Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-11, 12:08   #1
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av
Smile

Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Heisann Eg har vel ett luksusproblem (og kanskje er dette posta på feil plass).
For 2-3 år siden gikk eg ned 20 kilo med lavkalori og holdt meg der ei lang stund.
So rundt juletider 2010 begynte eg å ete 'normalt' og siden er er fryktelig glad i mat og kaker begynte nokre få kilo å 'sige på' igjen.
Vel, i april i år måtte eg forandre kostholdet mitt, for eg hadde ikkje lyst å ende der eg var før eg gikk ned 20 kilo.
Det vart LCHF for meg (ingen spes type), og det er absolutt rett kosthold for meg,
for no kan eg ete og kose meg samtidig som dei kilo eg trengte å få vekk igjen, forsvant.
No er eg 64 kilo og 173 cm, og treng ikkje gå ned meir i vekt....
Men kordan fortsetter en på LCHF uten at kiloa fortsetter å forsvinne?
På forhånd tusen takk for svar og hjelp

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 12:30   #2
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF :)?

Aner ikke, men er litt nysgjerrig på dette selv..Skal man da spise mer karber, mindre fett eller mer mat, eller ingen av delene?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:23   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Det er jo ikke sånn at du forsvinner som en anorektiker, for du spiser jo, i motsetning til de.
Om du ikke vil ned mer kan du spise litt mer grønnsaker/frukt, inkl. de grønnsakene som vokser under jorda og/eller nøtter (som inneholder mye energi). Noen går over til fedon eller atkinskosthold. Det er det Torkil anbefaler.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:39   #4
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Nei trur nok ikkje eg forsvinner, men har ikkje lyst å bli for tynn heller
Pr i dag spiser eg ikkje poteter, pasta, ris, sukker og fint mjøl.
Det einaste som blir brukt av mjøl er når eg bakar knekkebrød, samt det som finnes i FiberRik knekkebrødet eg spiser.
Eg spiser masse feitt i form av rømme, majones, fløte, creme fraishe, meierismør, olje og ost... samt i kjøtt, kjøttdeig og pølse.
Eg spiser også litt bær: jordbær, bringebær og blåbær.
Eg brukar masse grønsaker i salater ol.
Egg brukar eg også masse av, og nøtter og frø i brød ol.
Som 'sukker' brukar eg sukrin.
Har no egentlig ikkje lyst å begynne å spise meir karber eg då,
eg kjenner at eg blir fryktelig tung i kroppen når eg spiser for mykje.
får prøve meg fram

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:40   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Min "profet" - Mark Sisson sier at man skal øke karbohydrater, og da med "ordentlige" karbohydrater - fra de grønnsakene man ellers reduserer; kålrot, litt potet, ev. mais, ris eller bønner om man spiser det, rødbeter, søtpotet, frukt ... til man når et nivå hvor man opprettholder vekta. Man kan også bruke LITT honning som søtning i følge PB. Erfaringsmessig sier han at det gjerne er mellom 100-150g karbohydrater daglig man vedlikeholder vekta. Primal Blueprint anbefaler uansett at man holder seg unna kornvarer (+ mais og ris) og alle belgfrukter (bønner, linser og erter).

PS - gratulerer med flott resultat. Og - det er jo mulig at det regulerer seg selv også da - uten at du trenger "å stoppe".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 16:13   #6
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Takker for svar
Får ta ei lita potet til søndagsmiddagen og spise litt frukt
Ser du nevner erter, sukkererter er vel ikkje ille å ete??
Dei er i alletilfelle so gode rett frå kjøkkenhagen, at dei skal eg kose meg med uansett

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 17:12   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Det høres jo ut som du trives veldig godt med det kostholdet du har nå, så da ville jeg fortsatt som du gjør, men variere litt mer med grønnsakene og slikt - som nevnt over (nam, tenk bare på de smakfulle grønnsakssuppene/stuingene man kan lage utover høsten). Forhåpentligvis vil da kroppsvekten stabilisere seg etter hvert. Skulle du om et halvt år merke at du har fortsatt å gå ned og føle deg for tynn/"skrapa", så kan du jo heller ta en gjennomgang av kostholdet da. Men foreløpig ville jeg ikke bekymret meg. Men det er meg, da

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 18:00   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Ser du nevner erter, sukkererter er vel ikkje ille å ete??
Dei er i alletilfelle so gode rett frå kjøkkenhagen, at dei skal eg kose meg med uansett

Jeg vet ikke. Det er så mange meninger om både belgfrukter og mat fra solanum-familien. (Det bunner i tanken om at disse er ganske nye i kosten - ifht steinalderkostholdet og at kroppene våre kanskje ikke håndterer disse optimalt. ) Jeg har ikke lagt så stor vekt på dette. Spiser min hummus med velbehag. Men erter og bønner inneholder jo en del karbohydrater om man spiser bønner like ofte som en del vegetarianere gjør. Hva man synes og hvordan ens egen kropp reagerer på de mengdene man vil ha bør vel være rettesnor.

Kos deg med sukkerertene du. Kan ikke tenke meg du spiser dem i mengder som har noe å si for deg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 21:52   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kos deg med sukkerertene du. Kan ikke tenke meg du spiser dem i mengder som har noe å si for deg.

Det skal eg det er no uansett berre ei kort periode.

Og ja lifejack, eg trives veldig godt med lavkarbokost, heldigvis.
Brukte ei lita stund på å finne erstatningar på tilbehør, men det har gått veldig greit. salat og rømme er godt til veldig masse, og det er eg veldig glad i.
Favoritt desserten min er å stappe jordbær, bringebær og blåbær rett i begeret med seterrømme... og stappe i meg mmmmmm

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 01:52   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Du sier du ikke orker mer karbohydrater. Orker du mer fett,da? Eller proteiner? Det er sikkert ikke mange gram som skal til for å vedlikeholde vekten.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:16   #11
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du sier du ikke orker mer karbohydrater. Orker du mer fett,da? Eller proteiner? Det er sikkert ikke mange gram som skal til for å vedlikeholde vekten.

Nei, eg sa at eg hadde ikkje lyst å begynne å spise meir karber, fordi eg kjenner at eg blir uvel og tung i kroppen når eg spiser for mykje karber. Sånn som eg spiser no har eg det topp Har heldigvis ingen problemer med fett.
Men ei lita potet, eller små mengder med frukt går nok bra det

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 13:53   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå/stoppe å gå ned i vekt med LCHF?

Ja, da ordner det seg sikkert. Som sagt, ikke store mengdene som skal til.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
JBK i risteglass - hvordan unngå klumper? AntoniaM Spørsmål og svar 5 19-07-11 21:10
Hvordan unngå utskeielse på overnatting? rst024 Lavkarbo generelt 4 29-03-11 20:01
Hvordan unngå lav forbrenning? Maja Lavkarbo generelt 1 30-12-07 15:08
Hvordan unngå hengepupper? Chia Ketolysekuren 13 02-10-07 21:43
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no