Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Joddråper (Lugol's oppløsning)

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 09:23   #51
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Hmm, ikke helt våken, jeg da. leste pen natt med full mann, som også kan være fint...

Jeg har ikke superpeil på scintifrafi, men det er visst førstevalget i tyskland hvor de har litt mer orden på behandling av stoffskiftet.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:44   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Hmm, ikke helt våken, jeg da. leste pen natt med full mann, som også kan være fint...

Jeg har ikke superpeil på scintifrafi, men det er visst førstevalget i tyskland hvor de har litt mer orden på behandling av stoffskiftet.

Hahaha! Ja, det behøver heller ikke være av det verste.

Det er virkelig trist at man helst må utenfor rike mektige høyst utviklede Skandinavia for å kunne få hjelpen man trenger. Og jeg var litt bestyrtet da jeg leste om hvordan man diagnostiserte hypothyerose i Tyskland i forhold til her på bjerget. Jeg har jo hørt flere eksempler på det ...
Nå skal jeg lese ferdig boka!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 13:05   #53
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

På din oppfordring, KarMa40, så sendte jeg mail til Leif Ims angående påstanden til endokrinologen om at jeg kom til å få lavere stoffskifte om jeg fortsatte med Lugol's.
Dette er svaret jeg fikk:

Sitat:

Hei Jorun.
Bruk av Lugols oppløsning som endokrinologen nevner gjelder høyt stoffskifte. Da brukte man før Lugols oppløsing for å dempe stoffskiftet. Det gjelder jo ikke deg. Dessuten har du påvist lite jod. Flott at du merker virkning på håret og kroppstemperaturen. Dette kommer egentlig ganske raskt etter Lugols oppløsning når det er mangel på jod. Du kan fortsette med dråpene selv om du tar ultralyd.
Vennlig hilsen Leif Ims.

Må si jeg ble lettet, og så har jeg googlet litt mer innstendig etter jeg fikk svaret, og det står visserlig flere steder at man kan få lavt stoffskifte VED hypertyerose ved bruk av Lugol's. Jeg har så langt ikke sett det i noen annen sammenheng, enn når man alt har høyt stoffskifte. Jeg spurte jo forsåvidt også endokrinologen om det at også de med høyt stoffskifte kan ha jodmangel, men som med mye annet, fikk jeg ikke noe svar på det.
Så da fortsetter jeg med dråpene mine. Denne utviklingen jeg har hatt på kroppstemperaturen og hårveksten er jeg litt redd for å miste.
Og så tok han jo også nye blodprøver, og som jeg forsto det, så kom jeg til å få prøvesvarene uansett hva de viste.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 20:13   #54
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Ja, de sender direkte fra laboratoriet, dersom det er fnuttet på plassen for gjenpart til pasient.

Godt du holder motet oppe, og jeg er helt enig i at når det skjer positive ting ved alternativ terapi, så er det ingen grunn til å slutte selv om en skolemedisiner som har møtt deg en gang (og ikke hørt etter) sier at det driver hvertfall ikke han med!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 20:28   #55
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Ja, de sender direkte fra laboratoriet, dersom det er fnuttet på plassen for gjenpart til pasient.

Godt du holder motet oppe, og jeg er helt enig i at når det skjer positive ting ved alternativ terapi, så er det ingen grunn til å slutte selv om en skolemedisiner som har møtt deg en gang (og ikke hørt etter) sier at det driver hvertfall ikke han med!

Jeg tok prøvene på hans kontor. Men jeg gir det til over påske, og om jeg ikke har fått dem i posten, så ringer jeg. Liker å ha full oversikt! Alle blodprøver jeg har tatt siden 2003 ligger i hjemmearkivet mitt!

Takk for støtten! Skal som sagt fortsette med en og annen jodtest, litt for moro, også. Jeg skal i utgangspunktet gå på dråpene i seks måneder, så får jeg se det an etterhvert. Gøy dette med håret, i alle fall!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:44   #56
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Hår på huet er et overskuddsfenomen. Det kan ikke være galt når det begynner å komme mer

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:45   #57
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Og så bra at Ims svarte!

Leger som svarer på mail og ringer tilbake er virkelig bra!!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:45   #58
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Hår på huet er et overskuddsfenomen. Det kan ikke være galt når det begynner å komme mer

Nemlig! Å ha bra hud/hår/negler er jo liksom et sånt overfladisk sunnhetstegn! To av tre for min del. Perfekt hud (bortsett fra tørr på kroppen, da, men det er det jo ingen som ser ), men tynne sprø negler og ditto hår.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:55   #59
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Jeg har negler så harde at det er vondest når de ikke brekker og hår som vokser og vokser til det rett og slett blir for tungt, det er tynne hårstrå, men de er mange.

