Er ikke enkelt å snu gamle vaner ;-) ( eller gamle damer som ungene mine sier !)

Jeg skal la Ebbamor få svare selv altså, men ville bare komme med et lite tips:

www.eat-web.com

Der finner du en haug med "pasienthistorier". På Eat-kurs (som er et slankekurs/ernæringskurs) blir alle deltakerne oppfordret til å ta blodprøver hos legen sin rett før og rett etter kurset, som varer i 8 uker. Disse prøvene viser som regel særdeles gode resultater, og på Eat-kurs spiser man MYE fett (kostholdet er vel det samme som Atkins/Ketolyse, men med mindre vekt på selve karboantallet og mer vekt på selve matvarene, tror jeg).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 10:16   #11
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Ja, jeg tok full pakke med blodprøver i forkant. Jeg har ikke tatt nye prøver ennå. Tenkte å ta nye blodprøver i august.

Min lille "sovepute" er at jeg alltid har hatt optimale blodverdier og supert blodtrykk selv da jeg hadde en BMI på nærmere 50 på det verste.

Jeg har levd godt med kroppen min, men vært ustabil rent psykisk (ikke som følge av overvekt i seg selv, leeeeenge siden den "plaget" meg rent mentalt). Så kom jeg til et punkt i vinter/våres hvor jeg plutselig bare fikk nok av å være så tung. Det er jo mildt sagt upraktisk :-) Jeg la altså om til lavkarbo for å bli en letter utgave av arten meg. Og "bivirkningen" ble at jeg fikk en stabil psyke!

Tror det skal mye til for å få meg til å spise karbomat igjen. Jeg har det så inderlig bra på alle måter fordi jeg spiser slik jeg gjør nå.

Så får vi se om blodprøvene i august viser noen forskjell. Det ville forundre meg stort om de skulle vise noe negativt. Kommer tilbake med info når jeg vet :-)

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 11:29   #12
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Jag tog också ett fullt sett med blodprover i våras - rätt före jag började med Skaldeman. Perfekta värden. Ska ta nya någongång i höst. Ska bli spännande att se hur de ser ut. Mitt enda problem så långt är att jag fick en gallstensattack - och rekommendationerna då är att äta fettsnålt!! Men det gör jag inte och så långt har det gått bra - men jag har minst 3 stenar som ligger och gottar sig...

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 12:12   #13
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Min lille "sovepute" er at jeg alltid har hatt optimale blodverdier og supert blodtrykk selv da jeg hadde en BMI på nærmere 50 på det verste.

:-)

Du skriver at du har vært på 50 i BMI. Får jeg lov å spørre hvor mye du har gått ned, på Skaldeman, og på hvor lang tid?
Helt ok hvis du ikke ønsker å svare....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 02:38   #14
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Jeg ANER ikke hvor mye jeg har gått ned siden jeg begynte på Skaldeman-kost den 24. april. Jeg veier meg nemlig ikke!

Jeg trener mye, og er redd for at vekta ikke går ned "fort nok" i følge mitt tidligere spiseforstyrrede hode. Derfor bruker jeg en snor rundt livet, nettopp slik min helt SSS anbefalte. Den er blitt veeeeldig mye for stor! Jeg har også måttet kjøpe meg nye BH-er, fordi cupen var blitt altfor romslig. Klærne for øvrig kan jeg forsatt bruke, fordi "alt" jeg har, er stretch, og det som satt som malt på kroppen før, begynner å bli slarkete nå.

Jeg NEKTER å la tallet på vekta bli en målestokk for hvor vellykket denne måten å spise på er for meg. Jeg har ALDRI hatt det bedre rent psykisk, og jeg har ikke vært i så god form siden 1981/82, da jeg var aktiv svømmer, og trente to-tre timer hver dag!

Joda, du må gjerne spørre om vekt. Men noe svar har jeg ikke! Jeg har imidlertid tatt før-bilder av kroppen min fra alle vinkler, og jeg tar bilder underveis. Det er STOOOOR forskjell allerede etter åtte uker.

Jeg vet hva jeg må gjøre for å nå målene mine. Gjør jeg det, spiller det ingen rolle om det tar tre måneder eller to år å komme dit. Jeg har planer om å beholde denne livsstilen resten av livet, uansett!

Hver har jeg en jobb å gjøre: Jeg spiser Skaldemansk, og jeg går minimum 10 tusen skritt med skritt-teller. (To ganger i uka løfter jeg i tillegg vekter med personlig trener.)

Men hva jeg veier? Hakke peiling!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 11:20   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Jeg mener det er utrolig smart å ikke veie seg og være fokusert på vekt, -men heller måle og SE.

Det er vannvittig mange som stresser med å veie seg hver dag=stresshormon=hemmet vekttap/manglende vekttap pga stress.

Når man er "ferdig" og nåd sitt mål m.h.t. til størrelse kan man veie seg og heller bli gledelig overrasket. De fleste som bruker snor eller målebånd eller bare ser på klærne, tror aldri at de har tatt av så mye som de virkelig har når de først trør på vekta !

Vekta er et torturinstrument !

