Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins på restaurant

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-04, 00:17   #1
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei

Atkins på restaurant

Hvordan gjør dere det på restaurant
Velger dere retter med minst karbohydrater og pirker bort det ulovlige?
*rådvill*

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 08:46   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Hvis jeg kjøper en biff, ber jeg om ekstra salat og grønnsaker i steden for poteter, enkelt og greit Men det som er av karbohydrater i sausen o.l bryr jeg meg ikke om, for det er så sjelden vi er på resturant...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 11:13   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth

Hvordan gjør dere det på restaurant
Velger dere retter med minst karbohydrater og pirker bort det ulovlige?
*rådvill*

Ja det er sånn jeg gjør det. Jeg lærer aldri at tallerkenen blir neddynket med pom free uansett om det står at retten blir servert med salat. Ja det er veikroer jeg snakker om, var innom sørlandsporten veikro en gang og da spurte jeg om ekstra salat men det var ikke så enkelt for porsjonene var ferdige på forhånd som de da bare varmet i mikroen.
En kamerat av meg ber alltid om potet istedenfor pom free og det pleier han å få. Heretter skal jeg skjerpe meg og be om ekstra salat hver gang

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 15:45   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Noen ganger skeier jeg ut og spiser alt, andre ganger er jeg pirkete og kjøper feks. Hamburger med bacon og ost og salat men uten brød og drikker farris.

de fleste resturanger er villige til la meg få ekstra grønnsaker istedet for potet osv.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 17:21   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg gir alltid beskjed om at jeg vil ha ekstra salat/grønnsaker istedenfor poteter. Har ikke opplevd noe probolem med det, hverken i Norge, Sverige, Danmark eller i England. Flere steder har jeg ikke vært det siste året !! Siden jeg har en sterk motvilje (og halsen snører seg) mot junkfood, så har jeg ikke hamburgerproblemet. Har forstått på mine canadiske/amerikanske forumvenner at de alltid ber om den burgeren de vil ha men uten brød. Mange av de amerikanske kjedene har allerede lavkarbo alternativ. Men det tar vel litt tid før slikt når oss i Europa.

Vi må huske på at det er VI som er kundene. Det er VI som betaler varene. Jeg foretrekker å spise på steder hvor de skjønner dette. Om de ikke vil gi meg noe annet isteden har jeg iallefall lov til å forlange at de fjerner det jeg ikke vil ha.

Tror vi bare må bli litt tøffere. Som sagt har jeg ikke opplevd noe problem i det hele tatt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-04, 22:13   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Nille sier: "Tror vi bare må bli litt tøffere. Som sagt har jeg ikke opplevd noe problem i det hele tatt !"

Jeg bestilte BBQ bacon-cheeseburger uten brød i dag.

I kassa: "Og så skal jeg ha den uten brød" "Hva sa du?" "Brød" "Løk?" "Nei jeg skal ha den uten BRØD".

Frenetisk tasting på kassa, de slår inn ordrene der som går ut på kjøkkenet. Da den kom var det naturligvis brød på, og osten smeltet fast på brødet. Men salaten var god, sprø og frisk, så jeg sa ikke mer. Lot brødet ligge igjen og spiste resten. Men skulle jo naturligvis sagt noe.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-09-04, 22:55   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Problemet synes jeg...

...når man er på restaurant, er heller de personene man spiser sammen med. Jeg ønsker ikke ekstra oppmerksomhet rundt min kostholdsendring før jeg kan vise til litt større resultater

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-09-04, 22:57   #8
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Det er jaggu ikke alltid at det hjelper å si noe heller.I Finland har jeg forsøkt å bestilt uten poteter/pommies,men neida,det er forferdelig vanskelig å pøse på litt ekstra salat i stedet for poteten

Men jeg tror det blir bedre med tiden,når lavkarbo trenden feier over restaurantene også,håper jeg (eller tror jeg? )

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 00:06   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nalana

...når man er på restaurant, er heller de personene man spiser sammen med. Jeg ønsker ikke ekstra oppmerksomhet rundt min kostholdsendring før jeg kan vise til litt større resultater

Skjønner hva du mener og har forståelse for det. Det siste året har jeg gått ut med både kollegaer og venner uten å legge ut om hvorfor og hvordan jeg spiser. Lager ikke noen "big deal" ut av det liksom. Spiser det jeg kan spise og lar resten ligge om jeg har vært uheldig eller glemt meg bort. Men kanskje jeg bare har vært heldig med valg av spisesteder ? Tror det er ganske vanlig at folk skal ha litt annerledes enn akkurat menyen. I følge de jeg kjenner i bransjen er det ganske vanlig iallefall (jeg kjenner en del). Når det gjelder veikroer og fast food kjeder og sånn er det kanskje verre å få til.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-04, 09:11   #10
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av nalana

...når man er på restaurant, er heller de personene man spiser sammen med. Jeg ønsker ikke ekstra oppmerksomhet rundt min kostholdsendring før jeg kan vise til litt større resultater

Helt enig! Synes det er slitsomt hvis alle skal vite liksom. Godt å høre at vi er flere som har det sånn!
Lykke til

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 29-09-04, 10:10   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Vi var på kafe å spiste i helgen som var

Her var vår bestilling:

  • Poden: Barnemenyen - Lille trille: Kjøttboller, med ekstra grønnsaker ingen potet.
  • Meg: Biffkarbonader med løk og ekstra grønnsaker, ingen potet
  • Madammen: Kalkun biff - det er ren kalkun? Ja. Ok, da skal jeg ha kalkun biff, glutenfritt, med ekstra salat i stedet for saus,
Ikke lett å få denne bestillinen ned på et basar-lodd, men det gikk og det ble et herlig måltid!

Holdt på å glemme: Da vi kom i kassen så påpekte dama der at vi hadde en barnemeny, og da skulle det være inkludert enten en brus eller en is... Er det rart barn er hyper på kafe? Jeg svarte: "Så flott da! Da tar jeg litt iste i vannet til poden jeg da" Hevede øyenbryn, men vi var fornøyd vi!

Kan være morsomt å spise ute!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-09-04, 10:12   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg er veldig sjelden på restaurant så da har jeg bare skjeiet ut den dagen. Men nå vil jeg ikke det mer for jeg har begynt å få skikkelige problemer med poteter og hvitt mel. Tåler det ikke, blir oppblåst og sitter på do hele kvelden. Det er IKKE verdt det!!

Så jeg ber om ekstra salat/grønnsaker istedetfor potetene. Får jeg ikke det, reiser jeg meg og går. Jeg er såpass "frekk i trynet" at jeg tør å si fra og bli sinna om de lager problemer for meg som er BETALENDE kunde.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-09-04, 10:24   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg har veldig positiv erfaring når det gjelder å få noe jeg kan spise. Det er bare å spøre i vei og be om noe annet enn det som er standard, hvis du ikke vil ha det. Sjelden noe vanskelig, ihvertfall ikke vanskelig å be omå få slippe potet/ris.

Jeg har tom bedt om salat istedet for pasta til Pasta Bolognese...og det fikk jeg uten at noen hevet så mye som et øyenbryn...jaja litt da, men det gikk kjempefint. Fikk masse salat under "Bolognesen" , fikk tom ekstra mye "Bolognese"...og brødskive ved siden av Glemte å si jeg ikke ville ha det enda jeg visste det var brød til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27
Ny Atkins bok! Atkins Diabetes Revolusjonen! HP Atkins kosthold 0 29-07-04 20:32
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no