Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør jeg feil ...?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-11, 20:39   #1
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Hva gjør jeg feil ...?

Etter at jeg begynte med lavkarbo har jeg gått OPP i vekt. Jeg har lest en god del rundt på forumet, og om lavkarbo generelt. Likevel er det jo noe jeg gjør alvorlig feil! Men HVA??

Siden jeg har gått mest opp i vekt denne uka her, kan jeg fortelle hva jeg har spist...:

Til frokost:

Enten egg og bacon, omelett, eller en salat jeg fant oppskrift til her på forumet (Salat med majones, fløte, skinke, ost, løk og kinakål) og spekeskinke.

Lunsj: Ikke alltid jeg spiser lunsj, men om jeg gjør det er det normalt sett det samme som frokost.

Middag; Kylling med salat og rømme, kjøttdeiggryte med fløte og ost, taco (uten lefse), egenkomponert kylling"gryte" (kyllingkjøtt, fløte, paprika, løk, surra i steikepanna), pizza med bunn fra lavkarbohuset..

Kvelds; Varierer, men stort sett en av de samme rettene som nevnt over.

Jeg drikker en god del vann, både til alle måltider og også utenom.


Kan noen se hva jeg gjør feil her?

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:53   #2
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

ingen....?

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:59   #3
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Lavkarbo er vektregulerende, noen ganger må en regne litt på kaloriene for å gå ned i vekt selv på lavkarbo. Jeg går ikke ned uten å følge med på kaloriinntaket. Så har det en del å si hvor tung du er. Jeg er normalvektig og da tror jeg det er værre å gå ned uten å følge med på kaloriinntaket.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:02   #4
Fløtepusen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 12
Fløtepusen er ny på veien

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Synes ikke det ser ut som om du gjør noe feil jeg...om det er nøyaktig den matplanen du følger, så har det i allefall fungert helt omvendt for meg. Jeg raste ned i vekt de første ukene, og følte meg helt "hul". Men noe jeg har sett andre reagere på er laktose. Er du kanskje intolerant mot laktose? Prøv noen dager helt uten laktose og se om det gir noen effekt? Ellers er det lurt å holde seg helt unna søtningsstoffer en stund, samt passe på å drikke MYE vann (men det skrev du jo at du gjorde) Du er ikke forstoppet?

Fløtepusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:07   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Etter at jeg begynte med lavkarbo har jeg gått OPP i vekt. Jeg har lest en god del rundt på forumet, og om lavkarbo generelt. Likevel er det jo noe jeg gjør alvorlig feil! Men HVA??

Siden jeg har gått mest opp i vekt denne uka her, kan jeg fortelle hva jeg har spist...:

Til frokost:

Enten egg og bacon, omelett, eller en salat jeg fant oppskrift til her på forumet (Salat med majones, fløte, skinke, ost, løk og kinakål) og spekeskinke.

Lunsj: Ikke alltid jeg spiser lunsj, men om jeg gjør det er det normalt sett det samme som frokost.

Middag; Kylling med salat og rømme, kjøttdeiggryte med fløte og ost, taco (uten lefse), egenkomponert kylling"gryte" (kyllingkjøtt, fløte, paprika, løk, surra i steikepanna), pizza med bunn fra lavkarbohuset..

Kvelds; Varierer, men stort sett en av de samme rettene som nevnt over.

Jeg drikker en god del vann, både til alle måltider og også utenom.


Kan noen se hva jeg gjør feil her?

Hva er din høyde og vekt i dag? Hva slags kosthold hadde du før du startet på lavkarbo? Hvor aktiv er du? Filosofien din sier lavkarbo/ketolyse, betyr det ketolyse, dvs rundt 15 g kh pr dag eller varierer du kh-inntaket?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:31   #6
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Jeg er pr i dag 170 cm og 77 kg! Dermed er jeg jo overvektig, og verken hodet eller kroppen verken kan eller bør tilsi at dette er noen idealvekt. (Jeg er heller ikke i superform slik at det er muskler som veier mye.)

Jeg har aldri testet meg for noe laktoseintoleranse, eller matinntoleranse generelt. Jeg reagerer normalt sett ikke kraftig på noe som helst slags mat. Så dermed har jeg ikke så god greie på akkurat dette; er det hovedsakelig meieriprodukter man skal holde seg unna når man skal unngå laktose?

