Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Omega-3 dreper kreft-celler!

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-09, 09:49   #26
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Jeg synes dette lukter nettroll lang vei. Særlig siden akkurat samme info er postet på akkurat samme irriterende måte på flere andre fora jeg er innom. *lei*

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:56   #27
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Hm, nettroll blir kanskje ikke riktig betegnelse når jeg tenker meg om. Fanatiker passer muligens bedre.

Forøvrig kan jeg anbefale Arild Blekesaunets lærebok i samfunnsvitenskapelig forskningsmetode, for en basic innføring i grunnprinsippene for innsamling og analyse av statistisk materiale. *sukk*

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:07   #28
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Er dette en Konspirasjon?.
Stråling fra Atom & Med.Røntgen/CT !
Just after the beginning of the century, Thomas Edison was helping to popularize x-rays, but the horrible death of his chief technician turned Edison into an enemy of the technology. By the 1940s, the dangers of radiation were coming to be understood by the general public, and it was only the intervention of the US government, to popularize atomic bombs and nuclear power, that was able to reverse the trend.
In 1956 and 1957, Linus Pauling(2 ganger Nobelpris vinner) was the only well known scientist who opposed the government’s policies. The government took away his passport, and his opportunities to write and speak were limited by a boycott imposed by a variety of institutions, but instigated by the nuclear industry and its agent, the Atomic Energy Commission. The government which considered Pauling a threat to national security, had placed thousands of German and Hungarian “ex”-Nazis in high positions in industry and government agencies, after protecting them from prosecution as war criminals. The official government policy, directed by the financier Admiral Strauss who controlled the Atomic Energy Commision, was to tell the public that radiation was good. Their extreme secrecy regarding their radiation experiments on Americans, however, they were aware of the malignant nature of their activities; many of the records were simply destroyed, so that no one could ever know what had been done. Scientists who worked for the government, Willard Libby, John Goffman, and many others, were working to convince the public that they shouldn’t worry. Of the multitude of scientists who served the government during that time, only a few ever came to oppose those policies, and those who did were unable to keep their jobs or research grants. Gofman has become the leader in the movement to protect the public against radiation, especially, since 1971, through the Committee for Nuclear Responsibility, PO Box 421993, San Francisco, CA 94132..
Gofman has said: "I was stupid in those days. In 1955, '56, people like Linus Pauling were saying that the bomb fallout would cause all this trouble. I thought, 'We're not sure. If you're not sure, don't stand in the way of progress.' I could not have thought anything more stupid in my life.
"The big moment in my life happened while I was giving a health lecture to nuclear engineers. In the middle of my talk it hit me! What the hell am I saying? If you don't know whether low doses are safe or not, going ahead is exactly wrong. At that moment, I changed my position entirely."[17]
In 1979, Gofman said: "There is no way I can justify my failure to help sound an alarm over these activities many years sooner than I did. I feel that at least several hundred scientists trained in the biomedical aspect of atomic energy - myself definitely included - are candidates for Nuremburg-type trials for crimes against humanity for our gross negligence and irresponsibility. Now that we know the hazard of low-dose radiation, the crime is not experimentation - it's murder." [18]

