Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

November-skravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-09, 07:08   #76
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

hei og god morgen

riktig god dur til kiel, så gøy det hørtes ut

litt stille fra min front i det siste, mye jobb og slit...

nå er helga her igjenn det skal bli godt altså

i dag viste vekta 103,5, jule bord neste helg og min første planlagte sprekk på 14 uker:S wæææ skummelt, men skal være sterk og komme hjem og rett på lav karbo igjenn

ha en fin dag da, så snakkes vi

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 13:18   #77
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

IIIIIIIIH!!!

8,9 kilo til sammen er borte Nå er det bare 1,1 kg igjen før jeg har nådd delmål to! Dette kan jo bli en bra dag likevel det

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 14:17   #78
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

IIIIIIIIH!!!

8,9 kilo til sammen er borte Nå er det bare 1,1 kg igjen før jeg har nådd delmål to! Dette kan jo bli en bra dag likevel det

Fantastisk

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 13:50   #79
Tonemi
Medlem
 
Tonemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 93
Tonemi er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Ja,ja, torsdagen denne uken bestemte jeg meg for å avslutte lavkarbo kuren min til over julen....Men har nå angret meg siden jeg har følt meg helt i elendig form siden da...Hjertet mitt banker for fullt, elendig i magen og kjempe oppblåst ..Sulten hele tiden også.
Så nå starter jeg på kuren igjen...har vel bestemt meg for at lavkarbo får bli min livsstil ...Det er virkeli ikke verdt å gå og føle seg i dårlig form når man vet hvor bra jeg hadde det med lavkarbo diett

__________________
The beat of your heart is the rhythm of your soul
Tonemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:09   #80
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Tonemi, her.

Ja,ja, torsdagen denne uken bestemte jeg meg for å avslutte lavkarbo kuren min til over julen....Men har nå angret meg siden jeg har følt meg helt i elendig form siden da...Hjertet mitt banker for fullt, elendig i magen og kjempe oppblåst ..Sulten hele tiden også.
Så nå starter jeg på kuren igjen...har vel bestemt meg for at lavkarbo får bli min livsstil ...Det er virkeli ikke verdt å gå og føle seg i dårlig form når man vet hvor bra jeg hadde det med lavkarbo diett

oj oj, er det sånn det blir? men da kuttet du det tvert ikke gradehvis?
gå tilbake til lavkarbo ja, lurt.... trur man slipper unna dårlig form hvis du velger deg div juledagen som er fritt frem?


idag så jeg 2 tallet er det mulig?? så god start på helgen må jeg si!

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 16:46   #81
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Tonemi, her.

har vel bestemt meg for at lavkarbo får bli min livsstil ...

Det finnes jo mange grader av lavkarbo også, det trenger ikke være enten ketolyse, eller full sukkersjokk...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:15   #82
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-skravletråden til 30+

