Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

De siste kiloene - Chunky burning fat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-09, 14:12   #1
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

De siste kiloene - Chunky burning fat

De siste kiloene sitter vanligvis som limt. Jeg føler meg egentlig tynn nok nå, og kunne avblåst aksjon Chippendale Chunky. Men det er noe med det å nå målene man har satt seg da

I det siste har jeg derfor gått litt eksperimentelt til verks og testet ut mine teorier om kroppens tilpasningsdyktighet.

Så langt ser det ut til å stemme ganske bra, og jeg har økt vektreduksjonen fra 300 gram til 1,5 kilo per uke igjen. Det er en 500% økning, noe som jeg selv synes er veldig mye, tatt i betraktning at jeg ikke har allverdens fett igjen å ta av.

Så her er teorien jeg har testet ut:

1. Minimum 1 gram protein per kilo kroppsvekt per dag for å opprettholde muskelmasse. Ingen kompromisser på det området.
2. Mindre grønnsaker. Dette er for en veldig kort periode, så jeg gir litt blaffen i vitaminer osv.
3. Øke energiinntaket med 25-50% (fett) for å øke turtallet i kroppen
4. Ekstrem lavkarbo for å takle energiøkningen (så får dere si hva dere vil, dere som mener dere må opp i KH for å redusere vekten). Med ekstremt mener jeg rundt 0-5 gram per dag.
5. Null trening de siste ukene. Jeg vil se effekten av kostholdet alene

Praktisk gjennomføring

- Minst 80% fett
- Minst 70 gram proteiner
- Pluss/minus 0-5 gram KH
- 1800-2200 kalorier (opp fra 1200-1500)

Resultat: Ned 3 kg på to uker.

Dette er ikke et kosthold å anbefale noen, men det er litt morsomt å oppleve at teori og praksis ser ut til å henge sammen. Det burde også være et lite stikk til alle Grete Roedes kaloritellere

Eksempel på dagsmeny:

Kakediag.jpgEnergi.jpgFett.jpgProtein.jpgKarbo.jpg


Sist redigert av Chunky : 07-04-09 kl 21:57.
  Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 14:51   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Oi! Spennende!
Jeg har tenkt på det selv, etter noen måneders relativ stillstand, da jeg heller ikke har voldsomt igjen å ta av, og har sikkert kvittet meg med 2/3-deler av overvekten min. Jeg lever a la Fedon, men er sjelden over 100 gr kh om dagen, og det funket veldig fint i et par måneder etter å ha levd ketogent i to og et halvt år, med stillstand det siste halvannet av dem. Nå er jeg faktisk lei av å hele den greia med vektnedgang, og vil bare bli ferdig med de siste kiloene sånn at jeg kan gå tilbake til å spise lavkarbo på den måten jeg synes selv føles best, både for kroppen og for livsnytelsen.

Hvordan har formen vært i utprøvingsfasen?

Takk for tipsene dine, veldig nøyaktig tilnærming til glede for oss som liker å eksperiemtere litt med kroppen (Men på en bra måte )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 15:22   #3
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan har formen vært i utprøvingsfasen?

Formen er upåklagelig. Jeg har hatt like mye, om ikke mer energi enn tidligere. Det gir seg utslag i at jeg føler meg rastløs og til tider kanskje litt irritabel. Trening ville helt sikkert hjulpet. Over tid ville nok vitaminunderskuddet gjort seg gjeldende i negativ retning, men foreløpig går det helt greit.

Det eneste er at jeg blir proppmett og stuptrøtt rett etter disse måltidene, omtrent som etter en middels julemiddag .

Jeg skal også over på en fedonvariant, og har begynt å glede meg til grovbrød og lettmelk. Høykarbo har jeg sagt farvel til for godt!

  Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 15:43   #4
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Takk for at du deler med oss andre :-)

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:24   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Så flott at du fikk vektreduksjonen i gang igjen. Vi er mange som har opplevd det samme - gratulerer med oppdagelsen du også.