Kan kanskje drikke enda mer vann enn jeg gjør til nå.

Det kan godt hende jeg er forstoppet, magen har vært UTROLIG treig de siste 2 ukene. (med det mener jeg toalettbesøk kanskje en gang i uka, og da kommer det lite. Værsågod for detaljene ). Men jeg har ikke vondt.

Ser det står lavkarbo/ketolyse her ja.. Jeg registrerte meg her første gang i januar, men pga diverse personlige tragedier var etterhvert kostholdet ikke så viktig og det skled ut. Så akkurat det kan dere ta med en klype salt!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:34   #7
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva er din høyde og vekt i dag? Hva slags kosthold hadde du før du startet på lavkarbo? Hvor aktiv er du? Filosofien din sier lavkarbo/ketolyse, betyr det ketolyse, dvs rundt 15 g kh pr dag eller varierer du kh-inntaket?

Før jeg begynte på lavkarbo spiste jeg det som fallt meg inn og det som var tilgjengelig. Altså en salig blanding av fett, kornprodukter, en og annen hvetebolle i forbifarten på jobb, sjokolade, osvosvosv Jeg er delvis i arbeid, og den jobben er fysisk krevende. Utenom det er jeg student, og sitter mye i ro og leser. Plager med bekken og varmeintoleranse gjør til at det er lite motiverende/vanskelig å trene så mye utenom. Badebasseng hadde vært MIDT i blinken, men det er ikke tilgjengelig her. Derfor litt lite aktivitet, men har ellipsemaskin jeg har brukt litt hyppigere de siste ukene. (har målt cm også, men eser ut......)

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:44   #8
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Før jeg begynte på lavkarbo spiste jeg det som fallt meg inn og det som var tilgjengelig. Altså en salig blanding av fett, kornprodukter, en og annen hvetebolle i forbifarten på jobb, sjokolade, osvosvosv Jeg er delvis i arbeid, og den jobben er fysisk krevende. Utenom det er jeg student, og sitter mye i ro og leser. Plager med bekken og varmeintoleranse gjør til at det er lite motiverende/vanskelig å trene så mye utenom. Badebasseng hadde vært MIDT i blinken, men det er ikke tilgjengelig her. Derfor litt lite aktivitet, men har ellipsemaskin jeg har brukt litt hyppigere de siste ukene. (har målt cm også, men eser ut......)

Ut fra det du skriver er jeg ganske sikker på at du får i deg mere kalorier enn kroppen forbrenner, og da går du ikke ned i vekt men heller opp. Det er fakta selv på lavkarbo. Regn litt på kaloriene så de ikke overstiger max 2000 kcal helst mindre, og prøv å være så aktiv du klarer. Da er jeg sikker på at du vil gå ned i vekt.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:49   #9
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ut fra det du skriver er jeg ganske sikker på at du får i deg mere kalorier enn kroppen forbrenner, og da går du ikke ned i vekt men heller opp. Det er fakta selv på lavkarbo. Regn litt på kaloriene så de ikke overstiger max 2000 kcal helst mindre, og prøv å være så aktiv du klarer. Da er jeg sikker på at du vil gå ned i vekt.

Okei, da skal jeg prøve på det i noen uker og se hvordan det går! Takk!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:50   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Jeg er pr i dag 170 cm og 77 kg! Dermed er jeg jo overvektig, og verken hodet eller kroppen verken kan eller bør tilsi at dette er noen idealvekt. (Jeg er heller ikke i superform slik at det er muskler som veier mye.)

Jeg har aldri testet meg for noe laktoseintoleranse, eller matinntoleranse generelt. Jeg reagerer normalt sett ikke kraftig på noe som helst slags mat. Så dermed har jeg ikke så god greie på akkurat dette; er det hovedsakelig meieriprodukter man skal holde seg unna når man skal unngå laktose?

Kan kanskje drikke enda mer vann enn jeg gjør til nå.

Det kan godt hende jeg er forstoppet, magen har vært UTROLIG treig de siste 2 ukene. (med det mener jeg toalettbesøk kanskje en gang i uka, og da kommer det lite. Værsågod for detaljene ). Men jeg har ikke vondt.