Sitter det i hodet?
Jo, til slutt setter det seg der også ... Jeg var et lubbent barn. Vokste opp på brød og melk. Masse brød, sukker og absolutt høykarbomat. Fet mat til middag + brød og søte desserter. I tenårene sultet jeg meg for å bli like slank som mine venninner. Klarte det også i perioder, men som dere vet, så medfører jojo-slanking mer overvekt etterhvert. etter en del svangerskap ble det verre enn verst. Gikk ikke ned. Har vært innom GR som mange andre, forsøkt den ene og den andre dietten. Jeg har alltid spist mye mindre enn de fleste slanke mennesker jeg kjenner. Likevel gått opp i vekt. Men med mine 163 over bakken, så er ikke 93 kilo så helsevennlig. Har endelig oppdaget LAVKARBO! Og oppdaget at jeg faktisk ble "høy" på brød med skrapet smør og mager ost. Brødet altså. Jeg var helt avhengig av brød, og avhengigheten satte seg like mye i hodet som på kroppen. Men høy på et par brødskiver var som å tisse i buksa når man fryser, for jeg ble veldig "lav" like etterpå ... Er nå på lavkarbo på 4. uka, har ikke gått ned mer enn 3 kilo, men det ER dog 3 kilo - og oppdaget at jeg blir "høy" på en annen måte på denne dietten. Jeg er i bedre humør enn på mange år! Hele tiden! Mannen min legger også merke til det. Jeg er ikke deprimert lenger, jeg ler mer enn før, føler meg gladere på alle måter, trives alldeles utmerket med dietten og regner jo med at flere kilo vil rase etterhvert. Er ingen ungsau lenger, så det tar kanskje litt tid før det hele kommer skikkelig i gang. Fortsetter nedgangen - som jeg har absolutt tro på - så vil ikke dette være noen kur for meg, men en livsstilsendring!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:20   #83
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Sitter det i hodet?
Jo, til slutt setter det seg der også ... Jeg var et lubbent barn. Vokste opp på brød og melk. Masse brød, sukker og absolutt høykarbomat. Fet mat til middag + brød og søte desserter. I tenårene sultet jeg meg for å bli like slank som mine venninner. Klarte det også i perioder, men som dere vet, så medfører jojo-slanking mer overvekt etterhvert. etter en del svangerskap ble det verre enn verst. Gikk ikke ned. Har vært innom GR som mange andre, forsøkt den ene og den andre dietten. Jeg har alltid spist mye mindre enn de fleste slanke mennesker jeg kjenner. Likevel gått opp i vekt. Men med mine 163 over bakken, så er ikke 93 kilo så helsevennlig. Har endelig oppdaget LAVKARBO! Og oppdaget at jeg faktisk ble "høy" på brød med skrapet smør og mager ost. Brødet altså. Jeg var helt avhengig av brød, og avhengigheten satte seg like mye i hodet som på kroppen. Men høy på et par brødskiver var som å tisse i buksa når man fryser, for jeg ble veldig "lav" like etterpå ... Er nå på lavkarbo på 4. uka, har ikke gått ned mer enn 3 kilo, men det ER dog 3 kilo - og oppdaget at jeg blir "høy" på en annen måte på denne dietten. Jeg er i bedre humør enn på mange år! Hele tiden! Mannen min legger også merke til det. Jeg er ikke deprimert lenger, jeg ler mer enn før, føler meg gladere på alle måter, trives alldeles utmerket med dietten og regner jo med at flere kilo vil rase etterhvert. Er ingen ungsau lenger, så det tar kanskje litt tid før det hele kommer skikkelig i gang. Fortsetter nedgangen - som jeg har absolutt tro på - så vil ikke dette være noen kur for meg, men en livsstilsendring!

Jeg tror også at mye av det sitter i hodet Helt enig med deg der! Meeen, 3 kg er 3 kg Jeg tenker litt som så at, man har gjerne brukt en del år på å få kiloene PÅ, og da kan man gjerne bruke ltit tid på å ta de av også.

Men, drikker du nok vann? Og spiser du nok fett? Økt inntak av begge deler kan få vekta di i gang Også litt mosjon kan sette ting i sving. Men, gi det litt tid! Det løsner nok snart, skal du se. Jeg har heller ingen superkjapp vektnedgang, men jeg tror det er viktig for min del, ettersom jeg skal endre livsstilen, og ikke bare "kures" ned i vekt. Jeg heier på deg jeg!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:51   #84
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg tror også at mye av det sitter i hodet Helt enig med deg der! Meeen, 3 kg er 3 kg Jeg tenker litt som så at, man har gjerne brukt en del år på å få kiloene PÅ, og da kan man gjerne bruke ltit tid på å ta de av også.

Men, drikker du nok vann? Og spiser du nok fett? Økt inntak av begge deler kan få vekta di i gang Også litt mosjon kan sette ting i sving. Men, gi det litt tid! Det løsner nok snart, skal du se. Jeg har heller ingen superkjapp vektnedgang, men jeg tror det er viktig for min del, ettersom jeg skal endre livsstilen, og ikke bare "kures" ned i vekt. Jeg heier på deg jeg!

