Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Enda noen spørsmål fra meg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-11, 23:13   #1
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Enda noen spørsmål fra meg

Ja, da maser jeg litt til da,

Jeg lurer på et bra tips til hva jeg bør steke maten i, finner liksom ikke helt utav det. Er ikke så glad i å bruke smør, for det er så tungvindt å måtte kutte av en liten smørbit for å ha i panna, når jeg mye lettere kan sprute i en skvett olje. Jeg bruker rapsolje til steking, er det OK- ble plutselig så forkusert på det da det var snakk om fett og steking og varming av fett og sånt i bok

Og så lurer jeg på om dere andre tenker mye på GB, eller tenker dere kun GI. Vet ikke helt om jeg forstod hvorden jeg rekner GI, eller er det noe de fleste produkt skal være merket med?

Ellers lurte jeg på om jeg trygt kan fortsette med seterømme og fløte, kjøpte nemelig lett rømme nå sist, innbildte meg at jeg skulle ha litt mindre fett, men fytti den smaker bæsj i forhold til seterømme, er visst blitt helt omvendt (likte godt lett rømme før, ikke noe problem)

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:42   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Enda noen spørsmål fra meg

Kokosfett er fint til steking saken med rapsolje (såvitd jeg har skjønt) er at flerumetta fett er mer ustabilt og tåler mindre enn metta, derfor blir kjedene lettere ødelagt. Og ødelagte fettsyrekjeder vil vi ikke ha..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:45   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Enda noen spørsmål fra meg

Om du kan spise rømme og fløte kommer an påhvor høyt du ligger på karbene. men husk at Fedon anbefale rmagre melkeprodukter (Kesam, fordi lettrømme er for fet).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:14   #4
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda noen spørsmål fra meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om du kan spise rømme og fløte kommer an påhvor høyt du ligger på karbene. men husk at Fedon anbefale rmagre melkeprodukter (Kesam, fordi lettrømme er for fet).

Spiser ikke så mye karber, kanske jeg skulle prøve meg på kesam heller, mager eller vanlig? Vet ikke helt om jeg liker kesam heller da, har spist det før, husker ikke hva jeg syns om det- må teste

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:06   #5
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Enda noen spørsmål fra meg

Fedon var positiv til fett på lchfkonferansen i Oslo i høst. Han snakket om at mettet fett var nå forsket mye på og ingenting tydet på at det var farlig. For meg hørtes det ut som han nå mente at fete meieriprodukter var bedre enn magre. Man må kanskje bare ikke spise mengder av de sammen med karber? Han mente også at olivenolje var den beste fettkilden, men at smør også kom høyt på lista over sunne fett.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 00:17   #6
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda noen spørsmål fra meg

Takk for svar, skal unngå mye fett ved karbmåltider.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 00:19   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Enda noen spørsmål fra meg

Hva med og bruke flytende bremykt? Det er jo smør+olje

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svar? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 127 30-08-10 10:19
Enda et spørsmål (om utregning av karbohydrater) sara Lavkarbo generelt 2 08-05-09 10:58
Enda noen spørsmål om insulinresistens Photobscura Fysisk og mental helse 24 28-08-08 11:56
Enda et spørsmål om magnesium blåbær Kosttilskudd 8 27-03-08 00:16
Enda mer spørsmål :) *Tussi* Ketolysekuren 10 18-04-05 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no