Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-13, 18:39   #251
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tristhin, her.

Tror det står for magic bullet... men, mange som lager en slik kaffe for å få i seg litt ekstra fett. Jeg liker ikke kaffe så laget kakao-versionen, som faktsik ikke var så ille. Den består av kokosfett, smør, fløte og litt kakao og vann

Ok,,,også fett som er så godt , jeg sliter med å få i meg nok protein, ligger alltid litt under anbefalt mengde. Tar i mot tips

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 18:42   #252
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Wow L@dy jojo, 5kg!!
Her er mine mål før første uke:
Vekt 71 kg, ned 3 kg
Hals 32
Arm 28, ned 0.5
Bryst 75, ned 4
Midje 82, ned 5
Hofter 99
Rumpe 102, ned 2
Lår 57, ned 3

Har altså mistet 3kg og 14.5 cm på kroppen. Merkes godt, og er strålende fornøyd!!!

Ja super bra,,,,så bra at jeg ikke klarer å tro det stemmer .

Lurt å måle seg!! Så flink du har vert!

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 18:53   #253
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Vil både ønske velkommen til alle nye og gratulerer så mye til alle som ble kvitt noen kilo den første uka!
Jeg snikveide meg på onsdag og hadde gått ned 3, men så gikk jeg merkelig nok opp igjen 1kg i går da jeg egentlig skulle veie meg. (Litt skuff). Fristet til å snikveie meg i dag også i håp om at den ene kg'en har gått ned igjen.
Glemte å ta målene av meg i starten, men målte meg i går og er spent om jeg ser forandring neste torsdag.

Har tittet en del på forskjellige sukkererstatninger på kostholdsbutikkene og ble faktisk skuffet over at det stod 98 g karbo på flere av dem, til tross for at det skal være sukkererstatning. (Jeg hadde forventet å se 0 eller 1 g). Vet ikke helt om jeg kan lage noe godt på godtesyke dager og spise det med god samvittighet. Kan man spise en lavkarbo is/kake/søtsak med god samvittighet, til tross for søtningsmiddelet?
Tenkte nemlig å prøve meg på å lage en porsjon med iskrem i kveld.

Hvor lenge skal vi ligge på 15 karbo i begynnelsen? 1 måned, eller helt til vi har nådd målet?

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:02   #254
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg vet at sukrin er ok i hvertfall, men det ligger en tråd om dette et sted på forumet og står litt i boka også.. Veldig forvirrende, bla noen sukkeralkoholer som er ok og noen som ikke er det på ketolyse. Lavkarbo åpner for litt mer.

Mener å huske at du skal gå på 15kh til du har nådd målvekt og så kan du starte med å gå opp 5kh i uka. Begynner du å legge på deg av det skal du gå 5 ned igjen..

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:05   #255
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Takk, L@dy jojo ! Og bra jobba til dere andre som veier, måler, går ned, og til de som jobber for å klare det!

turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 21:02   #256
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Lullapie, er det ikke sånn "98karbo, hvorav sukkeralkoholer"? å så sjekker man hvilke sukkeralkoholer?
Jeg tenkte å ligge på 15g karbo til jeg dør..NEIDA, til jeg har nådd vekta mi.

Uansett, ny slagplan nå, etter en del tenking: Jeg skal begynne fra scratch, så å si. Egg og bacon, følge det som står i boka. Egg hver dag, lage ett sammich brød og lage lunsjakaker. Gjøre det så enkelt som mulig, enkle råvarer. No funn bisniss!
Ny motivert nå!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 21:52   #257
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hei alle

Ville bare ønske dere alle en flott kveld =) Jeg bare måååtte trå på vekta i dag tidlig for jeg følte meg så bra. -2 Dette svinger jo myyye så jeg setter ikke noe endelig tal før onsdag veiedag, men det er gøy å bli motivert likevel Føler meg en smule oppblåst nå i kveld. Veit ikke om det er salaten eller aliolien i cæsar salaten jeg spiste i dag. Spiste ikke opp all salaten for der er det ko karber. Eller kan man bli oppblåst av kaffe? Vi har kjøpt oss kaffimaskin i dag og jeg har drukket en DEL for å si det sånn Måtte finne rett innstilling Så nå er jeg hyper som bare juling! Passer bra for jeg skal hjelpe sambo å liste på rommet til storebror.

