Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mai-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-13, 09:35   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Mai-startere

Hei!
Nå er jeg tilbake på ketolyse. Har før holdt på to ganger a 6 måneder og føler jeg kjenner ketolyse inn og ut, må bare lære meg å takle livet etter endt kur.
Tenkte vi kunne ha en tråd for oss som starter i mai

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 23:31   #2
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Jeg begynte 29. april så jeg føler meg som en maistarter siden jeg begynte så seint i måneden. Jeg henger gjerne med i tråden her

Første uken har gått overraskende fint. Jeg er glad jeg hadde fri på onsdag for det var en skikkelig hodepinedag. Hadde hodepine på torsdag også, men så gikk det over.

Jeg har lagt veldig lavt på karbene. Litt usikker på mengde karber, men det har ikke vært mye. Sjekket med stick på onsdag og var da i ketose. Jeg har smarkt så vidt på sjokolade i dag og det kjennes helt ok ut å bare ta litt. I morgen er det strengt regime igjen.

Jeg er veldig overrasket over 3.5 kg ned på mindre enn en uke, men jeg vet det for det meste er vann. Med den starten blir jeg ikke skuffet om det går tregt neste uke for jeg vet det kan variere fra uke til uke, selv om man er flink. Det viktigste er at jeg allerede kjenner at magen er litt mindre enn det den var og buksen er litt løsere over rumpen enn den har vært på en stund.

Jeg har vært ute på tur 1 kveld denne uken og skal ut igjen i morgen. Har også hatt en 30 min økt på tredemølle på mandag. Kjenner jeg er motivert til å trene mer.

Grunnen til at jeg ønsker å gå på lavkarbo (da først ketolyse) er at jeg ønsker å gå ned 10 - 12 kg og at jeg har hørt lavkarbo kan være bra om man sliter med betennelser i kroppen. Mtp det sistnevnte har det vært en god uke.

Det ble mye dette, men jeg har hatt en god start og er topp motivert!

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:20   #3
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Wuii, en til i gruppa

Det som er supert med ketolyse, er det at man får en pangstart. Det bidrar til å holde motet oppe. Jeg får også tidvis vondt i hodet på lavkarbo, men hvis man tar de vitaminene man skal ta, hjelper det. Jeg har aldri brukt de som hører til ketolyse, men heller kjøpt en sånn multitilskudd fra biolife på helsekosten. Den har 300-400% av mange av de vitaminene som vi trenger mer av, så den er super.

Det beste med ketolysen syns jeg er at man aldri føler seg oppblåst. Magen blir aldri bulende mett og hver morgen våkner man frisk og fin

__________________



Sist redigert av Elinee : 05-05-13 kl 10:25.
Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 21:35   #4
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hei! Jeg begynte på mandag, altså den 29 april men henger meg bare på her om det er greit

Mandag veide jeg 101,3 kg. Jeg er 1.75, og ønsker å ta av 25-30kg. veide meg i morges igjen (selv om jeg har bestemt meg for å ha mandager som veiedag), og hadde allerede gått ned 3 kilo! Sikkert mest vann da, men skikkelig booster for å fortsette. Jeg har ikke noe søtsug i det hele tatt, magen er aldri oppblåst lengere (før så den alltid ut som en ballong), og jeg er sjeldent veldig sulten.

Veier dere dere hver dag eller har dere enkelte veiedager?

Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:48   #5
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Velkommen

SÅ bra vi blir noen her
Jeg veier meg hver dag, men man skal jo helst veie seg en gang i uka for å ikke miste motet. Vekta kan stoppe ett par dager og da blir man deppa, så best å vente en uke. Da er det alltid resultat
Den følelsen av å aldri være oppblåst er såå deilig!
Her er det søtsug, men sikkert fordi jeg nå har gjort dette i over halvannet år tilsammen før, så er lei maten. Men i dag bestilte jeg masse godt fra lavkarbowebshop, så har noe å glede meg til

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:08   #6
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Ja og deilig å føle seg god og mett men samtidig går ned i vekt :-)

Har du gått mye ned i vekt før på ketolyse?

Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 00:07   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Ja. Gikk ned 20 kg første gang, etter 6 mnd. Det var etter jeg var gravid. Jeg ble alvorlig syk og la på meg mye i graviditeten, mest vann. Alt vannet gikk ikke ut, så derfor var ketolyse perfekt. Barnet mitt døde fordi jeg ble så syk, så før jeg nesten hadde rukket å gå ned alt, ble jeg gravid igjen. Vanligvis går det jo tid før man blir gravid etter en graviditet, men siden barnet døde, ville jeg jo bli gravid igjen med en gang. Det betød jo da at jeg ikke avr helt tilbake i min vekt da jeg ble gravid, og da kom nye gravidkilo oppå de gamle.
Jeg ble da gravid igjen og etter det ble det ketolyse igjen. Venta til jeg ferdig med amming, så da holdt jeg på 6 mnd til og gikk ned 18 kg da.
Jeg slutta for ca ett år siden. Har gått opp ca 15 , så nå må det av igjen. Blir så irritert på meg selv, at jeg har latt det komme på igjen!!! Men har ikke klart å starte på lavkarbo. Har hatt det helt oppi halsen, men det er aboslutt mest effektivt! Man går ned mye og går ikke sulten. Jeg blir kvalm av alt fettet, men man finner alltid nye oppskrifter og desto større variasjon, desto enklere er det

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 00:40   #8
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Får vel hive meg på her jeg også, oppstart i dag!

Har ikke boka mi lenger da jeg har lånt den bort, men husker sånn ca hvordan dette går, så tror det skal gå bra.

Dagen i dag har vært fin den, klart fint å holde meg til bra mat.

Første gangen jeg gikk på ketolysekuren (2009) gikk jeg ned 12 kg på 10 uker. Etter en ny graviditet (tredje!) gikk jeg raskt opp igjen, og var rask med å endre til lavkarbo etter sønnen min var født. Da gikk jeg ned 17 kg! MEn det tok laang tid da. Nå er jeg bare 3-4 kg unna det, men egentlig burde jeg gått ned 7-10 kg for å nå min matchvekt. Og det er jo disse kg som er vanskeligst!!!

Med sommeren i møte går jeg på med friskt mot, har ikke så mange ting som kan sette meg på prøve framover, kun et bryllup - men det er ikke før til høsten

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 09:46   #9
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Velkommen hit

Jeg syns ketolysen er mye enklere når jeg er isolert hjemme. Så fort jeg er ute, på butikken, på shopping, på besøk etc. da blir livet verre. Feks så har jeg veldig lyst til å smake på den nye melkesjokoladen med M. Så vil helst ikke ut av heimen og møte på han
Men, man blir mindre og mindre fristet desto lengere man holder på. Da glemmer man suget.
Nå gleder jeg meg bare til mine lavkarbovarer kommer. Har bestilt noen spennende salatdressinger, så blir fint å få spicet opp salatene litt

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 12:13   #10
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Mai-startere

Hei hei...
Jeg startet 1..mai.

Har tidligere gått ned ved hjelp av ketolyse.
Under graviditeten så la jeg på meg 20kg og jeg trodde jeg skulle bli kvitt det når jeg ammet men neida... vi har blitt velsignet med elefant kropp så hvorfor forvente at den oppfører seg normalt og kvitter seg med ovrrflødig vann og kilo av seg selv. Dessuten ammer jeg ikke lenger og kan trygt begynne på lavkarbo

35 kilo ska bort. Veier 95 og vil bli 60.

Har holdt på i 6 dager nå og siden jeg ikke eier vekt vet jeg ikke om jeg har gått ned noe, men jeg føler meg bra og lett i magen og mer energi allerede. Har masse vann i kroppen enda så tror det er det som går først tenker jeg.

Tvi tvi til meg og alle dere.

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 12:38   #11
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Så hyggelig å se at vi blir noen her inne :-)
Jeg har som sagt veie dag i dag.
Forie mandag veide jeg 101,3. I dag veide jeg 98,5 Sikkert masse vann, men nå har jeg bare enda mere guts til å fortsette Har nettopp spist frokost, ble eggerøre med bacon og brokkolimos. Tok forretsen også å tissa på en ketostix i morges, og den ga utslag Noen som har noen gode mattips å komme med? Prøvde meg på ostechips i mikroen i går, og det var jo kjempe godt!

Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 12:40   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Så hyggelig å se at vi blir noen her inne :-)
Jeg har som sagt veie dag i dag.
Forie mandag veide jeg 101,3. I dag veide jeg 98,5 Sikkert masse vann, men nå har jeg bare enda mere guts til å fortsette Har nettopp spist frokost, ble eggerøre med bacon og brokkolimos. Tok forretsen også å tissa på en ketostix i morges, og den ga utslag Noen som har noen gode mattips å komme med? Prøvde meg på ostechips i mikroen i går, og det var jo kjempe godt!