Men, si meg; hvordan i all verden klarte du å sette termodynamikkens 1. lov til side?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:41   #6
SivPiv
Medlem
 
SivPiv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 70
SivPiv er ny på veien

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Unnskyld, men du uttrykker deg som en dust. Det er forskjell på å øke med 500 kalorier og redusere karboinntaket - og fortsatt være innenfor en normal BMR, og å øke med 2500 til 4000 og tro på snåsamannen. Jeg har ikke oppdaget det du har gjort. Du lever i en fantasiverden.


Såpass....

SivPiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:39   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Praktisk gjennomføring

- Minst 80% fett
- Minst 70 gram proteiner
- Pluss/minus 0-5 gram KH
- 1800-2200 kalorier (opp fra 1200-1500)

Resultat: Ned 3 kg på to uker.

Beklager hvis jeg har uttrykt meg som en dust - det var slett ikke meningen.

Hvis vi tar ytterpunktene dine har du økt fra 1200 til 2200 kcal. Praktisk talt en dobling av energiinntaket på visse dager. Jeg fikk så hatten passet av deg, samt en belæring om termodynamikkens 1. lov da jeg beskrev at jeg gjorde det samme - altså praktisk talt doblet energiintaket med en påfølgende vektreduksjon. Jeg veide 130-140 kilo da jeg foretok kostomleggingen. Du må ta med i beregningen av BMR er noe høyere i en stor kropp, samt at normale daglige gjøremål forbruker mer energi når man har en stor kropp å flytte på.

Så igjen; gratulerer med oppdagelsen du også!

Hvis dette også var dustete uttrykt, må du ha meg unnskyldt!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 09:25   #8
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Til alle

Uten å kjenne sammenhengen, virker kanskje kommentaren min til Kula litt vel krass. Det dreier seg naturligvis om mer enn dette ene innlegget.

Helt siden jeg begynte å skrive på dette forumet har Kula og et par andre kommet med kritikk og usaklige kommentarer, uten selv å bidra med noe som helst konstruktivt.

Lavkarbo er et veldig spennende område, og jeg har forsøkt å sette meg inn i det som er av oppdatert litteratur og ny forskning, og dele mye av det med forumet.

Det er ganske frustrerende å bruke mye tid og ressurser på å forsøke å sette seg inn i noe som er viktig, for så å bli møtt med usaklige og tildels spydige kommentarer når man forsøker å videreformidle det. Jeg har i hvert fall kommet dit at jeg ikke lenger finner det bryet verdt.

Så jeg får finne meg en annen arena å jobbe med denne saken som jeg brenner for. Det har vært veldig hyggelig å treffe mange av dere. Her er masse flotte personer. Det er bare så synd at noen ytterst få klarer å ødelegge motivasjonen til å bruke mer tid på lavkarbo.no.

Så lykke til videre, og takk for meg

Chunky

  Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 09:38   #9
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Du kommer jo med så mye spennende informasjon. Synd å miste en slik ressursperson synes jeg. Kan du ikke bli for oss andres skyld da, og ta eventuelle spydigheter og krangling som en utfordring. Det virker jo ikke som du har problemer med å svare for deg.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 10:12   #10
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Jeg synes det er veldig synd hvis du føler at du ikke kan fortsette å være her på lavkarbo.no Chunky. Jeg har i hvertfall hatt stor glede av innleggene dine, og håper og ønsker at du finner det mulig å fortsette å være her. Jeg synes den vitenskaplige tilnærmingen du har til kostholdet er et spennende og viktig tilskudd her på forumet.

Hvis vi ikke klarer å overtale deg til å bli så ønsker jeg deg i allefall lykke til videre! Også håper jeg at du forteller oss hvilken annen arena du tar i bruk.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 10:18   #11
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Barnslig! Jeg blir fortsatt overrasket over hva voksne mennesker klarer å få til.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 10:43   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Åh, nei, Chunky! Ikke la enkelte ødelegge deg! Du og Pål har kommet inn her som et friskt pust, og jeg må signere Trillian i det at den vitenskapelige tilnærmingen er så viktig og helt uvurderlig! Jeg har kanskje ikke skrevet så mye den siste tiden, men jeg har lest en god del av det du har skrevet her inne med stor interesse

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 10:54   #13
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Bare så det er klart. Jeg har lest alle dine poster med meget stor interesse chunky, du har et høyt kunnskapsnivå og en flott vitenskapelig tilnærming. Drit i intrigemakerne og kranglefantene, som er mer ute etter å tenke person enn sak.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 10:57   #14
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Unnskyld meg, men kritikk må man tåle når man kommer med påstander.

