Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-11, 13:12   #301
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Ja jeg forklarte at jeg gikk på lavkarbodiett og det var ingen problem og de var veldig behjelpelig

Så bra
Jeg vurdere nemlig og sende en mail til kinarestuaranten vi skal bestille mat av den jentehelgen jeg skal på i mars. Tenkte å høre om de har noen retter som ikke inneholder sukker eller hvete og om de eventuelt har karbohydrat innholdet i rettene sine? Kan man gjøre det? hehe, eller blir det teit!
Vi bestiller 3 eller 4 store retter til denne kvelden og spiser folk det man vil ha. Men jeg bestiller gjerne en egen til meg om jeg får en med lavt karboinnhold. Det er litt mer sannsynlig for at den helgen går uten at jeg får nervøst sammenbrudd om jeg kan spise mat fra det stedet enn å ta med meg selv, hehe.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 13:13   #302
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!

Nei, ikke tilfellet her.
Men er dødsimponert over at du fortsetter, det står det respekt av
Hold i litt til og kutt ut ring somkan være partystoppere om du ikke allerede har gjort det.
Klem

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 13:14   #303
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Så deilig Mekkal *nam* Skal jaggu prøve soppstuingen og de dampede grønnsakene en dag

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 13:20   #304
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Synes ikke jeg kan slutte enda, ville blitt så bortkasta på en måte. Og ettersom "alle" går ned, må det jo fungere. Jeg har prøvd før med ketolyse og gikk en uke uten meieriprodukter, da la jeg på meg. De siste dagene har jeg redusert søtstoff drastisk, og har lagt på meg...:S Jeg lar det gå et par daget til uten søtstoff for å se om det løsner. Hvis det ikke går, kanskje jeg må prøve atkins induksjon...Det er frustrerende.

  Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 17:42   #305
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Da har jeg sendt en mail til restuaranten jeg skal spise på neste helg. Bestemor fyller år og vi skal dit hele familien, mamma, søskenbarn, tanter, søsken. Jeg hadde egentlig takket nei, litt fordi det er langt å gjøre og jeg er hos mamma denne helgen for å feire lillebror, men også fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise og synes det er vanskelig.

Nå har jeg bestemt meg for at denne dietten blir uutholdelig om jeg skal melde meg ut av sosiale sammenkomster, så jeg skal på den feiring. Sendte mail til restuaranten om å få meny på mail, det stod det på hjemmesiden at de sendte siden de ikke var ferdig med siden. Spurte også pent om de visste karbohydratinnholdet i noen av sausene sine, men at de ikke trengte stresse med dette, og om jeg kunne få ekstra grønnsaker som tilbehør og kutte ut potet/ris mot eventuelt ekstra betaling.

Stolt av meg selv.

Føler forøverig jeg har gått opp MANGE kg denne helgen pga all pepsi maxen. Opplåst som fy! Håper magen går fint ned når jeg kutter brusen i morgen, men den har vært litt overlevelsestingen min denne helgen. Kaker, muffins, godis og karbomat har jeg hvert fall avstått fra, og vært i ketose hele helgen.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 17:42   #306
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Synes ikke jeg kan slutte enda, ville blitt så bortkasta på en måte. Og ettersom "alle" går ned, må det jo fungere. Jeg har prøvd før med ketolyse og gikk en uke uten meieriprodukter, da la jeg på meg. De siste dagene har jeg redusert søtstoff drastisk, og har lagt på meg...:S Jeg lar det gå et par daget til uten søtstoff for å se om det løsner. Hvis det ikke går, kanskje jeg må prøve atkins induksjon...Det er frustrerende.

Krysser fingrene for at det løsner

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 17:48   #307
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Det går fint å spise ute. jeg var med jobben på Big horn i jan, å grudde meg som bare det egentlig, til maten, men bestemte meg for at i "verste" tilfelle skulle jeg bare ta biff og salat,men maten gikk supert, jeg fikk biff, ekstra salat/grønnsaker, rømme ved siden av, å det smakte kjempegodt.

jeg skrev bare minus på bestillingen min, som at jeg ikke ville ha poteter, men ekstra grønnsaker, ikke mais, osv, å jeg sa ingenting, fikk bare bestillingen min som alle de andre
ingen som merket noe eller spurte om noe

jeg har ikke brukt mange sticksene på denne kuren, men den kvelden brukt jeg en 2 timer etter siste måltid, å jeg var fremdeles i ketose