Han med hypoen derimot, som jeg bor med, har permanent sprekk i en stortå-negl langsetter midten... På et tidspunkt har jeg prøvd å reparere med sånn redd-dine-kunstige-negler-kit med superlim og fiberduk, men det virket ikke. Litt bedre etter noen år på levaksin, men kanskje vi må prøve jod...

Kanskje det virker på vikene også!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:31   #60
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Jeg har negler så harde at det er vondest når de ikke brekker og hår som vokser og vokser til det rett og slett blir for tungt, det er tynne hårstrå, men de er mange.

Han med hypoen derimot, som jeg bor med, har permanent sprekk i en stortå-negl langsetter midten... På et tidspunkt har jeg prøvd å reparere med sånn redd-dine-kunstige-negler-kit med superlim og fiberduk, men det virket ikke. Litt bedre etter noen år på levaksin, men kanskje vi må prøve jod...

Kanskje det virker på vikene også!

Ja, hvem vet? Jeg har også sprekk i stortåneglen, men det kan jeg kun skylde på at jeg tok litt hardt i med filing, jeg må file oppå dem, ellers vokser de inn i kjøttet. Au, sann.

Om du husker den første tråden jeg startet, altså denne posten, så la jeg ut bilder av hvordan håret mitt så ut da jeg var yngre, kontra hvordan det så ut på sitt desidert tynneste (som om det ikke var tynt nok fra før, så mista jeg enda mer da jeg gikk ned i vekt i første omgang, hvilket jo ikke er uvanlig, men jeg hadde liksom ikke så mye å ta av, heller da).
Jeg kan fortsatt huske tyngden av det, hvordan det føltes å sette det i en hestehale, at jeg så vidt kunne overlappe tommelen med pekefingeren når jeg holdt rundt det ... Sukk. Det er en liten sorg det der, og jeg vet jeg er godt over middels opptatt av det. Men jeg har nå begynt å så en viss tro på at jeg i hvert fall kan få tilbake noe! Jeg tror nemlig ikke jeg tar for hardt i, når jeg påstår at jeg har mistat halvparten av den opprinnelige manken min, om ikke mer ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:25   #61
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Jeg synes du er helt rimelig opptatt av håret, særlig om det fylte opp inni tommel og pekefinger, det er et mål som ikke endrer seg mye. Det er klart det gjør voldsom forskjell om det blir borte. Og er kanskje det som burde være lettest for andre å forstå også.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:28   #62
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Jeg synes du er helt rimelig opptatt av håret, særlig om det fylte opp inni tommel og pekefinger, det er et mål som ikke endrer seg mye. Det er klart det gjør voldsom forskjell om det blir borte. Og er kanskje det som burde være lettest for andre å forstå også.

Takk! Det er jo en iøyenfallende ting, det der. Nå begynner liksom drømmen om å ha mer enn skulderlangt hår og en tjukk Betty Paige-ish lugg å feste rot!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 17:56   #63
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Ja, kanskje på tide med en oppdatering her!

Jeg var på ultralyd på tirsdag på Unilabs på Majorstua for, som tidligere nevnt sjekke halsen. Ultralyden ble utført av en tekniker, og mens jeg lå der og ble smørt inn med gelé og skanneren gikk over halsen min (hvilket var utrolig ubehagelig, synes nesten det blir verre for hver gang noen bare trykker litt på halsen min) merket jeg at fyren stoppet opp mange ganger og tok bilder, og jeg kunne se han rynka bryna sine, så da han var ferdig måtte jeg jo bare spørre hva han så. Jo, nå skulle dette sendes videre til endokrinologen min (blæ), men han kunne si så mye at dét han så var noen knuter og hevelser og noe som kunne se ut som en betennelse.
Jeg gikk derfra med en litt merkelig følelse. Jeg VISSTE jo at det var noe! Og på en måte var jeg letta over å få det bekrefta.
Så langt er jeg altså nå. Så da er det vel bare å vente på ny innkallelse til endokrinologen, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:13   #64
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Hmmm, nei, man har ofte god greie selv på kroppen sin...

Hvis nå endokrinologen også vil være litt interessert. Altså i noe annet enn at du burde spise normalt kosthold med brød og ikke lese ting på nettet...

Jeg fortsetter også med dråpene mine, og synes fortsatt at synet er der jeg merker det mest... Jeg trenger ikke ta i for å se detaljer feks.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:29   #65
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Hmmm, nei, man har ofte god greie selv på kroppen sin...

