Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-06, 02:04   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

jeg tenker å starte på ketolyse kuren og der anbefales det å kjøpe ketolyse tabeletter som inneholder div mineraler og vitaminer.. Jeg tar nå diverse vitaminer og mineraler.. og vil gjerne fortsette med det.. men lurer på om det er greit å ta ketolyse tabelettene i tillegg..

Min dagelige dose er:
1 Solaray spektro multivitamin
1 omega 3-6-9 kapsler
i tillegg tar jeg pga sykdom
15 mg zink
1 tab Sunkost B-vitamin Stressformel
1450 mg C-vitamin


noen som kan svare meg???

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 09:31   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Jeg syns du skal kutte ut multivitaminen, men beholde de andre når du begynner med ketolysetablettene.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 09:38   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

.. og jeg er av annen oppfatning av Kristian.

Men så kan det jo godt hende at Kristian vet mye mere om dette enn meg, og at jeg faktisk bare synser.

Jeg vet at Iset har mye peil på vitaminer og mineraler.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 09:42   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

de vitaminene kroppen ikke har godt av for stor dose er de fettløselig
A D E K .

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 09:54   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Jeg synes det høres bra ut dette jeg.
Bare en ting, det kan være lurt å sjekke etter en tids bruk av sink om du fortsatt trenger den (kan ta lang tid før ubalansen er opprettet, og noen ganger ikke fullt så lang tid). Hvis du bruker sink uten å trenge det, så kan du få kobbermangel fordi den fortrenger kobber. Du kan sjekke ved å kjøpe flytende Dia-sink. Hvis den smaker pyton trenger du ikke mer, hvis den smaker vann, så trenger du mer.

Ellers, så synes jeg at det er bra med et multivitamin i tillegg til det andre.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 10:18   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Jeg syns det ser bra ut, og IKKE kutt ut multivitaminen. Du må jo ha tilstrekkelig med synergistene i kroppen for å ta opp det andre du tar. Feks. kobber og sink er antagonister, dvs de motvirker hverandre. Tar du for mye sink kan du få for lite kobber i kroppen. Derfor bør du alltid ha en multivitamin i bånn slik at du ikke risikerer alvorlige mangler på noen av vitaminene eller mineralene.
Synergistene hjelper hverandre til å bli tatt opp i kroppen. Jern og C-vitamin er feks synergister.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 11:28   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Er det ikke multivitaminer i ketolysetablettene da, mener du at hun trenger to

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 11:30   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Er det ikke multivitaminer i ketolysetablettene da, mener du at hun trenger to

Åja nå så jeg at de inneholdt vitaminer og mineraler. Må nesten sjekke hvor mye. Uansett er det ikke SKADELIG å ta begge, men det kan jo fort bli uøkonomisk. Skulle gjerne visst mengdene av de forskjellige vitaminene og mineralene i ketolysetablettene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 11:30   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Er det ikke multivitaminer i ketolysetablettene da, mener du at hun trenger to

Åja, selvfølgelig. Enten Ketolyse eller Solaray. Sjekke hva de forskjellige inneholder.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 13:06   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Dette med sink-mangel og sink-tilskudd, og deretter fare for kobbermangel har jeg lest om et sted.. her? Kanskje lurt om vi lager en tråd på sånt?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 10:09   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hvis du bruker sink uten å trenge det, så kan du få kobbermangel fordi den fortrenger kobber. Du kan sjekke ved å kjøpe flytende Dia-sink. Hvis den smaker pyton trenger du ikke mer, hvis den smaker vann, så trenger du mer.

Hei Lise!

Hvor får man kjøpt Dia-sink, og er det dyrt? Jeg har sett på et sånt sinkmangel-testprodukt på helsekosten, men det er utrolig dyrt!!

mofe: lag en tråd du, da...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 16:07   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Opprinnelig lagt inn av Iset

Åja nå så jeg at de inneholdt vitaminer og mineraler. Må nesten sjekke hvor mye. Uansett er det ikke SKADELIG å ta begge, men det kan jo fort bli uøkonomisk. Skulle gjerne visst mengdene av de forskjellige vitaminene og mineralene i ketolysetablettene.

Her er de , de står under info i nettbutikken:

KROM
100 stk, svarende til 7 ukers forbruk,
inneholder pr dagsdosis (to tabletter)

  • Gjærbundet Krom 120 mikrogram
  • Kobber 2 mg
  • kalsium 200 mg
  • kalium 560 mg
  • folinsyre 100 mikrogram
  • Vit B1 0,6 mg
  • Vit B2 1 mg
  • Biotin 50 mikrogram
SELEN
Innhold pr dagsdosis ( 1 tablett)
Gjærbundet Selen 100 mikrogram
Vitamin C 90 mg
Vitamin E 15 mg
Sink 15 mg
Vitamin B6 2 mg
Vitamin A (RE) 800 mikrogram


MAGNESIUM
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt

I "Slank med ketolysekuren" revidert utgave er det gjort mer ut av å forklare betydningen av vitaminer og mineraler.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 21:41   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Hei Lise!

Hvor får man kjøpt Dia-sink, og er det dyrt? Jeg har sett på et sånt sinkmangel-testprodukt på helsekosten, men det er utrolig dyrt!!

mofe: lag en tråd du, da...

Jeg husker ikke... 80? 130? Ikke sikker. Men den er kjøpt på helsekosten. Før spiste jeg den som tilskudd også, men sist jeg kjøpte, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe noe annet som tilskudd, men jeg husker ikke hvorfor. (Bare at han var overbevisende. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 21:54   #14
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg husker ikke... 80? 130? Ikke sikker. Men den er kjøpt på helsekosten. Før spiste jeg den som tilskudd også, men sist jeg kjøpte, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe noe annet som tilskudd, men jeg husker ikke hvorfor. (Bare at han var overbevisende. )

God selger!

Jeg spurte på helsekosten om det kunne brukes som tilskudd det jeg så på også. Hun sa det var veldig svak oppløsning - så kanskje det var det med din også

Takk for svaret

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skadelig å spise rått bacon? Iset Barns kosthold 15 05-02-06 17:55
Det er skadelig å spise mer enn 1-2 egg daglig! Iset Lavkarbo generelt 6 29-12-05 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no