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 17:53   #308
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Det går fint å spise ute. jeg var med jobben på Big horn i jan, å grudde meg som bare det egentlig, til maten, men bestemte meg for at i "verste" tilfelle skulle jeg bare ta biff og salat,men maten gikk supert, jeg fikk biff, ekstra salat/grønnsaker, rømme ved siden av, å det smakte kjempegodt.

jeg skrev bare minus på bestillingen min, som at jeg ikke ville ha poteter, men ekstra grønnsaker, ikke mais, osv, å jeg sa ingenting, fikk bare bestillingen min som alle de andre
ingen som merket noe eller spurte om noe

jeg har ikke brukt mange sticksene på denne kuren, men den kvelden brukt jeg en 2 timer etter siste måltid, å jeg var fremdeles i ketose

Så genialt
Her er det liksom så mange jeg ser så sjeldent og vi skriver ingen bestilling og har liten lyst til å sitte å brette ut om dietten min foran hele familien og folk jeg ikke kjenner. Bedre restuaranten vet det på forhånd. Og kan de ikke fikse noe for meg, bestiller jeg en biff meny og i værste fall får jeg sitte å spise kun biff, hehe.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:27   #309
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg har ikke gått opp sammenlagt men har gått litt opp og med i løpet av uken når jeg snikveier meg. Trener du? Kanskje du har fått muskler som veier mer enn fett vet du. Anbefaler ellers å bruke målebånd for å se om man minker i cm.

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:02   #310
Mari :D
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Mari :D er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Syteinnelgg..

Jeg har mista all motivasjon..Jeg klarer ikke finne på middager, leter opp oppskrifter, men har så innmari lyst på poteter, ris o.l.. Så det har gått skeis flere ganger denna uka.. Jeg ser meg i speilet å ser feit ut, vil ikke være sånn, men jeg fikser det ikke...

Neste uke må bare bli enda bedre..

EDIT: Har hvertfall ikke gått opp, men ikke ned heller, så noe gjør jeg vel riktig...

__________________


Mari :D er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:04   #311
Shadow
Medlem
 
Shadow sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Innlegg: 85
Shadow er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg var ute på resturant med noen venner nylig, jeg bestilte meg biff, sa at jeg ikke ville ha poteter, men gjerne litt ekstra grønnsaker. Det smakte deilig - spiste kanskje litt formye av sausen som selvsagt ikke var lavkarbo, men jeg tror ikke det var så store utskeielsen likevel
Heldigvis var det ingen av de andre som bestilte dessert så da slapp jeg den prøvelsen.

__________________

Det går litt trått nå


Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:19   #312
Shadow
Medlem
 
Shadow sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Innlegg: 85
Shadow er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mari :D, her.

Syteinnelgg..

Jeg har mista all motivasjon..Jeg klarer ikke finne på middager, leter opp oppskrifter, men har så innmari lyst på poteter, ris o.l.. Så det har gått skeis flere ganger denna uka.. Jeg ser meg i speilet å ser feit ut, vil ikke være sånn, men jeg fikser det ikke...

Neste uke må bare bli enda bedre..

EDIT: Har hvertfall ikke gått opp, men ikke ned heller, så noe gjør jeg vel riktig...

Ikke gi opp !! Dette blir bra bare du kommer over den første kneika
Har du sett på siden til Gerd?
http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327
hun har masse gode oppskrifter. Lag god fløtesaus på kjøttet og se etter ferdige grønnsaksblandinger i frysen på butikken, det er noen greie og lettvindte alternativer der

Lykke til

__________________

Det går litt trått nå


Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 07:27   #313
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)
21.02 - 82,8 kg ( -1,8 kg, 7 uke, 2 uke pulver)

Hadde egentlig gått ned mer denne uken, men midt i uken gikk jeg opp igjen, venter på mensen nå, så sannsynligvis det, kan ikke ha spist noe feil ihvertfall, siden jeg ikke spiser :roll eyes:

Men absolutt *FORNØYD*, så lenge det går nedover, så går det rette veien

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 09:02   #314
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

....