Og som jeg alltid har sagt. Jeg kan godt veie 100 kg om jeg bare kommer inn i størrelse 38 ! Tallet på vekta er akkurat det, - et tall !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 12:17   #16
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Jeg ANER ikke hvor mye jeg har gått ned siden jeg begynte på Skaldeman-kost den 24. april. Jeg veier meg nemlig ikke!

Jeg trener mye, og er redd for at vekta ikke går ned "fort nok" i følge mitt tidligere spiseforstyrrede hode. Derfor bruker jeg en snor rundt livet, nettopp slik min helt SSS anbefalte. Den er blitt veeeeldig mye for stor! Jeg har også måttet kjøpe meg nye BH-er, fordi cupen var blitt altfor romslig. Klærne for øvrig kan jeg forsatt bruke, fordi "alt" jeg har, er stretch, og det som satt som malt på kroppen før, begynner å bli slarkete nå.

Jeg NEKTER å la tallet på vekta bli en målestokk for hvor vellykket denne måten å spise på er for meg. Jeg har ALDRI hatt det bedre rent psykisk, og jeg har ikke vært i så god form siden 1981/82, da jeg var aktiv svømmer, og trente to-tre timer hver dag!

Joda, du må gjerne spørre om vekt. Men noe svar har jeg ikke! Jeg har imidlertid tatt før-bilder av kroppen min fra alle vinkler, og jeg tar bilder underveis. Det er STOOOOR forskjell allerede etter åtte uker.

Jeg vet hva jeg må gjøre for å nå målene mine. Gjør jeg det, spiller det ingen rolle om det tar tre måneder eller to år å komme dit. Jeg har planer om å beholde denne livsstilen resten av livet, uansett!

Hver har jeg en jobb å gjøre: Jeg spiser Skaldemansk, og jeg går minimum 10 tusen skritt med skritt-teller. (To ganger i uka løfter jeg i tillegg vekter med personlig trener.)

Men hva jeg veier? Hakke peiling!

He-he! Du oser av guts og humør! Way to go!
Stor klæm!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 19:50   #17
Bimmer
Juniormedlem
 
Bimmer sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Moss
Alder: 57
Innlegg: 21
Bimmer er på en erverdig vei

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Jeg bestilte boken i dag, det er jo greit å ha flere referanser ettersom jeg kun har lest Atkins til nå

mvh Bimmer

Bimmer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 21:39   #18
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Ikke glem oppfølgingsboken til SSS, 'Frågor och svar om Skaldemans diet'...finnes foreløpig bare på svensk og kan bestilles her: http://www.bokverket.com/vikt/index.html

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 08:05   #19
Bimmer
Juniormedlem
 
Bimmer sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Moss
Alder: 57
Innlegg: 21
Bimmer er på en erverdig vei

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Opprinnelig lagt inn av jankph

Ikke glem oppfølgingsboken til SSS, 'Frågor och svar om Skaldemans diet'...finnes foreløpig bare på svensk og kan bestilles her: http://www.bokverket.com/vikt/index.html

Mange takk for infoen, Jankph . Skal sjekke det ut.

mvh Bimmer

Bimmer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 08:58   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det er vannvittig mange som stresser med å veie seg hver dag=stresshormon=hemmet vekttap/manglende vekttap pga stress.

På det værste veide jeg meg før og etter hvert måltid... Og før og etter jeg pussa tenner! Hvor mye pels på tenna trodde jeg at jeg hadde liksom?

Forøvrig tror jeg det kommer en ny skaldemann her etter sommeren. Samboeren ble MEGET entusiastisk da jeg fortalte at han kunne gå ned i vekt på å spise kjøtt og fett, og ikke så mye annet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 19:42   #21
snuppa72
Juniormedlem
 
snuppa72 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 24
snuppa72 er på en erverdig vei
Exclamation

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Jupp jeg startet med Skaldeman for to dager siden
Merker allerede at kroppen oppfører seg annerledes,me
like that
For en drøm å slippe å holde seg unna fet og god mat og likevel
merke at kroppen reagerer positivt...*smiler*
Fordøyelsen min er mye bedre allerede
Eneste jeg merker er at jeg har litt hodepine Noen forslag
til hva jeg kan gjøre?

Klem fra snuppa

snuppa72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans,Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:18   #22
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Drikk mye vann!!!!!!
Det slipper taket etterhvert...

Jeg er på ketolyse da, og var kvalm og uvel+vondt i hodet de første dagene...
Men det ga seg!!!

Og nå jeg er heelt fin i formen!!Bedre enn på lenge faktisk!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:19   #23
snuppa72
Juniormedlem
 
snuppa72 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 24
snuppa72 er på en erverdig vei
Wink

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Tuuuuusen takk
klem

snuppa72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans,Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:42   #24
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs
Wink

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Det er nok kroppen som venner seg til den "nye" måten å spise på...


Bare hyggelig å kunne være til hjelp

Ha en fin kveld, og en god helg videre!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:54   #25
snuppa72
Juniormedlem
 
snuppa72 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 24
snuppa72 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Setter pris på den hjelpen man kan få da
Litt vanskelig i begynnelsen å vite om man gjør det
rett hihi...
Ha en fin kveld og helg videre du også
klem

snuppa72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans,Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no