Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-13, 16:01   #126
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Huff, håper ketoseforma bedrer seg for i dag har jeg det ikke bra. Eneste positive er at jeg ikke er sulten og er ikke snophungeri Drakk 1 glass Pepsi Max og det var sinnsykt søtt, så det frister ikke Hovedutfordringen min er flygingen på do, men jeg vet at kroppen min kvitter seg med søppel, så jeg prøver å holde motet oppe

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:53   #127
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

så moro å se at vi er blitt så mange her! Gratulerer til alle som er kommet i ketose. Måtte sjekke i sta jeg også når jeg leste om alle dere som hadde kommet dit allerede, og jaggu ble stripsen lilla! Jeg har ikke merket at jeg er kommet i ketose faktisk, så var veldig overasket! Var i bursdag i går og det var heldigvis middag først med masse kjøtt! Dette hjalp litt på at jeg ikke kunne spise noe snop/kake eller de deilige kokosbollene som pleier være det!! Men, gikk faktisk bedre enn forventet! Har snikveid meg og ser ut som om det er ca 1 kg ned allerede! Så gleder meg til å sjekke til torsdag for å se om det stemmer!

Ser det er nevnt flere steder at man skal bruke kokosolje om man får i seg litt lite fett. Skal man ha dette i maten? Skulle gjerne hatt en oversikt som sa hvor mange % fett, protein og karb man fikk i seg hver dag jeg. Tror ikke jeg klarer å regne det ut selv gitt

Gleder meg til å følge dere alle og selv komme ned noen kg

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:58   #128
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Tusen takk for alle svarene!
Jeg skal kjøpe en kjøkkenvekt i morgen og kanskje finne en helsekost-butikk og se om de har diverse ingredienser jeg kan få bruk for.

Skal også sjekke ut Jillian's 30 days shred og kanskje spørre min mor om jeg kan overta hennes treningsutstyr som hun ikke bruker.
Jeg er sjenert av meg, så jeg får prøve å "kaste ut" samboeren min iblant så jeg får prøve meg på treningen.

Er forresten litt usikker på denne dietten i forhold til hjertet. Jeg fortalte legen min om at jeg skulle begynne på denne dietten, men hun ante ikke hva det var for noe og sa at det gikk sikkert fint. (Jeg tenker å bytte lege). - Men vet dere om det kan være farlig å spise slike mengder med fett når man går på blodtrykksmedisin? - Er det noe jeg børe spise mindre av/mer av? Min mor hevdet at blodårene ikke har godt av at jeg spiser masse fett, noe som gjør meg litt usikker...

Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:04   #129
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Veide meg i dag og ble meget overrasket. Like før jul var vekten litt i overkant av 123kg. Jeg var i den tro at jeg hadde lagt på meg med all julematen og sjokoladen etter det, så jeg hadde ikke store forventninger da jeg stilte meg på vekta i dag. Til min forbauselse sto det 119kg. Er det mulig at jeg kan ha gått ned 4kg eller mer på kun 4 dager på lav-karbo?

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:06   #130
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tristhin, her.

Skulle gjerne hatt en oversikt som sa hvor mange % fett, protein og karb man fikk i seg hver dag jeg. Tror ikke jeg klarer å regne det ut selv gitt

Interessant spørsmål! Håper noen kan svare.

Forresten, godt jobbet med både lilla strips og avhold fra fristelser i besøk!

Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:12   #131
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Jeg er sjenert av meg, så jeg får prøve å "kaste ut" samboeren min iblant så jeg får prøve meg på treningen.

Jeg syntes også det var skikkelig kleint å skulle trene i samme rom som Lille Gubben satt og så på tv eller pusla med laptopen, men ga ham klar beskjed om at "om du flirer så flytter jeg meg inn på kjøkkenet!" Og han holder klokelig kjeft. Han har jo ikke noe han skulle sagt, slappfisken som sitter der og ser på at jeg trener - han skulle trent litt sjøl! Nemlig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:16   #132
Silje1979
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 12
Silje1979 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Pinng, her.

