Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Stoppet i posten - noen som vet?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-08, 12:56   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg
Question

Stoppet i posten - noen som vet?

Fikk melding fra Posten om at min bestilling hos Netrition ville bli returnert p.g.av ulovlig innførsel av legemidler??
Det dreier seg om 4 bokser vitamin D 3 5000 IU av merket NOW.
Noen som vet om årsaken kan være styken på tablettene?
Har tidligere bestilt bla magnesium uten problemer.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 13:00   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Stoppet i posten - noen som vet?

Det kan være både styrken på tilskuddene eller mengden. Hvis det er 'lovlige kosttilskudd' er allikevel begrensningen at det kun er lov til å innføre til 3 måneders personlig forbruk.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 14:52   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stoppet i posten - noen som vet?

Takk skal du ha, Har sendt en mail til Posten privat toll, så får se hva de svarer. Tror nok det er en kombinasjon av begge deler. LOL

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 18:29   #4
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stoppet i posten - noen som vet?

Ja, klart det var. Min bestilling var på D3 og inneholdt 4000 IE pr tablett, mens høyeste tillatt grense her er 400 IE. 10 dobbelt så høyt - ikke rart den ble stoppet og sendt tilbake.

Forøvrig er D3 et vitamin det settes fokus på nå.

De som holder mat og helse bør titte på artikkelen av Poleszynski på side 8 i nr 1/2009. (Kom i dag hos meg)

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:24   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stoppet i posten - noen som vet?

Helt latterlig. HEIA NORGE! Jeg er forresten livsavhengig av noen sterke B-vitaminer jeg kun får kjøpt over nett. De selges ikke i Norge, siden dosen ligger sånn ca. 30-40 ganger høyere enn det som er lovlig her. Jeg tok sjansen og bestilte 6 bokser sist, det er hvertfall MYE mer enn 3 måneders forbruk, men det gikk gjennom. Takk og lov.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:39   #6
TAM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 24
TAM er på en erverdig vei

Sv: Stoppet i posten - noen som vet?

Jeg skjønner veldig godt at dere bestiller slikt fra utlandet, men jeg skjønner ikke at dere tør.

Som apotektekniker så vet jeg hvor farlig sånt kan være.
Grunnen til at jeg ALDRI ville bestillt slikt fra utlandet er at jeg simpelthen ikke er 100% sikker på at det jeg bestiller, er det jeg får.

Det finnes flere tilfeller av det, dessverre. Folk har bestillt et helt vanlig norskt preparat og fått noe helt annet.
Du som bestiller står faktisk ansvarlig for den bestillingen og hjelpes meg hvis det skulle være noe helt annet. F.eks narkotika.
Det er IKKE sikkert at onkel politi og tollere vil godta at dere bestillte i beste mening da.

Bare en advarsel fra meg

__________________


TAM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:58   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stoppet i posten - noen som vet?

Det spørs jo hva man bestiller? Jeg kjøper aldri urtetilskudd og lignende, men rene vitaminer. Jeg har fått legen min til å se på dem også, de er helt fine og faktisk geniale. Jeg bestiller kun fra denne siden:

http://www.shopping4net.com/no/Helse...-vitaminer.htm

Tror de er svenske, er ikke helt sikker. Men de selger hvertfall de samme tilskuddene som her hjemme, gode kjente merker, men i mye høyere doser.

Jeg KAN faktisk ikke bruke de norske tilskuddene når det gjelder B-vitaminer, for dosene er så små at jeg måtte ha tatt 30 tabletter daglig. Det har jeg verken lyst eller råd til!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det har stoppet helt opp ... (Lokkebiff spørsmål) MorStine Ketolysekuren 19 26-10-07 22:56
Vekta har stoppet helt opp jo ... janine75 Ketolysekuren 2 03-09-07 14:04
Vektnedgangen stoppet etter 5 uker Isac Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 02-03-07 23:21
Jeg har fått noe i posten..... Albertine Lavkarbo generelt 5 17-03-06 16:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no