Jeg strever med å få i meg nok vann. Og fett. Hender jeg tar meg et spiseskje seterrømme innimellom for å få i meg mer fett. Jeg bruker det også på salat. Fløte til sauser og sånt, men når jeg regner sammen i løpet av en dag, så blir det sikkert for lite. Setter nå dagsbehovet for vann i fire flasker i kjøleskapet, og i går greide jeg tre av dem. Men jeg drakk jo litt kaffe. Og så unnet jeg meg to glass rødvin til "Skal vi danse". Det er ingen vane, heldigvis. Håper ikke det gjør noe. Takk for råd og påminnelser fra deg! Herregud, som vi trenger hjelp og oppbacking, i hvert fall til å begynne med!Takk.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 09:02   #85
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-skravletråden til 30+

Nok vann??? Etter å ha strevd en stund, målte jeg opp i flasker i kjøleskapet, og drakk og drakk. Ikke mer enn 2 liter i tillegg til kaffe/te og litt Farris og - og. Men jeg drakk. Klokka fem i natt drømte jeg så deilig. Jeg satt på en hyggelig utedo, og Gudhjelpemeg hvor deilig det var å tisse ..... Jo. Det er riktig det du tenker. Jeg tisset i senga! Godt jeg var alene hjemme, mannen min var borte på kurs. Så det var tidlig opp, bytte på senga og sette i gang vaskemaskinen. Heretter ingen drikke etter klokken ni om kvelden!! Hehe....

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 10:08   #86
Tonemi
Medlem
 
Tonemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 93
Tonemi er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Etter ei helg med utskeielser er jeg startet opp igjen på ketolyse...Noen dager på...kan vel si høykarbo er jeg veldig klar for å spise lavkarbo igjen...Savnet den følelsen av å føle meg sunn.
Høykarbo-maten gjør at jeg virkelig blir i dårlig form. Oppblåst og slapp
Men innerst inne trur jeg at jeg trengte utskeielse siden jeg følte jeg hadde nok gått litt lei...

__________________
The beat of your heart is the rhythm of your soul
Tonemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:22   #87
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Hjælp, jeg trenger tips til tilbehør som IKKE er blomkål eller brokkoli! Hvis jeg så mye som kjenner lukta av noen av de så spyr jeg, er så utrolig lei av det.
Problemet er at vi skal ha stekt flesk til middag, og jeg klarer ikke tenke på annet til det enn blomkålmos. Som som sagt utgår..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:32   #88
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: November-skravletråden til 30+

Kva med kokte brekkbønner, "svidd" i ei panne i lag med godt smør og litt løk? Eller eventuelt mine "smørstua" rosenkål? Kjempegodt med ein god dæsj muskat!
Muskat er forresten godt også på svinekjøt, eg raspar alltid muskat, og har salt og pepar over nakkekotelettane når eg et det.
Er det smaken eller konsistensen som er problemet med broccoli og blomkål? Sellerirotpuré er eit godt alternativ til blomkålpuré synes eg, litt meir smak. Her også må det muskat til!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 13:21   #89
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

For tiden har jeg dilla på pannestekte grønnsaker.
Aubergine, squash, sopp, løk, stangselleri og paprika surres godt i smør!
Gjerne med hvitløk om man liker det!
Passer til så og si alt, syns jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 13:23   #90
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Ja, jeg er veldig sær på hva slags tilbehør som passer til hva jeg da.. Og stekt flesk er liksom litt spesielt.... Men mulig det blir brekkbønner ja.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 15:02   #91
Tonemi
Medlem
 
Tonemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 93
Tonemi er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Vet du får brekninger av blomkål, men må bare nevne at stekt flesk, med blomkål og bearnesaus(sikkert feil skrevet) er bare såååå godt:O)

__________________
The beat of your heart is the rhythm of your soul
Tonemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 17:41   #92
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: November-skravletråden til 30+

Heisann alle sammen!

Da er jeg i "rute" igjen vel egentlig ikke, men nå er det ingen flere helger med tull før jul...tror jeg da

På fredag så jeg faktisk delmål 1 på vekta minus 15kg:jippi: men så var det denne Kielturen da, så i dag som er veiedag var det minus 12,3kg Nå gleder jeg meg til neste mandag! Og håper at jeg klarer å være flink resten av november, det hadde vært diggg!!!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:04   #93
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: November-skravletråden til 30+

tittei. Sitter her og sløver. Spist egg, bacon og deeeeilig stekt bifftomat. Skal hente meg et stort glass vann.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 20:48   #94
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: November-skravletråden til 30+

Får vel slenge et par ord jeg også, siden jeg har lest hele tråden og fått en lite innblikk i noen av deres liv! Selv om jeg er meget dårlig på navn både på nett og IRL.

Aner ikke hvor mye jeg har gått ned, men er nok temmelig mye på bare 1-1,5 mnd. Gikk nemlig mye opp i høst etter flyttingen, her er det billig med mat, croissanter, restauranter og alkolhol!

