Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Overraskende vektnedgang

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-11, 22:00   #1
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Overraskende vektnedgang

Tenkte jeg ville fortelle litt om min vektnedgang, noe som kanskje kan gi motivasjon for andre.

Høsten 2009 la jeg om til ketogent kosthold. Jeg hadde levd veldig fedonsk i mange år, men pga noen medisiner fikk jeg skikkelig hormonubalanse og gikk opp fra 72 kilo til 89. I tillegg hadde jeg virkelig problemer med blodsukkeret. Dette var bakgrunnen for kostomleggingen. I tillegg hadde jeg andre div småplager, men som jeg da ikke tenkte på hadde noe med kostholdet å gjøre.

Høsten 2009 gikk jeg ned 12 kilo til 77 kg frem til jul. Så stod jeg helt stille frem til høsten 2010. Høsten 2010 gikk jeg ned 7 kilo til 70 kg frem til jul. Så stod jeg stille frem til høsten 2011. Nå har jeg plutselig gått ned i vekt igjen. Jeg har hatt en fantasi om at det kunne vært artig å gå ned til 65 kg, men hadde liten tro på det. Nå veier jeg plutselig 63,8 kilo, wow. Jeg hadde virkelig aldri aldri trodd jeg skulle se et slikt tall på vekten igjen. Må i hvertfall tilbake til videregående siden sist jeg veide noe slikt (og det begynner å bli mange år siden).

I tillegg til dette har jeg oppnådd utrolig mye helsemessig som jeg ikke hadde regnet med:
- blitt kvitt hodebunnproblemer og atopisk eksem¨
- fått regelmessig mens for første gang i livet og mye mindre menssmerter
- blitt kvitt betennelser
- mer våken, spesielt om morningen hvor jeg før var i koma
- magen bare funker, aldri mer luftsmerter
- mye mindre hodepine

Dette for å nevne noe.

Så til dere som står stille i vekt i perioder, minst ikke motet og gå ikke tilbake til gamle vaner. Kroppen kan virkelig slippe vekt i rykk og napp. Hadde jeg gitt opp underveis pga lange platåer, hadde jeg ikke sittet her nå med en utrolig vekt og mange helsefordeler.

Det eneste negative er at jeg nå trenger masse nye bukser. Selv bukser jeg kjøpte i sommer er alt for store. Dessuten sliter jeg for første gang med å se selv at jeg har gått ned i vekt. Men buksene og vekten taler for seg, så hjernen henger vel snart med håper jeg .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:12   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Overraskende vektnedgang

Så bra, og skikkelig motiverende lesing Også det at det gir så bra helseeffekt i tillegg. Det med å være våken og kvikk på morningen har jeg ikke tenkt over, men har faktisk ingen problem med å stå opp tidlig. Men det hadde jeg før

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 14:04   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Overraskende vektnedgang

Motiverende å lese! Lett å glemme alle helsefordelene når vekta står stille i evigheter...

Takk for påminnelsen

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 17:20   #4
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Overraskende vektnedgang

Gratulerer med flott resultat - og takker for påminnelsen om alle helsefordelene :-)

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 21:40   #5
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Overraskende vektnedgang

Takk for innspierende lesning! Lov å håpe at vekta mi også vil ned etter 1 1/2år stillstand

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 17:09   #6
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Overraskende vektnedgang

Så bra Matglad! Jeg er veldig glad på dine vegne!

Jeg lurer bare på om du fulgte en spesiell filosofi denne tiden. Du sier du levde veldig fedonsk før vektoppgang, og kanskje du fortsatte med det også etterpå?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:08   #7
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Overraskende vektnedgang

Tusen takk for veldig hyggelige svar.

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Så bra Matglad! Jeg er veldig glad på dine vegne!

Jeg lurer bare på om du fulgte en spesiell filosofi denne tiden. Du sier du levde veldig fedonsk før vektoppgang, og kanskje du fortsatte med det også etterpå?

Tarato: Jeg har levd ketogent hele veien. Jeg har prøvd ut ulike ting for å få vekten til å bevege seg når jeg har hatt platåer. Når jeg nå har sett tilbake har mønsteret altså vært at jeg har gått ned i vekt hver høst uavhengig av hva jeg har gjort.

Jeg vil fortsette å leve ketogent da jeg trives veldig godt med det. Fedonsk kosthold fungerer ikke for meg, for mye karb og for lite fett. Dog kan jeg nå unne meg å være litt mindre forsiktig og "streng" siden jeg ikke trenger å gå mer ned i vekt, og fordi jeg har fått så god kontroll på blodsukkeret.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 19:45   #8
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Overraskende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Tusen takk for veldig hyggelige svar.



Tarato: Jeg har levd ketogent hele veien. Jeg har prøvd ut ulike ting for å få vekten til å bevege seg når jeg har hatt platåer. Når jeg nå har sett tilbake har mønsteret altså vært at jeg har gått ned i vekt hver høst uavhengig av hva jeg har gjort.

Jeg vil fortsette å leve ketogent da jeg trives veldig godt med det. Fedonsk kosthold fungerer ikke for meg, for mye karb og for lite fett. Dog kan jeg nå unne meg å være litt mindre forsiktig og "streng" siden jeg ikke trenger å gå mer ned i vekt, og fordi jeg har fått så god kontroll på blodsukkeret.

takk for svar Matglad. Jeg setter pris på at du tar deg tid til det. Jeg kan tenke meg å vite sånn ca hvor mange g kh du spiste hver dag? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har holdt meg til ketogen diett lenge, uten særlig resultat. Jeg har en liten "pause" nå, men tenker å komme igang igjen etter jul. Fram til da skal jeg lese meg opp og finne ut mest mulig som kan hjelpe meg Så i den forbindelse er jeg også interessert i å vite om du overhodet ikke spiste annen mat i denne tiden?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overraskende positiv artikkel :) taraquin Nyheter / media 0 10-06-11 23:16
Overraskende størrelseras Persille Livets lyse side 2 28-09-10 15:51
Overraskende bra resultat Clockwork Livets lyse side 6 10-06-10 18:45
Overraskende vending ... Maika Ketolysekuren 4 14-02-10 17:36
Det er overraskende lett å kutte ut Smurfine Lavkarbo generelt 7 11-03-08 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no