Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Baguetter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-11, 11:28   #1
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Baguetter

Når man er ute og trenger et raskt måltid, er det greit å kjøpe seg grov baguett med tunfisk? Salat er jo et bedre alternativ, men som en variasjon.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 11:46   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Baguetter

Det må du sjølv bestemme, sidan du har "Karbo og kalorikontroll" som kosthaldsfilosofi. Ingen kan vel fortelle deg kva som er rett eller gale då, utan vidare.
Det er ein del karbar i brød, også dei som er grove. Dei ser ofte grovare ut enn dei er, etter mi erfaring.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:49   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Baguetter

Ja selvfølgelig! Men kast brødet og spis kun pålegget! :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:55   #4
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Baguetter

Dere som skal redusere karboene hva spiser dere hvis dere er ute? Tar dere med nistepakke?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:00   #5
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Baguetter

Ofte får man grilla kyllinglår, ferdigstekte kjøttkaker, skinke på boks, tunfisk osv. Kommer ann på hva du mener med "ute". På handletur kan man stikke innom en matbutikk og få tak i tingene over, på cafè går det ann å spise pålegget og la brødet ligge, eks snitter med laks og eggerøre eller karbonadesmørbrød.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:01   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Baguetter

Et salat, pålegg, tørka pølser etc. Tek gjerne med heimelaga knekkebrød eller "kjeks" som eg har pålegg på.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:02   #7
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Baguetter

Jeg tenker på når man er ute og er sulten og ikke har tilgang på eget kjøleskap. Synd å betale mye på cafe når man bare kan spise en del av det. Alternativt er å sitte på benk og spise noe man kjøper i butikken, men da burde man ta med bestikk. Ikke så lett å huske på alltid. Da er et nok best å ha med nistemat hvis man skal være ute og ikke ønsker å bruke penger på mat.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:08   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Baguetter

Ferdiggrilla kyllinglår? Kjem jo an på kva matplass det er også. Kva med salatbarane ein del matbutikkar har no for tida? Der kan du blande det du vil sjølv.
Som sagt, du må bestemme sjølv kva som er rett for deg. Eg veit ikkje kva som er målet ditt for mindre karbo, om du skal ned i vekt eller kva.
Eg har gjerne ein pakke eller to med tørka småpølser i sekken, dei held seg, og er ganske karbfattige (dei eg har funne).

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:21   #9
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Baguetter

Målet mitt er å gå ned i vekt og få bedre helse.


Sist redigert av sunnereliv : 16-04-11 kl 20:30.
sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:23   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Baguetter

Same her. Personleg held eg meg unna brød så mykje som mogleg. Eg er glad i godt brød, men kroppen min er det ikkje, så då får det vike ei stund. Kor lang den stunda blir, får tida vise. Eg har alltid med niste på jobb til dømes. Då gjerne restar frå middag. Planlegging er ofte alfa og omega.

Kva med å steike deg osteknekkisar du kan ha med? Eller er det eit problem å skulle ta med? Det kan ein ha til dømes majones og pålegg på.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:32   #11
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Baguetter

Jeg er ikke så glad i mye majones. Jeg kan ta med nistepakke, enten salat eller fiberbrød med pålegg. Jeg kom over et fiberbrød med 45 % kostfiber fra GG. Tror det var fiberbrød med havrekli. Ellers så har jeg sport wasa knekkebrød. Det er det også mye fiber i, mellom 20-30 %.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:34   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Baguetter

Som sagt, det er du som må bestemme. Det var berre eit forslag!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:45   #13
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baguetter

spiser kebab en gang i blant og kaster brødet

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:57   #14
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Baguetter

Cafeer som serverer rundstykker o.l. har jo allerede ingrediensene til en salat, så man kan jo høre med de om de er villige til å lage en salat eller omelett til deg.

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 13:57   #15
arnee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 2
arnee er på en erverdig vei

Sv: Baguetter

Jeg kjøper Atkins bar hvis jeg trenger noe mat i farten.

arnee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 19:26   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Baguetter

En kopp kaffe m fløte og en neve eller to m hasselnøtter holder meg mett en stund iallefall...........

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no