Fin fin kveld alle sammen

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:02   #258
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Ligger her med influensa - noen som har forslag til hva jeg kan prøve å spise? Er redd hele lavkarbokuren skal bli spolert

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:04   #259
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Ligger her med influensa - noen som har forslag til hva jeg kan prøve å spise? Er redd hele lavkarbokuren skal bli spolert

Når jeg er lei bruker jeg å lage opsi rolls, og ha på masse godt pålegg God bedring

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:43   #260
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Sjøstjerna, det er ikke alle sukkeralkoholer som er ok, desverre! Dumt at jeg ikke tok adressen til den tråden..

MaritR, laks med philadelphia eller oppkuttede grønnsaker går det mye i her om dagen.. Masse god bedring til deg!

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:49   #261
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Lullapie, er det ikke sånn "98karbo, hvorav sukkeralkoholer"? å så sjekker man hvilke sukkeralkoholer?

Sukkeralkoholer, ja... Jeg trodde det holdt med å lese på karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Jeg vet at sukrin er ok i hvertfall, men det ligger en tråd om dette et sted på forumet og står litt i boka også.. Veldig forvirrende, bla noen sukkeralkoholer som er ok og noen som ikke er det på ketolyse. Lavkarbo åpner for litt mer.

Mener å huske at du skal gå på 15kh til du har nådd målvekt og så kan du starte med å gå opp 5kh i uka. Begynner du å legge på deg av det skal du gå 5 ned igjen..

Jeg nok får ta en runde på forumet og se om jeg kan finne ut noe om de diverse sukkeralkoholene.

- Men hva om man har nådd målet og prøver seg på 5kh ekstra og går dermed opp i vekt? Da må man faktisk leve på kun 15 kh hele livet? Det høres litt kjipt ut å spise egg til frokost i over 50 år.
Jeg får vel ta slike bekymringer etter jeg har nådd målet.


Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Ligger her med influensa - noen som har forslag til hva jeg kan prøve å spise? Er redd hele lavkarbokuren skal bli spolert

Hva med litt suppe? Indisk/thai supper har foreksempel en del gode kryddere i seg som kan kanskje hjelpe litt på influensaen og supper generelt er kanskje enklere å få i seg når man ikke har særlig matlyst. God bedring!

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 23:51   #262
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Ligger her med influensa - noen som har forslag til hva jeg kan prøve å spise? Er redd hele lavkarbokuren skal bli spolert

Fløte ost og kokt skinke, med litt majones og salat til? Det går i vertfall fort å lage, og godt er det også.

God bedring til deg! Håper du klarer å holde dietten!

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 12:21   #263
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

Heisann
Jeg hiver meg med blant dere januarstartere. Jeg startet 7 januar og hadde første veiing i dag. Vet ikke helt hva jeg veier, men er nok rundt tresifret..
Har da anskaffet meg en vekt som bare forteller hva jeg har endret i vekt siden sist jeg veide meg
Som dere skjønner er jeg ikke venn med vekta, men prøver nå å nærme meg . Har prøvd ketolyse med hell tidligere.
Iallefall har jeg gått ned 3,1 kilo til i dag

07.01.13 - 0 kg (start)
11.01.13 - 3,1 kg

Hilsen (less)Karrbis

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:42   #264
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Gratulerer med super nedgang (less)Karrbis

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:46   #265
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Hei alle sammen.

Ville bare ønske alle en riktig fin søndag, og håper at det ikke er noen som har sprukket i helgen?

Jeg lå i hele går og spydde som en gris, var i ketose hele tiden så da ble det en skikkelig slankedag får jeg håpe.

Gressenka; hva er opsi rolls?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 13:03   #266
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Ligger fortsatt med influensa her, så blir ikke all verden med mat, men er fortsatt i ketose Prøver å spise litt middag og mannen min ha laget ostesmørbrød til frokost til meg, hvis ikke så går det i litt bacongull. Til middag i dag skal han lage taco med hjemmelaget krydder så håper jeg får putta litt inn da.