Veide meg i dag og ble meget overrasket. Like før jul var vekten litt i overkant av 123kg. Jeg var i den tro at jeg hadde lagt på meg med all julematen og sjokoladen etter det, så jeg hadde ikke store forventninger da jeg stilte meg på vekta i dag. Til min forbauselse sto det 119kg. Er det mulig at jeg kan ha gått ned 4kg eller mer på kun 4 dager på lav-karbo?

Det er helt mulig! Forrige gang jeg startet denne kuren gikk jeg ned 9 kg på 1,5 uke. Helt sykt! Men husk at det er mye vann som forsvinner først.

Silje1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:38   #133
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

For å finne ut hvor mye dere får i dere av fett, protein og karbohydrater så kan dere føre alt dere spiser inn på diett.no Det er gratis å registrere seg.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:40   #134
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg syntes også det var skikkelig kleint å skulle trene i samme rom som Lille Gubben satt og så på tv eller pusla med laptopen, men ga ham klar beskjed om at "om du flirer så flytter jeg meg inn på kjøkkenet!" Og han holder klokelig kjeft. Han har jo ikke noe han skulle sagt, slappfisken som sitter der og ser på at jeg trener - han skulle trent litt sjøl! Nemlig.

Her har hverken mann eller unger lov å være tilstede når jeg trener. Ungene synes det er spennende, men jeg kunne klart meg uten kommentarene og har igrunn mer enn nok med å trene og ikke svare på alt de lurer på

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:43   #135
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

For å finne ut hvor mye dere får i dere av fett, protein og karbohydrater så kan dere føre alt dere spiser inn på diett.no Det er gratis å registrere seg.

Nei, fra 1. januar koster det noen kroner i mnd faktisk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:44   #136
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Her har hverken mann eller unger lov å være tilstede når jeg trener. Ungene synes det er spennende, men jeg kunne klart meg uten kommentarene og har igrunn mer enn nok med å trene og ikke svare på alt de lurer på

Om jeg skal trene uten ungene og uten Lille Gubben får jeg nesten aldri trent, så de får bare finne seg i at mor peser og svetter på stua noen ganger i uka. Både trimsykkel, treningsmatte og div. manualer, vektstenger og vektskiver står/ligger på stua her.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:13   #137
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg og gubben var ute og gikk en lang tur i dag - var jo så deilig vær I morgen begynner spinningstimene igjen - gleder meg masse Er litt spent på hvordan det vil gå for jeg har aldri trent når jeg når jeg har gått på lavkarbo før. Ble ganske tom for energi på turen i dag (var kun oppover bakker)

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 23:34   #138
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nei, fra 1. januar koster det noen kroner i mnd faktisk.

Gjør det? Jeg betaler ingenting, men er mange år siden jeg registrerte meg.

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 00:09   #139
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Ser det er 7 dager gratis og så koster det 39 kr mnd etter det, men det er uansett et bra verktøy og billigere enn Lavkarboklubben. Du kan også bruke My fitness pal Det ligger endel norske matvarer registrert der.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 07:11   #140
Silje1979
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 12
Silje1979 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

3/1 : 88kg
7/1: 85,6 kg

Jeg skjønner det ikke, jeg veide 84,9 på fredag og har gått opp i løpet av helgen. Why Jeg følger kuren til punkt og prikke, trener og går turer ved siden av - og så går jeg opp?? Buhuuu..... Forrige gang raste jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke denne gangen. Dagens klageinnlegg fra meg

Silje1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 07:37   #141
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Silje1979, her.

3/1 : 88kg
7/1: 85,6 kg

Jeg skjønner det ikke, jeg veide 84,9 på fredag og har gått opp i løpet av helgen. Why Jeg følger kuren til punkt og prikke, trener og går turer ved siden av - og så går jeg opp?? Buhuuu..... Forrige gang raste jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke denne gangen. Dagens klageinnlegg fra meg

700 g er å regne som en helt normal variasjon. Kommer an på om du har mye i tarmene, om du har samlet vann (spist mye salt i helgen?) osv.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:01   #142
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

For å finne ut hvor mye dere får i dere av fett, protein og karbohydrater så kan dere føre alt dere spiser inn på diett.no Det er gratis å registrere seg.

Hvor der inne finner jeg det? Er medlem der, men er ganske fersk så mulig jeg ikke har kikket på riktig sted?

