Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Slavisk ketolyse eller lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-08, 19:10   #1
karinord
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 4
karinord er på en erverdig vei

Slavisk ketolyse eller lavkarbo?

hei, er en 35 år gammel mor som vil ned max 10 kg. Har pløyd gjennom dette forumet ( som er råbra), men tror kanskje jeg trenger litt mer konkrete råd. Har lest ketolysekur boken, og syns det høres bra ut. Samtidig leser jeg om de som er på "vanlig" lavkarbo dietter uten å følge noe kur. Så derfor håper jeg noen på "begge sider" kan skrive om erfaringer, eventuelt komme med råd om hvilke egner seg. Ser jo at ketolyse er best for de med minst ti kg overvekt...Skjønner at det er forskjell fra person til person, men trenger likevel råd, og syns det er motiverende i tillegg å høre fra andre. så vær så snill, skriv svar til meg.

karinord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 21:21   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Slavisk ketolyse eller lavkarbo??

Hei

Eg går på ketolyse, enkle regler og synes det er helt digg. Har til nå gått gjevnt og trutt ned uten å være sulten. Selv gruer eg meg til å gå over til generell lavkarbo eller fedon som er planlagt for da virker det som man må tenke litt mer, da skal man spise mer karbs, men samtidig mindre fett. Så akkurat nå koser eg meg med ketolyse og lever i ketosens verden
Uansett hva du bestemmer deg for så anbefaler eg deg å velge en filosofi, enten det er atkins, fedon, skaldeman, ketolyse.... Blander man eller lager sin egen kan det ofte gå helt feil vei enn det man ha planlagt.
Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 21:47   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Slavisk ketolyse eller lavkarbo??

Jeg har det omtrent akkurat på samme måte som Fungirl. Jeg synes at ketolyse er helt topp og har ikke lyst til å gå over på generell lavkarbo.
Livet er veldig enkelt i Ketolandet og maten er god.

Men det blir nok lavkarbo/Lindberg etterhvert.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 08:57   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slavisk ketolyse eller lavkarbo??

Jeg er på ren ketolyse, og trives der. Finner nye oppskrifter her inne hver dag, her er sikkert oppskrifter nok for et helt år! Jeg savner sukker av og til, samt pasta, men dette går over all forventning. NÅr målet er nådd vil jeg nok prøve lavkarbo for å se hvordan kroppen min tar det, men foreløpig er ikke det aktuellt.Det hersens hvetemelet er ikke bra for meg!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 17:01   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Slavisk ketolyse eller lavkarbo?

Jeg tenker nok litt annerledes enn en del her inne. Skjønner nesten argumentet om at man må velge en filosofi. Men tenker egentlig at det viktigste er å finne en balanse i eget liv - i forhold til hva man skal spise. For meg blir det helt galt om jeg skal veie mat og telle karber. Holder meg unna brød, pasta, ris, sukker. Noen ganger passer det ikke når jeg er hos andre, og da får fordøyelsen svi etterpå..

Jeg spiser mere generell lavkarbo. Har vært i ketose noen ganger, men har ikke det som mål. Prøver å spise "enkelt" - uten de store "erstatningsvarene" (ble lettere etter at jeg flyttet sammen med kjæresten min ). Altså spiser jeg stort sett kjøtt, fisk og grønnsaker- noe nøtter og innimellom litt bær. Tåler heldigvis ost, fløte og rømme. Og SMØR . Og så lenge karbene kommer fra grønnsaker, så har i alle fall ikke kroppen min problemer med masse animalsk fett. Pøser stort sett på så godt jeg kan.

Så da har jeg heller ikke "sprekker" i den forstand at jeg går utover "reglene" i forhold til en spesiell diett. For meg ville det ført til at jeg følte jeg "hadde tapt/gjort noe galt".
Kan legge til at jeg har gått ned ca 15 kg siste året. Spiser når jeg er sulten. Noen ganger 1 gang om dagen - andre ganger 2 - noen sjeldne ganger 3.
Stresser ikke - men ønsker å gå ned en 2-5 kg til.

Uansett trives kroppen min mye bedre på lavkarbo - og med godt med fett til.
Regner med at helse og humør bare blir bedre og bedre

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 17:22   #6
karinord
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 4
karinord er på en erverdig vei

Sv: Slavisk ketolyse eller lavkarbo?

Takk for svarene. Men er fortsatt usikker. Tåler dårlig fløte, oster, rømme og fett...Vet fortsatt ikke helt hva jeg skal velge. Spiser ikke brød uansett, noe pasta og poteter, men ikke slik at det blir vanskelig å kutte helt ut.
Er det flere som har erfaringer å dele?

karinord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 13:17   #7
buttegull
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 2
buttegull er på en erverdig vei

Sv: Slavisk ketolyse eller lavkarbo?

hei!Har fulgt med på lavkarbosidene lenge,og har nå meldt meg inn.har spist lavkarbomat i 4 år,og har gått ned tils.15 kg.Har 7 kg igjen.I beg.var jeg veldig nøye med karb.inntaket og gikk jevnt og trutt ned.De siste 2 årene har jeg sleivet mere.Dette har selvfølgelig ikke gitt den rette effekten.Jeg merker at etter å ha endret kostholdet tåler jeg veldig lite karbohydrater.Så rådet mitt er at du burde være forsiktig.Synes lunsj og frokost har vært vanskelig å komponere,så det har blitt mye ommelett,og innimellom knekkebrød.Har nå funnet en oppskrift.Pølsemuffins.Det en i forumet som heter Muskat.Driver nå og prøver ut flere varianter av denne oppskriften.Kanskje det blir løsningen på de siste kiloene.lykke til hilsen Buttegull

buttegull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dyrt å leve Lavkarbo -eller...? Lille-Lulle Lavkarbo generelt 3 17-09-08 12:47
Ketolyse eller lavkarbo Fideline Spørsmål og svar 8 29-05-08 12:32
Lurer på om jeg skal gå over til ketolyse ... Eller er jeg allerede der? Pastajunkie Ketolysekuren 3 27-04-08 16:27
Atkins eller Ketolyse? Merete A Lavkarbo generelt 2 22-06-06 23:17
Er ketolyse en høyfett eller lavfett diett? Iset Ketolysekuren 2 11-04-05 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no