Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Julegavetips! "Ro uten årer."

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-04, 22:22   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Julegavetips! "Ro uten årer."

"Ro uten årer" av Ulla-Carin Lindquist

Klippet fra haugenbok.no; (anbefales forøvrig, veldig bra nettbutikk)

Forlagsentralens omtale:
Forfatteren forteller om hvordan det var å få diagnosen amyotrofisk lateralsklerose, ALS. Sykdommen er uhelbredelig og sykdomsforløpet kort, forfatteren døde bare et års tid etter å ha fått diagnosen. Her forteller hun om hvordan hun opplevde å stå ansikt til ansikt med døden. Hun forteller om sorgen over å måtte forlate ektefelle og fire barn, men også om øyeblikk av lykke og glede over livet. © FS Informasjonstjenester

Forlagets omtale:
Ro uten årer er en sjelden bok - om en sjelden sykdom. Men først og fremst handler den om å være menneske og vite at livet ikke varer evig. På sin 50-årsdag fikk den kjente, svenske fjernsynsjournalisten Ulla-Carin Lindquist diagnosen amytrofisk lateralsklerose, ALS. Det er den verste av alle nevrologiske sykdommer. Den kan ikke helbredes. De fleste pasientene dør i løpet av noen måneder.Ro uten årer er skrevet i løpet av den korte sykdomstiden. Helt uten sentimentalitet skildrer Ulla-Carin hvordan hun opplever å stå ansikt til ansikt med døden. Hun må akseptere at hun snart skal forlate ektefelle og fire barn, hvorav to er mindreårige. Like fullt er Ro uten årer en hyllest til livet og det å være menneske.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 03:06   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Takk skal du ha Mofedilla!
Ser frem til å lese den boken!
ASL er en fryktelig sykdom. Har sett den på nært hold!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 14-12-04, 15:23   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ville bare bringe denne tråden opp igjen jeg

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-12-04, 19:15   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Smile

Les boken

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Ville bare bringe denne tråden opp igjen jeg


Liten respons her desverre!
Har desverre ikke fått lest boken selv heller. Bestillte den hos den lokale bokhandler her, men han er noe treg. Var innom i butikken igjen idag, og jeg skulle få boka i neste uke!!!! Får bare håpe det beste!
Oppfordrer flere til å lese den boken! Det vil dere sikkert ikke angre på!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-12-04, 01:52   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Endelig har jeg fått boken! Den var helt utrolig! Det var nesten umulig å legge den fra seg før den var lest ut. Tenk å kunne skrive sånn mens kroppen gradvis ble mer og mer lammet. Hodet og tankene var det derimot ingeting iveien for,- og hun visste selv utfallet ganske tidlig .
Anbefale virkelig mange å lese denne boken!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-12-04, 03:03   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Mamma fikk den av meg i julegave.. og hun satt med nesen i den første og annen juledag.. hun registrerte ikke at vi snakket med henne.. Jeg tenkte å låne den en gang jeg er der igjen.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uten liotyronin = smerte... Huldr Stoffskifte / hormonproblemer 7 16-12-04 20:26
Wraps uten tortilla lomper Marianne Lunsj 0 16-09-04 09:53
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no