Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan starte med et slikt opplegg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-14, 09:11   #1
akkove
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2014
Hvor: Telemark
Innlegg: 1
akkove er på en erverdig vei

Hvordan starte med et slikt opplegg

Hei. Hvordan starter man best med et slikt opplegg. Har lest en del rundt det. Tåler ikke fett noe særlig. Hvilke matvarer er det best å forholde seg til? Må man i ketose for å oppnå dette? Har i tillegg diabetes 1, godt regulert, men kan selvf. bli bedre. Hvordan fungerer en slik diett/levestil i så fall. Fins det noen tråder allerede eller er det noen som ka gi meg noen kjappe starttips?

akkove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavt fett- og karboinnhold Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 09:39   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan starte med et slikt opplegg

Hei og velkommen

Du må ikke spise mye fett for å spiselavkarbodiett.
Jeg vil anbefale deg å lese feks en av bøkene til Fedon Lindberg. Han var opptatt av lavt karbohydratinnhold nettopp for diabetespasienter, som indremedisiner. Og han er slett ikke opptatt av høyt fettinnhold, men riktig fett vil han vi skal spis.

Det er ikke så enkelt å forklare i en vending, men noe vet du sikkert allerede siden du er inne på disse sidene, tenker jeg.

Du vil finne mange tråder om du leter på "Forumet" som tar for seg de ulike diettvariantene. Fedon Lindberg er en relativt moderat variant.

Lykke til😊

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 09:42   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan starte med et slikt opplegg

Du finner "Forum" helt øverst på denne siden...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 15:13   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan starte med et slikt opplegg

Hei!
Anbefaler å lese
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
og
http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf


Nå vet jeg ikke helt om du tenker lavkarbo for vektnedgang eller for rett og slett gå over til en ny livstil som også automatisk vil føre til bedre kontrollert blodsukker og mindre behov for insulin.
Jeg har selv diabetes type 1 og bruker kun 12 enheter Lantus i døgnet og ingen hurtigvirkende insulin.
Som diabetiker er det veldig viktig med svært hyppige kontroller av blodsukkeret og minke insulindosen etter behov.
Jeg valgte selv den myke varianten;
dvs. at jeg først kuttet alt av sukker, poteter og kornprodukter (inklusive ris og pasta). Reduserte insulindosen min etterhvert og gikk deretter gradvis over til å kutte karbohydrater i kosten. Jeg har diverse matallergier og kan derfor ikke spise noen meieriprodukter eller mandler/nøtter, men får likevel i meg nok fett ved å velge fettrik kjøtt og fisk, avocado, bruker oljer til steking/i maten, spiser mat laget av frø, bruker kokosmelk, etc.
For min del så spiser jeg aldri mer enn 5-6 karbohydrater pr måltid og aldri mer enn 25 karbohydrater i døgnet.
Du trenger selvsagt ikke å leve så strengt om du ikke ønsker det; du bestemmer selv retning.
Anbefaler å fortelle lege om kostholdsendringen slik at diabetesen din ikke fører til for mye følinger.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar

Emneord
diabetes 1, ketose start, lite fett, matvarer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan starte med lavkarbo? frk.lavkarbo Spørsmål og svar 1 02-05-11 19:51
Hvordan starte? Lillelotte01 Spørsmål og svar 4 16-02-11 15:39
Hvordan starte? birgitte Spørsmål og svar 2 01-10-08 22:14
Hvordan starte? Vivsy Spørsmål og svar 4 31-05-07 10:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no