Usaklige beskyldninger har kommet på løpende bånd fra deg, slik som at jeg lever i en fantasiverden og tror på Snåsamannen. Spydige kommentarer om at jeg opphevet den første termodynamikkloven har heller ikke manglet.

Når du får til en vektreduksjon ved at du øker energiinnholdet og fettandelen samt minker karbohydratandelen i kostholdet ditt, er det "morsomt å oppleve at teori og praksis ser ut til å henge sammen".

Når jeg får til en vektreduksjon ved at jeg øker energiinnholdet og fettandelen samt minker karbohydratandelen i kostholdet mitt lever jeg i en fantasiverden.

Er det kun din erfaring og din "sannhet" som er saliggjørende? Verden er ikke så snever.

Om du velger å forlate forumet fordi argumentene dine blir imøtegått, får selvsagt være din sak. For egen del må jeg si at jeg håper du blir.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 18:29   #15
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Først og fremst - beklager til Kula. Jeg har gått gjennom alle innleggene, og innsett at jeg selv har en stor del av skylden for at det utartet seg. Selv om jeg fortsatt tror har problemer med å godta alle tallene dine, så burde jeg hatt mer respekt for din oppfatning av egen vektnedgang. Og det at du får resultater med vår livsstil er mye viktigere enn hva jeg og andre måtte mene om den saken. Jeg håper at vi med det kan legge diskusjonen om termondynamikklover og andre lover og regler død en gang for alle.

Til dere andre. Takk for alle positive tilbakemeldinger. Det vi driver med er så viktig å få frem, at vi trenger å bidra, alle som en. Alle personlige irritasjonsmomenter til side.

Til Photobscura: La oss sammen bli kvitt den siste antydning til michelinfigur, så skal jeg personlig spandere en lammeburger fra Open kitchen på Grünerløkka på deg (finnes ikke bedre i Oslo - selv ikke babben fra Grytelokket kan måle seg med den)

Nevnte jeg forresten at jeg ble litt irritabel av å ikke trene...? Tro meg, det hjelper å spise en hel kamel

Chunky

  Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 19:24   #16
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Åh... Nå ble jeg lettet og glad

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 20:21   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Til Photobscura: La oss sammen bli kvitt den siste antydning til michelinfigur, så skal jeg personlig spandere en lammeburger fra Open kitchen på Grünerløkka på deg (finnes ikke bedre i Oslo - selv ikke babben fra Grytelokket kan måle seg med den)

Høres helt über ut!
Ja, for mitt vedkommende begynner fettfestivalen (det virker så mye mer moro når man legger til ord som -festival etter!) etter påske! Hvilket passer meg veldig bra, da jeg har lite penger, og på et såpass kjøttbasert kosthold holder det med å spise ca to ganger om dagen.
Uansett er det helt klart meieriprodukter som er min akilleshel, så å kutte ut belgefrukt og tilsvarende ser jeg på som en forhåpentlig booster!

Ellers veldig godt å se at flokene er oppløst! Jeg kjenner jo ikke til den foregående diskusjonen, men det er voksent og ryddig å årne opp som dere har gjort! Kudos!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 21:10   #18
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Først og fremst - beklager til Kula. Jeg har gått gjennom alle innleggene, og innsett at jeg selv har en stor del av skylden for at det utartet seg. Selv om jeg fortsatt tror har problemer med å godta alle tallene dine, så burde jeg hatt mer respekt for din oppfatning av egen vektnedgang. Og det at du får resultater med vår livsstil er mye viktigere enn hva jeg og andre måtte mene om den saken. Jeg håper at vi med det kan legge diskusjonen om termondynamikklover og andre lover og regler død en gang for alle.