Hvis nå endokrinologen også vil være litt interessert. Altså i noe annet enn at du burde spise normalt kosthold med brød og ikke lese ting på nettet...

Jeg fortsetter også med dråpene mine, og synes fortsatt at synet er der jeg merker det mest... Jeg trenger ikke ta i for å se detaljer feks.

Nå er faktisk ikke endokrinologen skeptisk til lavkarbokosthold, han var bl.a litt inne i Sofie Hexeberg sin filosofi (samt at det jo var spesialisten min som er lavkarboforkjemper og jobber sammen med sistnevnte som henviste meg, forsåvidt). Men at man kunne bli friskere fra f.eks stoffskiftesykdommer vha kosthold var jo uhørt ...
Jøss, du ser bedre? Det skulle jeg også ha likt, for jeg er veldig nærsynt, men sliter med tørre øyer, så jeg klarer ikke å bruke linser, og briller fikser jeg bare ikke. Så jeg går nå rundt i tåka. Jeg har disposisjon for grå stær også, men sjekker trykket årlig, og det er stabilt. Mener å huske at det kunne være relatert til noe ved helsa mi ...

Ellers, håret fortsetter å vokse som bare fy! Det er en helt annen opplevelse å dra hånda gjennom det, og det løfter seg fra hodebunnen, liksom!
Ellers har jeg hatt noen litt dårligere perioder nå, men det går jo opp og ned, og det er jevnt over bedre. Men jeg hadde en liten uke nå hvor jeg frøs så jeg trodde jeg skulle styke med, etterfulgt av en dag eller to med feber. Men det var også mens apetitten var så på bunn at jeg bare spiste nok til å opprettholde livsfunksjonen nærmest.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:35   #66
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Jeg håper du får god hjelp av endokrinologen nå etter UL. Greit med konkrete ting å fikse på for ham også sikkert.

__________________
_________________________________________________
Min journal.
Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:37   #67
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av Khi, her.

Jeg håper du får god hjelp av endokrinologen nå etter UL. Greit med konkrete ting å fikse på for ham også sikkert.

Ja, jeg håper jo også det. Jeg får bare svelge det unna at jeg ikke liker han eller holdningene hans, og se hva han kan gjøre for meg.
Men, det er jo faktisk ikke verre enn at jeg kan bytte om jeg ikke er fornøyd videre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:52   #68
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Håper du får et svar snart fra endokrinologen.
Jeg er sånn håpløs utålmodig når jeg venter på svar.
Jeg tok ultralyd 26.april, og da tok de også biopsi, 6 nålestikk ble det. Selv om de sier at det sannsynligvis er godartet, så venter jeg utålmodig på svar.....
Jeg fikk tips om å bruke selen-tilskudd inne på stoffskifteforumet. Min struma rører heftig på seg for tiden og vokser både synlig og følelig.
Vet du hvor lang tid det vanligvis går til man får svar etter ultralyd / biopsi?

Må være deilig at jod`en hjelper på hårveksten. Min løvemanke er betraktelig tynnere nå enn for et år siden, men siden jeg har veldig tykt hår er det vel ikke andre enn meg som legger merke til det. Jeg har også mistet kroppshår....Er nesten glatt i armhulene nå, ladyshaven min kan snart pensjoneres

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 17:04   #69
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Håper du får et svar snart fra endokrinologen.
Jeg er sånn håpløs utålmodig når jeg venter på svar.
Jeg tok ultralyd 26.april, og da tok de også biopsi, 6 nålestikk ble det. Selv om de sier at det sannsynligvis er godartet, så venter jeg utålmodig på svar.....
Jeg fikk tips om å bruke selen-tilskudd inne på stoffskifteforumet. Min struma rører heftig på seg for tiden og vokser både synlig og følelig.
Vet du hvor lang tid det vanligvis går til man får svar etter ultralyd / biopsi?

Må være deilig at jod`en hjelper på hårveksten. Min løvemanke er betraktelig tynnere nå enn for et år siden, men siden jeg har veldig tykt hår er det vel ikke andre enn meg som legger merke til det. Jeg har også mistet kroppshår....Er nesten glatt i armhulene nå, ladyshaven min kan snart pensjoneres

Jeg har hatt så mye annet å tenke på denne uka, så jeg har heldigvis ikke fått utfordret tålmodigheten min så mye ennå, men nei, jeg har ikke fått noen ny innkallelse så langt.
Så lenge jeg forholder meg rolig og ustressa, så føles halsen bare sånn ... halvkvalt! Men rører det seg for mye rundt meg så er det som om ha et par sterke never rundt halsen, og det er vanskelig å spise og drikke og stemmen min blir rar og ... huff ...
Aner ikke hvor lang tid det vil ta for å få svar.