For de av dere som er ganske nye i gamet og usikre på oppskriter ta en titt på siden til Lena Beatrice. En kjempe inspirerende side.

www.lenabeatrice.net

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 18:01   #267
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

I går laget jeg baconsurret kyllingfilet med soppstuing. MMM! Det var utrolig godt! Ellers, i dag har jeg laget brød fra Fristende Lavkarbo, sandwich brødet. Å noen lunsjkaker ting.
Det er jo utrolig demotiverende og se vekta stå stille.
Kunne trengt litt tips, vet rett og slett ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg rett og slett spiser for mye? Kanskje ketolyse ikke er noe for meg mer?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 18:08   #268
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opddatering på Sjøstjerna's krisesituasjon: Nytt av året er att jeg har innført Vitaminbjørner, disse inneholder Sorbitol. Kan dette være partystopperen? HAr i alle fall gitt bjørnene en kald skulder!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 18:57   #269
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Opddatering på Sjøstjerna's krisesituasjon: Nytt av året er att jeg har innført Vitaminbjørner, disse inneholder Sorbitol. Kan dette være partystopperen? HAr i alle fall gitt bjørnene en kald skulder!

Hva er en typisk dagsmeny da??? Lettere å se hva du gjør galt da

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 19:09   #270
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Grattis til Karrbis med 3,1 kg ned. Nice!

Sjøstjerne: Jeg leste i dag innpå forumet at de 10 siste kgene er visstnok vanskelig å gå ned. Hvis du søker litt så ser du flere med samme frustrasjon, men jeg har desverre ikke sett noen løsning på det annet enn å "forske" litt på hvor mye og hva man får i seg i løpet av dagen?! Fikk hvertfall et inntrykk av at det er akkurat som om kroppen sakker farten mot slutten, slik som båter slakker farten når de setter til kai. Jeg håper andre kanskje har bedre svar enn meg, og det kommer vel nok til å gjelde de fleste her (tipper jeg) når vi kommer så langt.

I dag er det dundranes banking oppi hodet mitt. Håper inderlig at det går over etterhvert. Det har komt og gått i noen dager nå. Ikke no' fan av hodepine akkurat.

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 20:36   #271
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

hei hei! Håper alle har hatt en fin helg Det har jeg Føler at ting går veldig greit og har ikke noe savn etter karbene overhodet! Meeen jeg tror jeg gjorde en kjempe brøler i dag!!
Jeg skulle lage breiflabb gryte i dag, og sausen er lavkarbo, men midt i stekingen av fisken så ser jeg jo at jeg dekker dem i salt, pepper og MEL blanding!!! Herregud så blind det går ann å bli! Litt i seneste laget til å angre så prøvde jeg å dekke de siste minst mulig. Jeg tror at jeg kanskje har fått i meg en teskje eller noe. Er de siste dagene ødelagt av det? Alle måltid før dette var så og si karber-fri. Trur dere jeg har fått i meg mer enn 20 karber av det melet?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 20:40   #272
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opsi Rolls.

Dette er noe jeg har når jeg bare måååå ha noe lyst å ha pålegg på. Det er vel mer som noen skum-lapper, og smaker nesten ingenting men de er supre til å pøse på med mye godt pålegg

3 eggeplommer og 100g philadelphia ost røres godt sammen. Pisk 3 eggehviter stive og vend inn eggeplomme og osteblandingen. Lag "klatter" av dette skummet på bakepapir på en stekeplate. Stekes på 150 grader i ca. 30 min.

Røra inneholder totalt 5 karber.

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 22:33   #273
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Gressenka jeg tror ikke en teskje med mel ødelegger så mye altså!

Å drukne PMS med 200 gr sjokolade derimot ødelegger mye.... Kroppen er helt på bærtur, klar for å bli ferdig med dette her nå.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 23:18   #274
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

Tror nok heller ikke at ei skje mel ødelegger noe.

Oppsi rolls med pizzafyll og ost, kyllingmuffins og kyllingkebab på pinner er bonkret i frysen for kommende uke Synes ofte lunsjen har vært vanskeligst å få til, men nå har jeg ingen unnskyldning til å sprekke eller gå sulten

Ny uke - nye muligheter Lykke til folkens

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 00:09   #275
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

*pusterlettetut*
Jeg har som mål å være i ketose til sticksene kommer nemlig

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 12:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 20:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 08:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no