Ikke noe problem! Jeg beklager også hvis jeg har vært for irriterende. Du må begynne å trene igjen, slik at jeg i alle fall kan være litt irriterende i fremtidige meningsutvekslinger.

Apropos fysiske lover; jeg sitter nå på hytta og analyserer GPS-trackingen fra dagens skikjøring, og må nok innse at jeg aldri kommer til å slå den personlige fartsrekorden min fra to år tilbake. Jeg veide 20-25 kilo mer enn jeg gjør nå, og klarte 126 km/t ned Hemsedalsløypa. I morgentimene i dag - med gode forhold - var det umulig for en pingle på litt under to meter og 98 kilo vekt å komme opp i mer enn 117 km/t. Foreløpig den eneste ulempen jeg har oppdaget ved å gå ned i vekt.

God påske til deg Chunky, og alle dere andre.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:25   #19
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Kjempeglad for at du valgte å bli her, du har masse gode råde og det som du nå prøver ut, med stor suksess, tenkte jeg å kopiere, hvis vekta ikke rikker seg.
Er det greit om jeg lagrer de tabellene du har lagt inn i denne tråden?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:56   #20
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Chunky og Kula, jeg ville bare si at det er sjelden å se folk ordne så flott opp for seg som dere har gjort. Måtte vi alle lære av dere.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 11:07   #21
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Sitat:

1. Minimum 1 gram protein per kilo kroppsvekt per dag for å opprettholde muskelmasse. Ingen kompromisser på det området.
2. Mindre grønnsaker. Dette er for en veldig kort periode, så jeg gir litt blaffen i vitaminer osv.
3. Øke energiinntaket med 25-50% (fett) for å øke turtallet i kroppen
4. Ekstrem lavkarbo for å takle energiøkningen (så får dere si hva dere vil, dere som mener dere må opp i KH for å redusere vekten). Med ekstremt mener jeg rundt 0-5 gram per dag.
5. Null trening de siste ukene. Jeg vil se effekten av kostholdet alene

Oi oi oi! Dette var spennende lesning! Takk for at du deler! Tar du kosttilskudd? Jeg tar en diger neve hver dag. Hjelper det i festivaltiden? Eller skjønner ikke kroppen at det er liksomgrønnsaker? (Enig med Photo, alt blir morsommere med -festivalprefiks!)

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:29   #22
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat









Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:27   #23
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

4. Ekstrem lavkarbo for å takle energiøkningen (så får dere si hva dere vil, dere som mener dere må opp i KH for å redusere vekten). Med ekstremt mener jeg rundt 0-5 gram per dag.

Praktisk gjennomføring

- Minst 80% fett
- Minst 70 gram proteiner
- Pluss/minus 0-5 gram KH
- 1800-2200 kalorier (opp fra 1200-1500)

Resultat: Ned 3 kg på to uker.

Dette er ikke et kosthold å anbefale noen, men det er litt morsomt å oppleve at teori og praksis ser ut til å henge sammen. Det burde også være et lite stikk til alle Grete Roedes kaloritellere

Eksempel på dagsmeny:

Vedlegg 6200Vedlegg 6201Vedlegg 6202Vedlegg 6204

Ser at du skriver 0-5 KH pr dag, men når jeg går inn og ser på menyene dine har du både gulrøtter og brokkoli og løk? Er det jeg som har misforstått?

Tusen takk for at du deler dine erfaringer

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:29   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Jeg stussa også litt på grønnsakene, men det er kanskje i små mengder? Jeg kommer nok til å kutte kraftig ned på grønnsaker og kompensere med godt med vitaminer, men bare fordi det er en begrenset periode jeg skal forsøke dette. Har tenkt på å prøve det før du la ut forsøket ditt her, men med den tilnærmingen du hadde så ble det en lettere avgjørelse å ta.
Jeg fikk forresten et tips i dag om å spise ca en halv agurk om dagen for å ikke få for mye syre i kroppen, ettersom den er superbasisk og ikke inneholder kh å snakke om. Jeg har visst et forhøyet syrenivå i kroppen, men stressrelatert, og ikke kostholdsrelatert, men en halv agurk skader uansett ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 23:11   #25
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Ser at du skriver 0-5 KH pr dag, men når jeg går inn og ser på menyene dine har du både gulrøtter og brokkoli og løk? Er det jeg som har misforstått?

