Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lchf

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-11, 21:56   #1
Connie_88_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 9
Connie_88_ er på en erverdig vei

Lchf

Jeg har skjønt att man har litt mer "spillerom" på LCHF enn på Ketolysekuren?
Noen som har en liste over tillatte karber/matvarer på LCHF?

Finner ikke så fryktelig mye om LCHF på nettet som jeg forstår da....

__________________


Connie_88_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo mot PCOS Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:00   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lchf

Hei,
Ketolyse er også LCHF – Low Carb High Fat bare en annen måte å si lavkarbo på sjekk ut denne siden for nærmere definisjon av LCHF og der finner du også link til brosjyren lavkarbo på 3 minutter – mange printer den og henger den på kjøleskapet.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:02   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lchf

Ble linken borte underveis?

http://www.lchfnorge.no/ her er den ihvertfall

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:06   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lchf

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/ Her står det også noe. Ikke lest igjennom så jeg garanterer ikke for innholdet.

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:08   #5
Connie_88_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 9
Connie_88_ er på en erverdig vei

Sv: Lchf

Takk!

__________________


Connie_88_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo mot PCOS Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:15   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lchf

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ble linken borte underveis?

http://www.lchfnorge.no/ her er den ihvertfall



Neida Nerthus, linken ble ikke borte den… jeg henviser alltid til at man finner link til den i nybegynnertråden blandt mye annet nyttig…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:15   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lchf

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Neida Nerthus, linken ble ikke borte den… jeg henviser alltid til at man finner link til den i nybegynnertråden blandt mye annet nyttig…

Ååååh ja - jeg må gjerne ha ting inn med teskje sjø!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:43   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lchf

Kostdoktorns LCHF för nybörjare er også bra: http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 07:50   #9
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Lchf

Å si at LCHF kun er en annen måte å si lavkarbo på, er vel å ta i. Lindberg er jo ikke LCHF, men likevel lavkarbo. Lavkarbo er et generelt begrep, med mange undergrupper, deriblant LCHF, slik jeg har forstått det...

Korriger meg gjerne :-)

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 08:10   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lchf

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Å si at LCHF kun er en annen måte å si lavkarbo på, er vel å ta i. Lindberg er jo ikke LCHF, men likevel lavkarbo. Lavkarbo er et generelt begrep, med mange undergrupper, deriblant LCHF, slik jeg har forstått det...

Korriger meg gjerne :-)

Noen svensker mener at vi her i Norge har et bedre begrep - Lavkarbo - enn svenskene som i det store og det hele bruker LCHF. Men om man leser Kostdoktorns LCHF för nybörjare, så ser man at han bruker LCHF og Lågkolhydratskost om hverandre.

LCHF er nok også et generelt begrep, men kanskje ikke like generelt.
LCHF = Low Carb High Fat, noe lavkarbo ikke er i like stor grad, hvis man tenker på kostholdsretninger som Lindberg.

Men, det er nok et tolkningsspørsmål også, for den enkelte som ser :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy talgproduksjon på LCHF? monicah82 Generell diskusjon 26 19-02-11 10:05
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 22:29
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 09:49
Bakglädje med LCHF Cornelia Lavkarbobøker 3 07-04-10 23:48
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no