Det med håret er fascinerende! Ser det så klart ikke i lengdene ennå (jeg har neeesten skulderlangt nå), men folk bemerker det alt oftere, og det føles helt annerledels ut å dra hånda gjennom håret. Det kommer ny grisebust så fort den "gamle" blir lengre og mykere hele tiden på en måte jeg aldri har opplevd før. Utrolig kult!
Jeg har aldri hatt noen løvemanke, men sånn typisk nordisk glatt hår, men utrolig mye av det! Blankt og tykt! Det hadde jo vært en ting om jeg aldri hadde hatt særlig tykt hår, men det har jeg, og da tenkte jeg selvfølgelig ikke så mye over det. Nå savner jeg det innmari, men ser endelig at det faktisk kanskje kan la seg gjøre at jeg i hvert fall får tilbake noe av tjukkelsen.
Ellers har jeg jo i tillegg hatt pcos i årevis, så jeg har vel ikke akkurat vært plaget av håravfall andre steder, heller litt tvert i mot. Takke f**n at man er blond!

Har også fått anbefalt selen-tilskudd av Willumsen (gynokologen min), men har ikke kommet så langt. Vet ellers at sånn jeg spiser, så får jeg i meg nesten 200 % av daglig anbefalt dose, selv om jeg nok er temmelig skeptisk til sånne anbefalninger, så tenker jeg jo litt på selenforgiftning også ... Visstnok holder det med 3-4 paranøtter om dagen kontra kosttilskudd.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 18:46   #70
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

House, tv serien, har hatt en hel episode der årsaken til symptomene viste seg å være selenforgiftning.
Den med cia og den pene afro-amerikanske doktor-damen? Som sa opp jobben i episoden etterpå og prøvde å jobbe under House. (Ikke se film eller tv sammen med meg)

Men da hadde stakkaren knapt spist annet i en måned, pluss at sminke-avd nok har lagt til litt...

Og for å svare på synsspørsmålet så merker jeg bedring, men den er slik at skapsynet er 'på' hele tiden. Trenger ikke konse for å lese bilskilt feks. Når jeg er i en sliten periode blir synet liksom litt sløret og det er herlig lett å overse støv og flekker på gulvet og ørevoksen til ungen. Mens nå SER jeg faktisk ringer på benken og papirbiter på gulvet og må gjøre noe ...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:33   #71
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

House, tv serien, har hatt en hel episode der årsaken til symptomene viste seg å være selenforgiftning.
Den med cia og den pene afro-amerikanske doktor-damen? Som sa opp jobben i episoden etterpå og prøvde å jobbe under House. (Ikke se film eller tv sammen med meg)

Men da hadde stakkaren knapt spist annet i en måned, pluss at sminke-avd nok har lagt til litt...

Og for å svare på synsspørsmålet så merker jeg bedring, men den er slik at skapsynet er 'på' hele tiden. Trenger ikke konse for å lese bilskilt feks. Når jeg er i en sliten periode blir synet liksom litt sløret og det er herlig lett å overse støv og flekker på gulvet og ørevoksen til ungen. Mens nå SER jeg faktisk ringer på benken og papirbiter på gulvet og må gjøre noe ...

Jøss! Så kult! Sånn i utgangspunktet i alle fall. Jeg får stadig dårligere syn, hvilket vel er ganske vanlig når man er nærsynt.
Jeg har lest meg litt opp i mellomtida. Jada. Både forhøyede insulinverdier over tid, kalsiummangel og lavt stoffskifte kan føre til grå stær ... Hehe, dette er jo typiske aldrings"problemer", liksom. Men da vet jeg det. Det har jo heldigvis vært uforandret i tre fire år siden det ble oppdaga.

Jeg har sett alle House-episoder, så don't worry! Har da også sett nevnte episode, men husker den ikke helt klart. Jeg er sånn at når jeg oppdager en ny serie, så laster jeg ned alt, og har bonanza, så ting går litt i hverandre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:42   #72
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Forresten har min sambo vært til oppfølging på Heggelig og det viser seg at han har fordoblet testosteronverdi siden november!!! Lå i nedre område, og er nå over middels. Og merkbart hissigere

Det er nok ikke bare lavkarbo, men også å la systemet få fred fra mat som man er intolerant mot. Og superfood, chlorella og 100% rå sjokolade.