Om man skal bruke ketostick skal man bruke dem om kvelden, ca. to timer etter siste måltid. Om morgenen, før frokost,er mange i ketose uansett pga ikke inntatt mat på mange timer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 12:42   #13
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Okei, da vet jeg det :-) takk! Tok å testet i overigår om kvelden 2 timer etter mat, og da ga den også utslag Har ikke endret noe i matveien siden da, så regner med jeg fortsatt er der

Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 14:13   #14
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Dag 2 her og hodepinen er i gang. Kjenner jeg begynner å bli litt uvel og svimmel, da vet jeg jo at jeg er på vei inn i ketose, så liker det

Frokost i dag ble lavkarbolapper etter oppskrift fra lenabeatrice sin nettside, supergode!!

Magen er fortsatt oppblåst etter dårlig mat de siste ukene, men merkbart mindre luft enn for et par dager siden.

Deilig å være i gang!!!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 14:20   #15
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Huff, jeg var også plaget med hodepine de første dagene. men hjalp å drikke mye vann Forresten, hvordan får dere inn den tickeren dere har som signatur? har laget en, men vet ikke hvordan jeg putter den inn

Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 14:27   #16
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Jeg tror jeg fikk til selv

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 15:15   #17
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Jeg tror jeg fikk til selv

Ja det klarte du

La inn min i går jeg også!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 15:59   #18
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Så hver gang man veier seg så må man gå å lage ny å legge inn?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 16:25   #19
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Så hver gang man veier seg så må man gå å lage ny å legge inn?

Niks, du klikker på den du har og så kommer du direkte på siden hvor du kan oppdatere den.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 16:34   #20
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hei! Jeg vil gjerne være med om jeg får lov? Har første dag i dag, og gleder meg til å finne ut om dette er noe fra meg.

Jeg har lenge slitt med økende vektoppgang til tross for trening og et sunt kosthold.


http://tickers.TickerFactory.com/ezt...fy5/weight.png

is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 16:34   #21
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

[quote=is_te;1441383]Hei! Jeg vil gjerne være med om jeg får lov? Har første dag i dag, og gleder meg til å finne ut om dette er noe fra meg.

Jeg har lenge slitt med økende vektoppgang til tross for trening og et sunt kosthold.



Og hvordan i helsike får jeg til tickers??


Sist redigert av is_te : 06-05-13 kl 16:49.
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 20:05   #22
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Så gøy at så mange vil være med Velkommen, alle sammen
Trodde et øyeblikk at jeg måtte ha denne gruppa mi alene

Hodepine har jeg også alltid i begynnelsen, men det blir litt bedre. Tar man alle vitaminene hjelper det også
Dette er absolutt den beste måten å gå ned i vekt, om man vil ha av en del. Og man holder motivasjonen oppe ved at man går ned mye. Man går heller ikke sulten, så det er jo et pluss Dog, jeg merker at jeg går ned mer om jeg ikke spiser så mye på kveldene og viktig å drikke mye vann og spise masse grønnsaker

I begynnelsen mister man mye vann, men vann gjør at man ser feitere ut, så det er jo like bra å bli kvitt det. Det er jo noe som fyller ut kroppen i størrelse det og

__________________



Sist redigert av Elinee : 06-05-13 kl 20:21.
Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 20:07   #23
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

[quote=is_te;1441384]

Opprinnelig lagt inn av is_te, her.

Hei! Jeg vil gjerne være med om jeg får lov? Har første dag i dag, og gleder meg til å finne ut om dette er noe fra meg.

Jeg har lenge slitt med økende vektoppgang til tross for trening og et sunt kosthold.



Og hvordan i helsike får jeg til tickers??

Gå inn her: http://www.tickerfactory.com/ezticke...ner.php?type=3
og så legger du inn infon din og lager passord. Så trenger du bare trykke på din egen ticker i et av inleggene dine for å oppdatere den senere.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 21:59   #24
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Nå får jeg som denne pokkers tellinga fungerer men altså, det er meningen at man ikke skal gå sulten? Jeg føler meg sulten hele tiden, og trøtt... Men blodprøver er tatt så håper de kan gi noen svar..

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 22:04   #25
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av is_te, her.

Nå får jeg som denne pokkers tellinga fungerer men altså, det er meningen at man ikke skal gå sulten? Jeg føler meg sulten hele tiden, og trøtt... Men blodprøver er tatt så håper de kan gi noen svar..

Trodde ikke jeg var et så lite datageni, arrgh blir snart

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 11:55
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 17:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 17:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 01:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 15-01-10 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no