Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Frokost, lunsj og kveldsforslag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-10, 18:54   #1
basilikum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
basilikum er på en erverdig vei

Frokost, lunsj og kveldsforslag

Jeg synes det er umulig å sette sammen fornuftige måltider. Til middag er det geit, da kjører jeg på med oppskriftene til fedon. Til lunsj kan man jo spise en av salatene hans, men så er det frokost og kvelds.

Jeg takler ikke tanken på kun egg, og ikke klarer jeg spise egg flere ganger i uka. Kan noen være så snill og komme med forslag, gjerne med sammensetninger som er korrekt og forklare hvorfor de er korrekt.

Snille noen?

basilikum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 21:41   #2
Slegg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 48
Slegg er på en erverdig vei

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Synes Fedons Musli blanding er veldig god. Kjøper på helsekosten.

Fin med Biola 1,5, sukkerfritt syltetøy og kanskje mandler og kanel

Slegg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: x Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 00:07   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Du får prøve oppskriftsdelen av forumet - men det mangler nok forklaringene.
Har du ikke noen oppskriftsbøker av Fedon? Mener at det var masse oppskrifter der???

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 07:39   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Jeg syns du skal ta deg en tur på biblioteket å låne noen Fedon-bøker eller kjøpe. I de får du den aller beste forklaring. Mange gode oppskrifter også.

Vi anbefaler alle å sette seg godt inn i den filosofien de ønsker å følge. Det kan være litt tidkrevende, men veldig nyttig.

I mellomtiden kan du ta en tid på de oppskriftene og tipsene vi allerede har gitt i Oppskriftdelen. Mange fine tidligere tråder om det du spør om. De opplysningene gjelder enda....

Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 20:17   #5
basilikum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
basilikum er på en erverdig vei

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Jeg har lest side opp og side ned. Beklager at jeg spurte.

basilikum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 13:52   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Opprinnelig lagt inn av basilikum, her.

Jeg har lest side opp og side ned. Beklager at jeg spurte.

Du skjønner det, at du er ikke den eneste!
Mulig dette forumet ikke er det letteste å finne frem i, men det meste har vært spurt om før!

Oppe på den blåsvarte linjen står det Oppskifter. Et flott sted å begynne feks!
Der finner du blant annet denne tråden!

Ellers kan du titte i disse:
Hva har du spist til frokost i dag?
Hva har du spist til kveldsmat i dag?

Lindberg er jo på mange måter den minst "strenge" lavkarbo- retningen, så de fleste oppskriftene/forslagene bør kunne passe på det kostholdet!
(Tror jeg)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:05   #7
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Men det er faktisk vanskelig i oppskriftsdelen av forumet, da det ikke er inndelt etter filosofi.

__________________


niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:07   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Opprinnelig lagt inn av niomi, her.

Men det er faktisk vanskelig i oppskriftsdelen av forumet, da det ikke er inndelt etter filosofi.

Nei, det er det ikke!

Et lite hint til hvilken retning en oppskrift passer under, er å se på filosofien til den som har lagt ut oppskriften!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:24   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nei, det er det ikke!

Et lite hint til hvilken retning en oppskrift passer under, er å se på filosofien til den som har lagt ut oppskriften!

Joda, men da må man jo bla seg gjennom alle trådene...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:31   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Joda, men da må man jo bla seg gjennom alle trådene...

Gjør man ikke det uansett når man leter etter en god oppskrift?

De eneste som ikke ukritisk kan bruke en hvilken som helst oppskrift, er de som går på ketolyse. For alle de andre passer de aller fleste oppskriftene helt fint!

Dersom man kun er ute etter ketolyseoppskrifter, vil jeg anbefale Gerds oppskrifter!
Middager
Alt annet

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:48   #11
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gjør man ikke det uansett når man leter etter en god oppskrift?

De eneste som ikke ukritisk kan bruke en hvilken som helst oppskrift, er de som går på ketolyse. For alle de andre passer de aller fleste oppskriftene helt fint!

Det stemmer vel ikke helt... både Lindbergere og South Beachere skal jo ha vesentlig mindre fett enn hva som brukes i de fleste Ketolyse oppskrifter.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:38   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Jeg vil bare tipse deg om en side som heter www.fedonklubben.no Meld deg inn, så får du tilgang til mange ukers menyer. Siden er ikke helt oppdatert, men det viktigste er det de kaller menygenerator der.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 18:20   #13
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Frokost, lunsj og kveldsforslag

Her er noen frokoster:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19881

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barnas frokost og lunsj Nynne Barns kosthold 26 13-08-10 11:14
Frokost, lunsj, og kveldsmat, på induksjon Calvin Oppskrifter 0 08-04-08 12:19
Frokost/lunsj FantasiJenta Ketolysekuren 4 02-10-05 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no