Bare for at det er mulig å komme på fote igjen! Legen har et langsiktig mål om å prøve å slutte med levaksin på et tidspunkt når alt det andre har stabilisert seg. Sambo har jo ikke antistoffer eller struma, så det kan jo virke.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 16:48   #73
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Ok, enda en oppdatering, og nå er jeg så fortvilt og forbanna at jeg har måttet sensurere meg selv litt ...!

Dette skrev jeg nå nettopp i bloggen min (minus banning )

Jeg har gått rundt i en uke nå og vært spent, forventningsfull og litt redd for å høre fra endokrinologen, og i dag fikk jeg brevet.
Altså ... Det er funnet flere knuter på rundt en cm, og ... øh, noe som da bare nevnes som thyroidittforandringer. Og hva skal vi gjøre videre? Jo, ta ny ultralyd om et år. What? Skal jeg gå rundt med kvelningsfornemmelser og gli inn og ut av en zombietilværelse et helt år til?! Jeg kan ikke godta dette, og nå er jeg ikke bare litt oppgitt over han endokrinoloen, akkurat nå hater jeg han litt!

Og et par andre merkelige ting, kolesterolet mitt har blitt skikkelig høyt -altså hdl og triglyserider er på stell, men ldl er på 5. Jeg har jo hatt helt perfekt kolesterol ved tidligere målinger, sist for et par år siden. Men høyt ldl tyder da på betennelsestilstander i kroppen, ikke? Har aldri brydd meg så mye om å sette meg inn i kolesterol, annet enn det faktum at det ikke har noen sammenheng med hjerte- og karsykdommer, og jeg vet det finnes luftige og tette ldl-molekyler, som jo ikke vises ved måling. Ikke minst har tsh-en økt igjen til over to, og ft4-en er nå nede i 12 ... Ft3 er normal; 4,9. Men endokrinologen ser jo på dette med sine snevre briller. Sånn ellers er anti-tpo langt under normalområdet. Kanskje kroppen har gitt opp? Gud vet, jeg er bare oppgitt nå. Har lest litt om anbefalninger av gode privatklinikker, men det har jeg jo ikke råd til.
Jeg skal uansett ringe legen i morgen og få time. Om jeg så må gråte meg til det så MÅ jeg ha hjelp nå! Jeg fikser snart ikke lenger å få slengt igjen dører overalt! Det holder ikke å sende meg et brev, og skrive "vi har ikke påvist noen årsak til dine plager". Nei vel! Jeg kan si så mye som at dere ser dere fullstendig blind på blodprøverresultater! Dere sender folk på ul når dere sikkert innerst inne vet at scintografi er mye mer nøyaktig! Halsen min vokser! Jeg har tidvis hukommelse som en senildement nittiåring og konsentrasjon som en sukkerhøy treåring! Gah!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 16:48   #74
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Sorry at det ble litt sutrete, men jeg trengte en utblåsning ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 18:24   #75
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Takk for at du oppdaterer utviklingen her, Photo! Jeg synes det er en hårreisende måte å gå fram på av endokrinologen din. Det er bare å blåse ut! Jeg håper du kan få komme til en annen, men jeg har dessverre hørt at de er ikke så interesserte i stoffskifteproblemer de fleste av den sorten.
Jeg håper legen din er mye mer interessert i å ta tak i dette. Ultralyden har jo gitt svar som jeg ville tatt alvorlig, og i det minste fordi det plager deg å ha det sånn.

At anti-TPO er sunket til under normalen, skjønte jeg ikke helt. Det er et autoantistoff, og noe du virkelig ikke behøver. Dersom du har hatt dette før, og nå ikke lenger, er det jo veldig positivt, så vidt jeg kan skjønne. Ellers ligger du jo etter mitt skjønn lavt med fT4.
Når det gjelder høyt kolesterol og særlig ldl-kolesterolet: Jeg hadde en periode veldig høyt nivå av dette. Da lå jeg også lavt på fT4-verdiene. (Mellom 12 og 14). Når dette ble justert opp, gikk kolesterolet ned betraktelig, og forholdet mellom HDL og LDL endret seg til det som regnes som mer positivt. Det var fremdeles høyt, men det er greit for meg. Flere leger, blant andre en ekspert på Lipidklinikken, har sagt at kolesterolet er forbundet med stoffskiftet, slik at lavt gjerne gir "litt" høyere kolesterol. Min personlige oppfatning er at det nok er en viktigere forskjell enn det de sier.
Jeg håper du får god hjelp videre, selv om den endokrinologen dessverre ikke har følt seg kallet til oppgaven.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no