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:06   #143
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Du må registrere alt det du spiser og så kommer det opp et kake diagram på siden av hvor mye du har fått i deg av hva.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:31   #144
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Ah, der fant jeg det! Tusen takk! Tror jeg har kikket meg litt blind der inne på karb at det andre glapp litt unna

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:56   #145
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Min mor hevdet at blodårene ikke har godt av at jeg spiser masse fett, noe som gjør meg litt usikker...

Med all respekt! Dette har ikke moren din så mye greie på som hun tror hun har! Selv fagfolk strides riktignok om dette, men så langt er det ikke fremkommet noe som ligner på bevis på at lavkarbokosthold fører til mer fett i blodet.

Du skal forresten ikke spise masse fett, bare nok til å få tilstekkelig energi. Og fett inneholder dobbelt så mye energi som sukker/karbohydrater pr vektenhet, så det er ikke veldig mye som skal til. Men din mor bekymret seg ikke for alt sukkeret du fikk i deg før altså?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 12:02   #146
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Hei slenger meg med her, trenger all motivasjon jeg kan få

Skal ned 15-20 kg, håper jeg er like flink til å holde dietten som dere andre her inne . Håper å være i mål til 1 juli

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:22   #147
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Med all respekt! Dette har ikke moren din så mye greie på som hun tror hun har! Selv fagfolk strides riktignok om dette, men så langt er det ikke fremkommet noe som ligner på bevis på at lavkarbokosthold fører til mer fett i blodet.

Du skal forresten ikke spise masse fett, bare nok til å få tilstekkelig energi. Og fett inneholder dobbelt så mye energi som sukker/karbohydrater pr vektenhet, så det er ikke veldig mye som skal til. Men din mor bekymret seg ikke for alt sukkeret du fikk i deg før altså?

Tror jeg uttrykte meg litt feil, beklager. Jeg tenkte ikke å spise masse fett, altså. - men det føles slik iblant når jeg ikke har matlyst, men må allikevel spise. Jeg tror kanskje jeg får i meg for lite siden jeg både er sulten, men samtidig føler meg kvalm (tror det er bivirkninger fra tabletter) og dermed synes det er vanskelig å spise. Får i meg to måltider om dagen.

Min mor var bekymret for blodtrykket mitt da hun nevnte det. (Spesielt siden hun visste at legen min ikke hadde peiling på dietten og kunne ikke svare på om det ville være farlig for meg). Joda, hun har tidligere kommentert de gangene jeg spiste is eller sjokolade, men generelt har jeg ikke vært noen stor-eter. Spiste lite, men feil mat. (Pasta, brød og ris).
Takk for svar forresten! Skal be mamma om å la være å bekymre seg/komme med kommentarer.

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!

Sist redigert av Lullapie : 07-01-13 kl 15:33. Årsak: Fikset litt :)
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:19   #148
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg har fikset problemet med trening hjemme, gjør det før samboer står opp :P Er ett selvdisiplinert A-menneske, haha.
I dag har vært en ok dag, fikk i meg litt dårlig frokost, prot pulveret mitt har en del karber, venter fortsatt på nytt.
Men i dag har jeg fått kjøpt Chia frø, så skal lage meg grøt i morgen. Med duste prot pulver da men..

Fint å høre att det går bra med dere andre! Håper alle får inn litt trening å! Haha, jeg er støl, men glad! Trening gir deg mye tilbake!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:21   #149
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tristhin, her.

Ser det er nevnt flere steder at man skal bruke kokosolje om man får i seg litt lite fett. Skal man ha dette i maten? Skulle gjerne hatt en oversikt som sa hvor mange % fett, protein og karb man fikk i seg hver dag jeg. Tror ikke jeg klarer å regne det ut selv gitt

Jeg bruker kokosolje i teen min

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:44   #150
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Du kan søke på tråden om MBC her inne. Magic bullet coffee. Kaffe (eller the, sjokolade) med kokosfett i. Husk å piske den ordentlig Ikke godt med sånt fettlag oppå

Lykke til alle sammen, dette fikser dere. Og hvis det står stille/motivasjonen svikter anbefaler jeg å lese litt rundt her inne og få opp motivasjonen igjen. Masse flinke folk som er rååå på motivasjon

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no