Many ordinary people were making exactly that argument in the 1950s, but government censorship kept the most incriminating evidence from the public. The climate of intimidation spread throughout the culture, so that teachers who spoke about the dangers of radiation were called disloyal, and were fired. Now, people who don’t want x-rays are treated as crackpots. Probably because of this cultural situation. Gofman’s well founded estimate is that 250,000 deaths caused by radiation could be prevented annually. I believe many more deaths would be prevented if ultrasound and MRI were used consistently instead of x-rays. Using Gofman’s estimate, I think we can blame at least ten million deaths on just the medical x-rays that have been used inappropriately because of the policies of the U.S. government in the last half century. That wouldn’t include the deaths caused by radioactive fallout from bomb tests and leaks from nuclear power plants.
Although nearly all the people who committed the radiation crimes of the 1950s and 1960s have died or retired, but the culture they created remains in the mass media and scientific journals, and in the medical and academic professions.
In 1998 Congress commissioned a study of the health effects of radiation from bomb testing, and although the study examined the effects of only part of the bomb tests, it concluded that they had killed 15,000 Americans(egne soldater ble brukt som prøvekaniner!!). No one has tried to accurately estimate the numbers killed in other countries.
The Manhattan Project, that created the atomic bomb, also created a generation of scientific and bureaucratic zealots who ignored public health and safety to advance their projects and their careers, and changed the way science was done. At exactly the same time, the pharmaceutical industry was using its financial and political power to change the way medicine was practiced and taught, and the consequences for world health rivalled those of the nuclear industry.
Medisin industrien bruker samme fremgangsmåte som Våpen industrien,og der er vel ikke helse og friskt liv særlig viktig?
Ag.

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:21   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Her har du fått konstruktiv kritikk, Arvid g, som du til og med etterspurte! Noen har tatt seg god tid til faktisk å lese det du har postet, vurdert det, og gitt deg en grundig og god tilbakemelding. Og hvordan responderer du? Med ennå mer klipp- og lim av tekster om hvorvidt det er en konspirasjon eller ikke?
Vet du, vinninga går litt opp i spinninga. Som seminettnerd vet jeg at den første regelen for å avdekke en konspirasjonsteori er når den presenteres som "Dette er ikke en konspirasjonsteori" eller formuleringa di, som i grunn går på det samme. Det er som når selgere ringer deg og begynner samtala med "jeg skal ikke selge deg noe!". Ingen går på det der lenger.
OG, det er nettopp problemet ditt, det er jo et paradoks at du ber om tilbakemelding, og videre ikke en gang tar det til deg, men fortsetter å bombardere oss med klipp og lim, og beklager, men jeg er i enden av repet her. Jeg orker ikke å lese det lenger, og jeg tror ikke jeg er alene om det.

Men jeg skal si det en siste gang:
DET ER IKKE INNHOLDET, MEN FORMEN! OK?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:31   #30
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Forumtroll tar ikke til seg kritikk og trenger bare å fores med hva som helst for å holde seg i live... til de dør ut... og finner seg et nytt forum.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:37   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Sånn for ordens skyld: Nei, jeg tror ikke det du presenterer er en konspirasjon, men måten det gjøres på får det til å virke sånn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:43   #32
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Forumtroll er som regel destruktive. Arvid g er ikke noe forumtroll, han er bare "litt" for ivrig til å videreformidle det han er overbevist om.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 13:30   #33
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omega-3 dreper kreft-celler!

Hva med å bruke noe av denne "ivrigheten" til å oversette tekstene til forståelig norsk, disponere innholdet på en tydelig og ryddig måte og la være å ROPE ved gjentatt bruk av caps lock og mange utrops- og spørsmåltegn? Mulig leserne fatter mer interesse da. Har man først med kilder i teksten finnes det noe som heter kildekritikk. Research bias er et av de største problemene man støter på innen forskning (man velger info utfra hva som støtter opp om problemstillingen, resten bortforklares).

Jeg synes det er pussig at du ikke tar til deg det folk gang på gang har sagt om nettopp disse tingene, dersom det nå virkelig er sånn at du vil at folk skal få opp øynene for det du presenterer. Stadig nye innlegg i samme "stilen" blir for spamming å regne...

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! Dreper snart for et glass appelsinjuice Kakeåndsen Ketolysekuren 10 24-04-09 11:47
Omega-6 og omega-3 gir fedme, diabetes, hjertefeil og kreft? arvid g Generell ernæringsdebatt 0 14-04-09 08:52
OE og kreft Pluto i magen min:) Optimal Ernæring 6 03-03-08 21:26
Fedme dreper Fjonken Nyheter / media 3 27-06-06 14:17
Rett før jeg dreper noen Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 07-02-06 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no