Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Er det "diettkrig" på gang?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 11:34   #1
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Er det "diettkrig" på gang?

http://www.matportalen.no/kosthold_o..._vE8M.facebook

Mine fb venner kaller dietten både hjernedød og sier at vi som lever etter dette er hjernedød.

Hvorfor er det så mye fokus rundt dette akkurat nå? Og denne gangen ikke bare fra VG....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:50   #2
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Virker som de prøver å slakte dette fordi flere og flere spiser nå lavkarbo, og andre taper på dette. Jeg driter i hva andre skriver, så lenge jeg føler meg vell med dette.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:55   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Jeg blir også ganske forvirret av at så mange blir så intenst aggressive angående hva andre velger å spise.

Men sånn i hverdagen virker det ganske beslektet med reaksjonene jeg fikk da jeg sluttet å drikke alkohol. I det tilfellet handlet det slett ikke om ideologi eller noe sånt, jeg ble (blir) rett og slett kjempesyk av alkoholholdige ting, så det var jo ikke noe valg. Det blir jo ikke noe å hygge seg med når man bare må gå og legge seg etter fem minutter, liksom. Men dette var det overraskende vanskelig å finne forståelse for blant enkelte. Selv om jeg forklarte at jeg avsto fordi jeg ikke ville bli kjempesyk, oppførte noen seg som om jeg hadde angrepet deres valg - jeg fikk høre mange hissige forsvarstaler for fredagspilsen og middagsvinglasset og altmulig, helt uten at jeg på noen måte hadde gitt uttrykk for at dette var feil eller galt... de oppførte seg likevel som om jeg skulle erklært meg selv avholdsmann og rynket på nesen over deres drikkeglass.

Tror det er en veldig menneskelig greie å automatisk gå i forsvar når noen andre velger noe annerledes - man er redd for at ens egen livsstil skal utfordres, eller noe slikt. Hvorfor avisene er så opphengt i kosthold og diett og lavkarbo for tida er det mange teorier om, og jeg personlig tror det handler mest om at folk elsker å krangle, og alle liker å lese at de har rett, og det er mer sannsynlig at noen kjøper avisa istedet for å bare stirre på forsida hvis de planlegger å gå og veive med avisa under nesa på noen de vil bevise at tar feil, hehe. (For meg virker det ganske usannsynlig at avisoppslagene faktisk har noen agenda om folkeopplysning eller å fremme folkehelsa, altså... Sånt selger vel ikke aviser. )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:56   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Manglende kunnskap fører til slike artikler dessverre. Siden man heller ikke kan kommentere, vil det bli stående som en slags sannhet som mange føler seg tvunget til å etterfølge.

Som det sies, har man lest seg opp på lavkarbokosthold og funnet en balanse i matinntak som gjør at man går ned i vekt/stabiliserer vekten uten sult og ubehag, samtidig som man spiser variert med grønnsaker og gode protein- og fettkilder er det ingen argument som holder når man sier at man kan få "mangler" av å spise lavkarbokost! Det er nok her problemet ligger etter min mening - altfor lite kunnskap og ikke minst ikke helt oppdatert på nyere forskning.

Imens vil vi som spiser lavkarbo fortsette og fortvile over at vi blir trakassert og uthengt som "fanatikere"...

En manglende forståelse av at vi har forskjellige kropper er tydelig tilstede også i denne artikkelen Jeg driter i hva staten sier, jeg holder på å spise meg frisk med kosthold etter eget valg uansett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:58   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

157cm: Siden jeg ikke får prikke deg for denne må jeg bare helhjertet si meg enig sånn her offentlig.

På lang sikt er det faktisk bra da - for det vil gi mer forskning også på lavkarbo.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:03   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Det er vel en test som skal vise at "vi fantastiske lavkarbofolk" lett synker ned på deres nivå og vi går i fella. Åååh, så DUMME, kunnskapsløse og håpløse alle andre er asså.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:25   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Diettkrig har det jo vært lenge. Ekspertene står på hver sin side og angriper den andre siden. Høykarbosiden føler seg truet og er lei av alt maset, mens lavkarbo prøver å få sitt budskap gjennom og kvitte seg med dårlig forskning. Det er også mye stolthet ute og går. Når man har anbefalt en ting i mange, mange år så er det ikke bare bare å plutselig skulle anbefale noe annet. Blir man holdt ansvarlig for de dårlige rådene tidligere? Så derfor tror jeg at rådene blir gradvis forandret. Gi det 10-20 år så skal du se at det er LCHF som råder.

