Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Går man ned i vekt på dr. Lindbergs?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-09, 12:28   #1
Jenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 43
Jenta er på en erverdig vei

Går man ned i vekt på dr. Lindbergs?

kanskje veldig dumt spørmål....
men jeg har gått på ketolysekuren i i 4 mnd. gikk ned 10 kilo de første 2 mnd. de 2 siste mnd så har jeg ikke gått ned noe.. å jeg har vært nøye og variert for å prøve å gå ned... men nå har platået vart lenge nok.
så da tenker jeg å prøve meg på lindbergs som er sunnere for kroppen. håper å gå ned ca 10 kilo til før sommeren.. er det mulig på lindbergs?

Jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 14:52   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

tja...vasnkelig å vite ifht at alle er vi ulike. jeg har nå gått ned iallfall, og mange andre også..les litt under lindbergs filosofien her, og evt se i journaler.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:06   #3
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

Tja, jeg vet ikke om Fedon er sunnere enn noe annet, men du kan i det minste spise mer variert. Jeg skal også snart over på en eller annen fedon-variant, og gleder meg til det

  Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:47   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

Sitat:

lindbergs som er sunnere for kroppen.

Hvorfor det?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:49   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

Signerer Areola og lurer også på hvorfor?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:40   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

Har dere ikke lest VG i dag da damer? Mer karbohydrater og mindre fett
Sorry - kunne ikke dy meg.
Det er veldig individuelt hva man går med på. Men jeg vil anbefale deg å øke karbohydratene gradvis - og samtidig kutte på fettet.
F eks øke med cottage cheese m neve mandler, ett eple og kanel til ett måltid. I en uke. Så øke med feks linser/bønner som tilbehør til middag, men mindre fett i middagen. Vent lenge før du begynner med knekkebrød etc. Gjerne til du har nådd ønsket vekt. Min erfaring og anbefaling er å øke til ca 50 karbohydrater om dagen gjennom lav GI mat/ langsomme karbohydrater. La som sagt først ett måltid inneholde litt mer karber, så etter en stund to. Når du har gått ned dine kg, kan du kanskje spise tre karbo-måltider.
Men det er altså essensielt å gå drastisk ned på fettet når du øker karbohydratene.

Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 19:01   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Har dere ikke lest VG i dag da damer? Mer karbohydrater og mindre fett
Sorry - kunne ikke dy meg.
Det er veldig individuelt hva man går med på. Men jeg vil anbefale deg å øke karbohydratene gradvis - og samtidig kutte på fettet.
F eks øke med cottage cheese m neve mandler, ett eple og kanel til ett måltid. I en uke. Så øke med feks linser/bønner som tilbehør til middag, men mindre fett i middagen. Vent lenge før du begynner med knekkebrød etc. Gjerne til du har nådd ønsket vekt. Min erfaring og anbefaling er å øke til ca 50 karbohydrater om dagen gjennom lav GI mat/ langsomme karbohydrater. La som sagt først ett måltid inneholde litt mer karber, så etter en stund to. Når du har gått ned dine kg, kan du kanskje spise tre karbo-måltider.
Men det er altså essensielt å gå drastisk ned på fettet når du øker karbohydratene.

Lykke til!

Blir diskutert hefitig i bloggen min om dette, la ut linken før i dag

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:52   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

fedon er vel lettere for oss inbarka slankedamer fordi det er mindre fett= da tenker vi det er sunnere..Men er det det? Hmmm

Anyway, vi må finne veien i dette sjøl, jeg trives med lavkarbo med moderat fettinnhold. Det har jeg gjort i 5 år, og hodet vekta etter slankinga.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 08:41   #9
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

Anyway, vi må finne veien i dette sjøl, jeg trives med lavkarbo med moderat fettinnhold. Det har jeg gjort i 5 år, og hodet vekta etter slankinga.

Hei - lurte litt på hva du mener med "moderat fettinnhold". Bruker du noen forholdstall kh-p-f eller bruker du "øyemål".

Trapper opp karber nå og har kjøpt endel Lav karbo kokebøker, men lurer litt på hvor mye fett en kan tillate når karbo innholdet går opp.

Jobber sakte men sikkert med å finne min "magiske" grense ift karber - men stusser litt i forhold til hvor mye fett en da skal ha.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:30   #10
Hild
Juniormedlem
 
Hild sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 65
Innlegg: 32
Hild er på en erverdig vei

Sv: Går man ned i vekt på dr. Lindbergs?

Jeg har gått ned 35 kg med Lindbergs siden begynnelsen av juni. Vekta går fortsatt nedover, men ikke så raskt lenger. Men det er sikkert individuelt hvordan man responderer på dette kostholdet. Jeg har hele tiden hatt kontakt med legen på Fedon-klinikken her i Bergen. Det har vært til stor hjelp for meg.

Hild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 12:52   #11
Jenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 43
Jenta er på en erverdig vei

Sv: Går man ned i vekt på dr. Lindbergs?

da har jeg gått ned 5 kilo de siste 1,5 mnd på ca fedon kost meget fornøyd med det!

Jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 12:55   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går man ned i vekt på dr. Lindbergs?

Så bra! Funker det for deg, så fortsett!

Mamma gikk ned 35kg på Dr.Lindbergs.
Jeg går ikke ned, jeg må visst kutte ut octtage cheese og andre ferskoster, minst mulig fløte osv.. Og ingen brøderstatninger.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sammensetning av mat ved dr. Lindbergs MHM Dr Lindbergs 11 20-01-12 15:22
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Første dag på Lindbergs - nystolen Dr Lindbergs 32 13-01-09 12:56
Dr. Lindbergs Hyper Spørsmål og svar 2 06-09-06 00:35
Lindbergs bok mcfrogner Lavkarbo generelt 1 22-07-06 12:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no