Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-09, 09:09   #1
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Hei alle sammen.
Jeg er relativt ny her, begynte på ketolyse-kuren den 11 januar.
Den første uka gikk jeg ned 3,5 kg (!!!), men det skal også sies at den uka hadde jeg en opr i full narkose og var to dager ute av ketolyse i forkant. Etterpå klarte jeg ikke spise og drikke noe særlig på noen dager, men var i ketose. Det var denne uka jeg gikk ned.
Uke to fikk jeg mensen to dager før veiedag, og gikk opp 700g. Greit nok, jeg går alltid opp når den kommer. Da gikk også cm rundt midjen og i livet opp, mens jeg målte -3 rundt overarmene og -7 rundt lårene. (Har mye å "ta av" der, men det har jeg jammen meg andre steder også.)

I dag, veiedag etter uke 3, har jeg gått OPP 300 g, og det eneste jeg ser noe på er cm i livet som er tilbake som før mensen. (Hadde også mensen i starten av denne uka.)

Jeg har vært i ketose hver dag (bortsett fra de to dagene før opr), drikker masse vann. spiser nok fett og tar ketolyse tablettene. Jeg har gått turer hver og annenhver dag på 30 minutter.
Jeg drikker litt pepsi max, men det gjorde jeg jo 1. uka også...?!

Jeg skjønner ikke hva som er feil nå, er det ikke litt tidlig å stagnere nedgangen allerede? Etter 3 uker har jeg faktisk gått opp to av dem...

Andre ting som kan være av betydning er at jeg har satt inn p-ring i slutten av uke 2, vet ikke om dette har noe å si?

Er det noen av dere som kan gi meg en pekepinn på hvorfor ting går i denne retningen? Kjenner jeg blir innmari frustrert nå....

Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 13:18   #2
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Det er helt vanlig. Ingen går JEVNT ned på ketolysekuren. Det går både opp og ned, men totalen etter endt kur er 0.5-1 kg ned pr uke i SNITT. Slik det "stend i bokji"

Stagnasjon/platå er det vel ikke før det har vart i minst 3-4 uker, og da skal du ha stått BOM stille, altså verken opp eller ned.

Fortsett som du har gjort. Det løsner om en stund

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 13:20   #3
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

jeg har vel ikke så mange forklaringer å komme med.. for er i akkurat samme situasjon selv.. begynte på kortison kur etter to uker... og der står vekta bom fast.. i tillegg til å ha fått mensen..
gått på kuren i fire uker! men det vil nok alltid komme slike platåer. og om det kan være noen forklaring eller årsak til ting vet jeg ikke.. men vet bare at jeg selv alltid prøver finne grunnen til ting!! istedenfor å klare å tenke at det kan være kroppen sin måte å venne seg til vektnedgangen!!

har ikke noen gode råd, men vi bare gi deg en god klem og si stå på videre så løsner det snart igjen!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 13:32   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Jeg har holdt på siden slutten av september, med pause i jula, og i januar har jeg stått stille frem til nå!! Det som reddet meg var proteinbrød!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:00   #5
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Takk for tilbakemelding alle sammen!

Da får jeg bare fortsette som jeg gjør, er veldig motivert for dette! Fikk vel kanskje litt blod på tann etter den første uka..

Takk igjen for at dere svarte, fikk litt hetta på vekta i dag tidlig.. Og da tenker jeg gjerne ikke så logisk og klart, heller akutt kortslutning blant de små grå.

Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:49   #6
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Jeg har holdt på siden slutten av september, med pause i jula, og i januar har jeg stått stille frem til nå!! Det som reddet meg var proteinbrød!


Hva mener du med at proteinbrødet reddet deg? Var du matlei eller snudde vekta etter at du spiste det?

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:15   #7
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Jeg sto stille så å si hver uke! En uke opp 0,5 kg, neste uke stille. Begynte å spise proteinbrød md ca 2 karbo pr skive, og det holder meg mett, samtidig som det fyller magen. Nå er jeg inne i en god rutine, hvor jeg spiser 1 skive til frokost, og en til 2 til lunsj + middag, og det holder med mat fro meg.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 17:34   #8
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Det kan være mange årsaker til at man stagnerer.
Mange stopper opp i uke 2 eller uke 3, for så å gå nedover igjen. Men det vet dere jo allerede

Det er lurt når man har stått lenge stille, evt begynner å gå opp og sette seg i tenkeboksen å gå igjennom hva man spiser.
Drikker du nok vann ? får du i deg nok fett ? spiser du for store posjoner ?
men alt dette står jo i boken.

Jeg har selv mottatt en del tips siden jeg har vært i samme situasjon, mye går på at man er forskjellig alle sammen og hver og en må da prøve seg frem.
Noen går overhode ikke ned hvis de rører noe med søtningsstoffer i, andre tåler overhode ikke å drikke vin. Noen kan bare ha 10-15 karber for dag og andre må opp i 15-25 karber.
jeg tror at jeg selv ikke går ned pga baconcrisp og nøtter. ( tester dette ut selv nå.)
En fin regel : spis mat som har mer fett enn proteiner i seg. Brie fremfor vanlig gulost etc.
Forsk litt på dette hvis du står stille over lengre tid.. og finn rette veien for deg .

Det er jo meningen at man skal gå ned når man er på kur

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 20:18   #9
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Gode tips!
Jeg fortsetter som jeg gjør ett par uker til, hvis det ikke blir bedre så skal jeg sette meg ned og finne ut hva jeg gjør feil. Er ikke det lurt, tro?

Foreløpig tror jeg at jeg gjør alt riktig etter boka, men det kan jo være noe jeg ikke tåler å spise, eller at jeg spiser for mye. Kan ikke helt skjønne det heller, spiser mye mindre nå enn før. Nesten så jeg sliter litt med å få i meg nok kh om dagen, orker ikke så mye lenger. Og er ikke så innmari glad i grønnsaker i form av tomat, paprika, sqash osv.. Men det kommer seg

Fint å ha ett sted man kan lufte sine frustrasjoner, og lese om andres. Og ikke minst få mange gode svar
Har lært masse av å titte her inne!

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 08:42   #10
Cammis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 90
Cammis er på en erverdig vei

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Hvilket proteinbrød er det det er snakk om? Oppskrift??

Cammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 11:21   #11
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

Sv: Det begynte så bra, men hva skjer nå?

Vekta mi stopper opp hvis jeg spiser Baconcrisp, sukkerfri sjokolade(Anton Berg) eller Dent og brød bakt på bakemixen...så dette tåler ikke jeg hvis jeg ønsker vektnedgang:-)

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene? Sugarpill Spørsmål og svar 8 10-11-08 10:40
Begynte i dag! mette Ketolysekuren 2 05-05-06 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no