Jeg trodde også at lavkarbo var noe tull før jeg satte meg inn i det. Ikke spise brød, pasta, ris og sånt? Herregud, hva søren skal man spise da?!? Heldigvis er jeg en vitegjerrig person så jeg googlet det og fant dette forumet og jeg fant ketolysekuren og leste og leste og leste.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:37   #8
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Definitivt diettkrig

Det merker jeg tydelig flere steder i samfunnet. Jeg er aktiv bruker på blant annet fitnessbloggen, også der diskuteres lavkarbo vs andre "dietter". Så lenge diskusjonen blir holdt på et saklig nivå og ikke begynner med "de som følger det og det er såå dumme" så ser jeg på diskusjonene som en mulighet for å gi bort kunnskap og ta imot ny kunnskap

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:55   #9
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Vi mennesker skal visst være den smarteste skapningen på denne planeten, men vi er den eneste arten som ikke engang vet hvilken mat vi skal spise..?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:58   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Vi mennesker skal visst være den smarteste skapningen på denne planeten, men vi er den eneste arten som ikke engang vet hvilken mat vi skal spise..?

Dagens beste!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:12   #11
Noola
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 20
Noola er ny på veien

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Jeg kjenner meg igjen i det 157 cm skriver, for jeg sluttet nemlig å spise kjøtt i et års tid. På grunn av egne prinsipper og samvittighet, hovedsaklig, men også på grunn av de helsemessige og klimatiske gevinstene. Jeg vet hvor mye mer kjøttproduksjon veier enn produksjon av andre matvarer.
Jeg følte selv jeg hadde tungtveiende argumenter, men selv rundt middagsbordet de gangene jeg var på besøk hos foreldre, ble jeg konfrontert med dette - på tross av at jeg allerede hadde forklart meg flere ganger før.
Jeg hadde også en venn som hardnakket påsto at man ble syk av å ikke spise kjøtt, og direkte mislikte meg i lange tider, helt til det kom fram at han hadde vært i kontakt med en fanatisk veganer som hadde kritisert ham i lunsjen for å spise kjøtt, og min venn var redd for at jeg også skulle begynne å "omvende" ham. Så det var vel ikke så mye redselen for salat, som irritasjonen og frustrasjonen over å bli belært om hva han helst burde spise.

Som med lavkarbo, så forsøkte jeg aldri å dytte mine meninger på noen.
Jeg har venner som sliter med vekta, men jeg er ikke interessert i å være noen ernæringsfysiolog for dem, de er oppegående mennesker og hvis de vil forsøke noe annet enn knekkebrød så er jeg helt sikker på at de kan finne veien til lavkarbo på egenhånd. Grunnen til at jeg holder meg unna, er selvfølgelig at jeg så sterkt misliker at folk legger seg oppi hva jeg spiser (i dobbelt betydning, haha), og jeg skulle ønske allle andre kunne gjort det samme.

Dessverre virker det som om at det gjeveste en kan gjøre er å sitte og glo oppi maten til alle andre, og kritisere nord og ned alt de skulle finne på å putte i munnen - samme hva det skulle være. Og nå har vel turen kommet til å ta lavkarbo opp på et riksdekkende nivå. Men det kan jo være at fokuset får folk til å ville finne ut mer, dog, det er kanskje ikke de mest kunnskapslystne som kjøper VG..

Noola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:14   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Sitat:

Det er verken sunt eller enkelt å leve uten noe særlig kornprodukter, frukt og grønnsaker i kosten. I et sosialt liv er det verken høflig, miljøvennlig eller særlig godt å spise seg mett på biff og la potetene og brødet stå, eller skrape pizzafyllet av pizzaen og kaste bunnen.

Jeg likte den biten med at vi er uhøflige I tillegg er det jo ikke noe særlig godt engang

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:16   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg likte den biten med at vi er uhøflige I tillegg er det jo ikke noe særlig godt engang

Trist at man tror at lavkarbo betyr ingen grønnsaker... enda tristere at man heller skal være HØFLIG enn å spise seg frisk...jaja, janteloven om igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:20   #14
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Men det skal sies at dette går begge veier. Det er jo bare å se på den agresive tonen enkelte her inne får når noen foreslår en annen løsning en lavkarbo. Jeg tror nok mennesker generelt, og uavhengig av kostholdsgren, ikke liker å få høre at det kanskje finnes en annen (og noenganger bedre) løsning en det de selv har kommet fram til.

Jeg tror ikke nødvendigvis at den som roper høyest, oftest og med sintest stemme er den som blir hørt. De fleste mennesker har en aversjon mot fanatisme, og dette er kanskje noe begge leirer bør tenke på.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:21   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Trist at man tror at lavkarbo betyr ingen grønnsaker... enda tristere at man heller skal være HØFLIG enn å spise seg frisk...jaja, janteloven om igjen

Hihi. Om høfligheten fører meg i en tidlig grav - ja, så får det heller være med høfligheten.