Tusen takk for at du deler dine erfaringer

Oops. Så nå at jeg hadde glemt å legge ut oversikt over karbohydratene. Det er jo på en måte det viktigste. Oppdaterte det opprinnelige innlegget. Karbooversikten er helt til høyre. Kan godt legge ut flere, men akkurat nå holder jeg på med et annet prosjekt. Håper å bli ferdig i løpet av påsken (surprise, surprise...).

Når det gjelder grønnsaker så spiser jeg det jeg har lyst på, men i relativt små mengder. Jeg har spist gulrøtter og kålrot siden dag en. Men som dere kanskje har kanskje skjønt, så følger jeg ikke rådene i bøkene spesielt nøye. Rødvin, gulrøtter, kålrot, bønner, mais, tomat osv utgjør pleasure-delen av min filosofi. Men herregud - hadde jeg hørt meg selv lovprise gulrot og kalle det "pleasure" for et år siden, hadde jeg bedt om å bli innlagt

Til Stupedama: Siden du spør, så nei, jeg tar ingen kosttilskudd. Grunnen til at jeg i det hele tatt spiser grønnsaker er fordi jeg liker det og synes det blir stusslig bare med kjøtt og fisk. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ligge litt lavt med dette. Lavkarbobøkene anbefaler jo alle å spise mye grønnsaker og å ta kosttilskudd. Stikk i mot det alle tror, så er det strengt tatt ikke nødvendig når man lever lavkarbo. Siden dette kanskje er på linje med de som i utgangspunktet anbefalte fett, skal jeg utdype litt:

Mennesket har ikke spist grønnsaker spesielt lenge, og klarer seg helt fint uten så lenge de lever lavkarbo. Et godt eksempel er Inuittene som utelukkende levde på kanin, hval, isbjørn, sel, fugl, egg og fisk. I likhet med mange andre urbefolkninger spiste de ikke grønnsaker overhodet. Likevel var de blant de sunneste folkeslagene på jordkloden. Forskeren Vilhjalmur Stefansson levde for eksempel i ti år blant disse folkene uten å spise en eneste grønnsak, og var i sitt livs form når han kom hjem.

Fisk og kjøtt inneholder 12 av de 13 essensielle vitaminene i store mengder. Faktisk langt mer enn det vi har behov for. Unntaket er vitamin C. Alle har vel hørt om sjøfolk som får skjørbuk etter lange perioder uten frukt og grønnsaker? Men hva levde disse sjøfolkene av? Sukker, mel, ris og andre raffinerte varer som holdt seg i lengre perioder.

Poenget er at vitamin C spesielt, men også vitamin B skilles ut av kroppen når inntaket av karbohydrat øker. Vitamin C-molekylet er ganske likt glukose, og blir transportert via blodet til cellene med de samme insulinavhengige mekanismenee. Glukose og vitamin C slåss dermed om denne transporten, og vitamin C taper alltid. Type 2 diabetikere har for eksempel 30% mindre vitamin C i blodet enn andre.

Generelt viser studier at økt karbohydratinntak gjør det nødvendig med større mengder vitaminer fordi kroppen ikke klarer å ta dem til seg eller skiller dem ut. For oss lavkarbomennesker er det ikke like viktig. Noe å tenke på før du går amok i apotekets kostholdshyller?

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Argh, er de siste kiloene vanskeligst? mocca75 Spørsmål og svar 35 27-06-08 22:17
Siste dag, siste 2 dager.. Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 08-06-06 12:39
Er di siste kiloene værst å få av??? Harefrøken Ketolysekuren 13 05-06-06 17:38
Hvordan bli kvitt de siste umulige kiloene Marianne Nyheter / media 8 12-01-05 19:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no