Men nå har jeg for første gang fått kontroll over mat og inntak! Jeg bestemmer, ikke lyster! Hurra for meg!
Elsker å se konturene av meg selv tre frem, er som en steinhugger som sakte med sikkert hugger frem en dame inn i speilet der. Og det er bare meg!
Forbaska deilig å ikke hive i seg 2 brødskiver (eller var det 3? 4? 5?!) om kvelden fordi jeg kjedet meg, fysen, ukonsentrert, mensen, whatever som var unnskyldningen min. Nå spiser jeg fordi mat er bra for kroppen, mat gir energi, mat når kroppen er sulten.

For meg er dette ett kosthold, ikke en diett. For hvis jeg skal slippe å gå opp igjen, så må jeg nok bare innse at dagene med BRØD og PASTA i lange baner er over!

Puh, liten utblåsing her jeg sitter, hehe!

ps. hvorfor sprekker man på mat man ikke engang liker lengere??? Syyyyyk! Ser det er flere som gjør det. Sjokolade? blæ! kake? jeg må spy! brød? hva ER denne daffe greia for noe?? smaker ikke noe!

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:06   #95
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: November-skravletråden til 30+

Sprekker fordi belønningssystemet er inngravert i hjernebarken tror jeg. Kroppen husker en handling som førte til en positiv opplevelse. Og det er jo det man får når man spiser sukker/hvetemel e.l. Kroppen gir deg en "rus". Det er den rusen man søker tilbake til. Man får ikke den rusen av å spise lavkarbomat. Og siden man bare kjenner en måte å få det til på, benytter man seg av samme metode. Og det tar laaang tid før merkene i hjernebarken har blitt tettet igjen (eller slitt bort?) og den fysiske hukommelsen er borte.

Selv har jeg nylig proppet i meg sjokolade. Det smakte ikke så godt som det gjorde før. Det ga meg ikke den rusen jeg søkte. Resultatet ble at jeg gjorde det samme veldig kort tid etterpå, fordi jeg ikke fikk tilfredsstillelse. (Og migrene, hvor dum kan man være??)

Og når jeg sier "man" over, mener jeg selvsagt MEG.

Og til oppsummering slo deg meg akkurat nå: når folk sier "jeg kunne aldri sluttet å spise brød/poteter/sjokolade" tror de at de har tatt et bevisst valg, men i stedet har de blitt fanget i fysisk avhengighet. Men når man bare gjør som man får beskjed om fra foreldre, skole, myndigheter, lege etc så kan man umulig gjøre noe galt? Neste gang noen sier det, bør svaret være: nettopp derfor bør du slutte, vil du virkelig la ditt avhengighetsbehov styre deg?
Alternativt: Husk på det neste gang du tenker om en alkoholiker/røyker/stoffmisbruker at de kan jo bare slutte, eller de var jo dumme i utgangspunktet - husk da på din egen avhengighet!

Og neste gang du ser på hun tjukke/feite/enorme dama på toget/bussen/skolen/jobben og tenker i ditt stille sinn: ser hun ikke at hun må spise mindre? Du som selv ikke kan kutte ut brød!
(og jeg går her ikke inn på hva det eventuelt ville hjelpe denne dama å spise mindre når maten hun får beskjed om å spise er helt feil)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:21   #96
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-skravletråden til 30+

Nesedobben min har blitt for stor. Ikke visste jeg at man kunne bli tynnere i nesevingene.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:38   #97
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: November-skravletråden til 30+

Man blir tynnere overalt.. Har gått ned 1,5 cm rundt håndleddene siste måned

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:40   #98
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-skravletråden til 30+

Hm. Kanskje på tide å prøve gifteringen igjen da.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:43   #99
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hm. Kanskje på tide å prøve gifteringen igjen da.

Jeg fikk den på!!!

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:59   #100
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: November-skravletråden til 30+

Hihi, måtte ta ringen fra Mannen over på langfingeren, jeg.. Satser på at den holder seg der en stund, ellers kan dette bli dyrt for han

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
RESULTATER: Ned 10 kg til jul-November/desember! Anom Ketolysekuren 141 05-01-10 15:04
Start November 08 Nynne♥ Eurodiett 55 28-01-09 23:15
Skaldeman til Oslo i november janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 19-10-06 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no