Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det noe som heter for mye fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 13:10   #1
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Er det noe som heter for mye fett?

Da tenker jeg hvis det ikke går på bekostning av proteiner og lavkarbo grønnsaker.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:14   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Man skal ikke spise fett "så det tyter ut av øra" på ketolysekuren.
Men man skal ikke være redd for å bruke fett. Fettet er energi og brennstoffet vårt.

For mye fett i maten, kommer gjerne ut igjen som fettdiare.

Gjør som boka anbefaler, tell karber, spis deg god og mett til hver måltid. Og spis når du er sulten.

Blir man fort sulten igjen mellom måltidene, kan det indikere på for lite fett i maten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:51   #3
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Men sånn ca hvor mange gram fett bør man spise om dagen da? Må jo være et minimum liksom...

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:55   #4
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Det gir jo mening, men litt erfaring hadde gjort seg merker jeg. *ler* Man hører jo om folk som ikke går ned fordi de spiser for lite fett. Derfor vil man ihvf ikke gå i den fella! Men så sniker tvilen seg inn... kan man virkelig bli slankere når man spiser så mye fett.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:43   #5
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Kjenner igjen den tanken. Men i mange tråder her står det at fettinnholdet bør vare mellom 150 - 200 gram fett pr. døgn. Når du kan tenke deg at meierismør inneholder 80%smør pr. 100 gram, så får du et lite bilde.

Ellers er jo ca. fordelingen med 5/20/80 % henoldsvis karber /protein/fett.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 23:34   #6
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Da ligger jeg faktisk bra an med tanke på fettinntak. Akkurat etter anbefalingene. Jeg synes jo selv at jeg fråtser i fett.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 18:15   #7
Christina79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 69
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Det høres mye ut med 70-80 % med fett, men er ikke så galt egentlig mtp at fett gir dobbelt så mye energi som kh og proteiner

Først så trodde jeg at all maten jeg spiste skulle inneholde 80 % fett og ante ikke hvordan jeg skulle få det til. Men 35-40 % er ikke så galt. Regn ut på diett.no. Det pleier jeg å gjøre

__________________


Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 19:22   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Da tenker jeg hvis det ikke går på bekostning av proteiner og lavkarbo grønnsaker.

Ja, det er noe som heter for mye fett, og det tror jeg nok for noen kan være forklaring på at man er i ketose men IKKE går ned i vekt.
I ketose går man på fettforbrenning, og rent logisk så tenker man da at man brenner kroppsfett, MEN, hvis man tilfører FOR mye fett i kosten så har ikke kroppen behov for å brenne overflødige kilo på kroppen, ergo er man i ketose uten å gå ned i vekt....noen ganger.
Man skal heller ikke være redd for fett, for man trenger å spise mere fett når man kutter karbo. Det gjelder å finne sin indviduelle balanse.

PS: Man må ikke være i ketose på lavkarbo for å gå ned i vekt.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:39   #9
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Jeg går ned, men lurer på dette med fett. Jeg lager fete sauser, har creme fraiche med forskjellige ting i salater og ved siden av kjøtt, steker i ganske mye meierismør og det er det. Spiser også avocado, men lurer på om dette er passe mengde fett. Vekta driver og stopper opp noen ganger og lurer på om det går under det vanlige eller om jeg kan regulerer fettet mer? Om jeg spiser for lite eller for mye?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:42   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er det noe som heter for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Jeg går ned, men lurer på dette med fett. Jeg lager fete sauser, har creme fraiche med forskjellige ting i salater og ved siden av kjøtt, steker i ganske mye meierismør og det er det. Spiser også avocado, men lurer på om dette er passe mengde fett. Vekta driver og stopper opp noen ganger og lurer på om det går under det vanlige eller om jeg kan regulerer fettet mer? Om jeg spiser for lite eller for mye?

Hva som er passe mengde fett er forskjellig fra person til person, så det blir nærmest håpløst å si hva som er passe for deg. Du har heller ikke oppgitt noen mengder
Men siden du går ned som du skriver så ville jeg la være å gruble på det var jeg deg.
Det er dessuten heeeeelt normalt at vekta stopper opp innimellom.
Virker på meg som om du har funnet din balanse :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva heter JBK i USA? Michellina Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 23-12-09 00:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no