Sa hun som nå har så jevnt og fint blodsukker at hun rett og slett ikke klarer å hisse seg opp over sånt lenger. Jeg synes bare det blir absurd og klarer ikke å ta det alvorlig.

Lavkarbo er liksom ikke å leve på "fløte og bacon"... om man tror det så er man rett og slett like mye på feil jorde som de som mener at "pasta er næringsrik mat".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:26   #16
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Jeg spiser min mat i stillhet og konstaterer at det er ikke min promp som stinker i heisen.

Om alle bare kan gjøre det som passer dem selv best, opplyse og ikke belære, søke kunnskap istedet for å slå ned på alt som er nytt.... her er plass for alle retninger. Men det ser ut til at jeg kan ha funnet min. *kose seg med deilig mat*

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:35   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Opprinnelig lagt inn av Noola, her.

Jeg kjenner meg igjen i det 157 cm skriver, for jeg sluttet nemlig å spise kjøtt i et års tid. På grunn av egne prinsipper og samvittighet, hovedsaklig, men også på grunn av de helsemessige og klimatiske gevinstene. Jeg vet hvor mye mer kjøttproduksjon veier enn produksjon av andre matvarer.

Jeg stemmer for at de ikke skal gi vegetarianernes mat til maten min, så blir det miljøvennlig! Og fatisk så er ikke vegetabilsk alltid så miljøvennlig. Tror det var soya som krevde mye energi for å så, høste og slikt. La dyrene gresse i terreng som ikke egner seg til dyrking! Her bygda mi er det masse bønder, men alle sammen driver med kjøtt-, egg- og melkeproduksjon. Noe annet lønner seg rett og slett ikke her siden det er lite som er flatt og det er masse, masse, masse stein i morenjorden så det må litt jobb til for å få en flat flekk dyrkbar. Så det gjøres bare til eget bruk. Men dyrene går i det ulendte terrenget med bakker og kratt og steiner og gresser.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:37   #18
Cilla
Juniormedlem
 
Cilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 28
Cilla er på en erverdig vei

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Det er umulig å slå en uvitende mann i en diskusjon.....

__________________




Cilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert, begrenser vanlig brød, poteter, pasta, ris og sukker til et minimum. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:54   #19
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Dette lukter konspirasjon. Hva kan vere galt med å spise rene og ekte produkter som vi gjør da?

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:13   #20
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Ikke spiser grønnsaker ?? HAHHA.. Vi spiser vel mere grønnsaker en de som ikke lever lavkarbo. Vi tilbereder grønnsaker på forskjellige måter, vi har ikke poteter og dermed mere grønsaker eller salat. Spise seg mett på biff, Jeg har mere grønnsaker på tallerken enn jeg har kjøtt altså.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:01   #21
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Dette lukter konspirasjon. Hva kan vere galt med å spise rene og ekte produkter som vi gjør da?


Det var et enkelt spørsmål å svare på; det er jo fordi det er et ekstremt og fanatisk kosthold! :-)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:29   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg spiser min mat i stillhet og konstaterer at det er ikke min promp som stinker i heisen.

Dagens andre beste kommentar! (Den beste var at det intelligente mennesket ikke engang vet hva slags mat som er best for det )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:30   #23
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Opprinnelig lagt inn av Cilla, her.

Det er umulig å slå en uvitende mann i en diskusjon.....

Dagens tredje beste kommentar!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:57   #24
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Synes det er bra at det blir litt blest om dette, jeg. Debatten har liksom vært litt lunken her i Norge i forhold til Sverige. Nå er det mange som skyter mot lavkarbo, og jeg håper de som forsvarer lavkarbo blir hørt de også. Jo mer debatt det blir - jo flere blir oppmerksomme på at det finnes et alternativ til høykarbomat. I denne krigen vil jeg ikke stå på sidelinjen å være nøytral, for å si det sånn.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:04   #25
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er det "diettkrig" på gang?

Jeg er redd for at forskerne plutselig skal finne ut at grønn salat har vært fetende hele tiden.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Prosjekt bli kvitt 40 kg" er i gang gnomen Mer enn 30 kg overvekt 43 14-03-13 10:51
Innom flere nettsteder på "en gang" Lava Generell diskusjon 25 27-04-11 20:31
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Noen som er i gang med "de siste fem"? Pocahontas Ketolysekuren 19 18-05-09 13:06
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no