Ser det står lavkarbo/ketolyse her ja.. Jeg registrerte meg her første gang i januar, men pga diverse personlige tragedier var etterhvert kostholdet ikke så viktig og det skled ut. Så akkurat det kan dere ta med en klype salt!

Det kan godt være at du er litt forstoppet, søk opp forstoppelse på forumet, det finnes MANGE tips til å få i gang magen!

Ellers er jeg enig med K M - sjekk med diett.no, evt om du kan spise mindre porsjoner. På spisdegslank synes jeg porsjonene var veldig små, og var sulten de første tre dagene. Etter det var det nesten vanskelig og få i seg all maten...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 19:32   #11
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Etter at jeg begynte med lavkarbo har jeg gått OPP i vekt. Jeg har lest en god del rundt på forumet, og om lavkarbo generelt. Likevel er det jo noe jeg gjør alvorlig feil! Men HVA??

Siden jeg har gått mest opp i vekt denne uka her, kan jeg fortelle hva jeg har spist...:

Til frokost:

Enten egg og bacon, omelett, eller en salat jeg fant oppskrift til her på forumet (Salat med majones, fløte, skinke, ost, løk og kinakål) og spekeskinke.

Lunsj: Ikke alltid jeg spiser lunsj, men om jeg gjør det er det normalt sett det samme som frokost.

Middag; Kylling med salat og rømme, kjøttdeiggryte med fløte og ost, taco (uten lefse), egenkomponert kylling"gryte" (kyllingkjøtt, fløte, paprika, løk, surra i steikepanna), pizza med bunn fra lavkarbohuset..

Kvelds; Varierer, men stort sett en av de samme rettene som nevnt over.

Jeg drikker en god del vann, både til alle måltider og også utenom.


Kan noen se hva jeg gjør feil her?


Hvor er du i syklus?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:12   #12
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Hvor er du i syklus?


Ca midt i. Pleier ikke å gå opp i vekt før uka før mensen melder sin ankomst.

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:56   #13
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Veldig lurt å sjekke inn på diett.no et par dager eller hva du føler kan hjelpe å få en pekepinn på sammensetningen av hva du spiser ja. Jeg fant fort ut at jeg lå for høyt på protein i forhold til hva jeg tydeligvis hadde behov for.... Kanskje kan du ha utbytte av å redusere protein noe og heller øke på med litt fett for å bli mett fortsatt. Men det ser du som sagt om du logger matinntaket ditt noen dager. Eller om du legger inn et par typiske dager. Lykke til!!!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:10   #14
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Veldig lurt å sjekke inn på diett.no et par dager eller hva du føler kan hjelpe å få en pekepinn på sammensetningen av hva du spiser ja. Jeg fant fort ut at jeg lå for høyt på protein i forhold til hva jeg tydeligvis hadde behov for.... Kanskje kan du ha utbytte av å redusere protein noe og heller øke på med litt fett for å bli mett fortsatt. Men det ser du som sagt om du logger matinntaket ditt noen dager. Eller om du legger inn et par typiske dager. Lykke til!!!

Jess, jeg skal prøve meg på det der!! Har ikke fått gjort det i dag, men satser på å få prøvd i morgen.

Takk for mange gode og nyttige svar!!!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 23:06   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Ca midt i. Pleier ikke å gå opp i vekt før uka før mensen melder sin ankomst.

Ca. midt i vil kanskje tilsvare rundt eggeløsning det? Jeg går opp i vekt både ved eggeløsning og to dager før mens......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 23:54   #16
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil ...?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ca. midt i vil kanskje tilsvare rundt eggeløsning det? Jeg går opp i vekt både ved eggeløsning og to dager før mens......

Ja, jeg nærmer meg vel eggløsning, har ikke hatt så mange tegn til den helt ennå. Bruker å få litt vondt akkurat når det står på. MEN, jeg kan jo alltids håpe på at det er det! Har forresten mista mye vann i dag, gått på do i ett banke kjør. Så kan hende det er noe som har løsna.

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Maybe123 Spørsmål og svar 4 04-08-11 17:44
Hva gjør jeg feil? Fredrikke07 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 01-01-11 12:50
Hva gjør jeg feil? t.molko Spørsmål og svar 33 08-11-10 18:22
Hva gjør jeg feil? kosline Spørsmål og svar 9 11-02-09 23:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no