__________________



Sist redigert av hope10 : 21-02-11 kl 10:27.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 09:08   #315
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hope.... jeg skjønner du er en entusiastisk person.... men tre helt like poster i tre forskjellige tråder om målene dine? Og fire identiske poster om vektnedgang i fire seperate tråder? Blir kanskje litt spam-aktig?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 09:12   #316
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hope.... jeg skjønner du er en entusiastisk person.... men tre helt like poster i tre forskjellige tråder om målene dine? Og fire identiske poster om vektnedgang i fire seperate tråder? Blir kanskje litt spam-aktig?

Beklager,men jeg er med i 2 ulike grupper ser du, med 2 ulike veie/mål grupper til de, så da var det enklest å oppdatere vekt osv på veiedagen idag på den måten, men skal ordne det, beklager

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 09:16   #317
peruvian
Juniormedlem
 
peruvian sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 44
peruvian er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Da var jeg (dessverre) tilbake! Har vært altfor snill med meg selv det siste halvåret, så nå må jeg disiplinere meg selv! Håper å få like mye hjelp her nå som jeg fikk for ett år siden.

__________________



peruvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ke2lyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:24   #318
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Beklager,men jeg er med i 2 ulike grupper ser du, med 2 ulike veie/mål grupper til de, så da var det enklest å oppdatere vekt osv på veiedagen idag på den måten, men skal ordne det, beklager

Det er helt greit det.... men da kan man jo f.eks. legge inn vektnedgang i de to veietrådene, og målene i måletråden?

Ikke meninga å være slem her altså

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:28   #319
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det er helt greit det.... men da kan man jo f.eks. legge inn vektnedgang i de to veietrådene, og målene i måletråden?

Ikke meninga å være slem her altså

Helt greit det Jeg vil jo ikke spame folk med målene og vekten min, så har ordnet det nå
Takk for at du gir beskjed

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:21   #320
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Post det hvor du vil sier jeg Jeg er bare med i en gruppe og selvsagt skjønne rjeg du vil poste resultatene i andre grupper også Ingenting å beklage spør du meg ;D

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:22   #321
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Tenkte ta opp sånn grytekjøtt jeg har i fryseren. Tips til hva jeg kan gjøre med det i morgen?
Tenkte kikerter og slikt som jeg spise på fedon, men det hadde visst hauger av karber, hehe. Inspirasjon til gryte??? Skal søke litt inne på forumet her også

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:20   #322
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Og grættis med negang Hope Så bra!
Nå er du snart ferdig på shake og kan spise deilig MAT

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:19   #323
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Tusen takk Men er redd det ikke holder seg borte når jeg begynner å spise igjen, så slipper ikke gleden løs før første uken er over, så håper jeg at ikke alle kiloene kommer tilbake...

Denne bloggen liker jeg godt:

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

H*n bruker ikke mengder med erstatningsprodukter, å så bruker h*n MYE urter, åd et elsker jeg
Søk på kjøtt så kommer det mye godt opp Viss du tester noe, å det smaker bra må du gi meg et vink Vi holder på å smake oss gjennom bloggen, har testet et par oppskrifter til nå

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 02:23   #324
rosarose
Juniormedlem
 
rosarose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sverige
Alder: 39
Innlegg: 15
rosarose er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!

Åh kjenner meg så igjen!! Jeg har holdt på i ca en mnd nå, og gått mye opp og ned(uten å ane hvorfor), +0,7 en dag, -0,5 neste..har ikke orket å forandre trackeren hver dag nettopp pga dette. Håper det endelig slipper nå, jeg er iallfall nede på mitt letteste idag Hang in there!

Trener du ved siden av forresten? Det kan påvirke vekten.

__________________



rosarose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med enkelte utskeielser Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 02:35   #325
rosarose
Juniormedlem
 
rosarose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sverige
Alder: 39
Innlegg: 15
rosarose er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Også må jeg anbefale en fiskegrateng som jeg lager ca 2 ggr i uken nå, helt dilla:

Til 2-3 pers:

2-3 fiskefileeter/200-300 g fisk
100 g skrellede reker
1 stor purre
1 dl fløte
Litt smøreost og/eller creme fraiche
Frisk dill
Salt, pepper, annet ønsket krydder


2-3 fiskefileter (sei eller torsk er nok best, jeg bruker en australsk fisk) deles opp og legges i en ildfast form. Hell ca 1-1,5 dl fløte over, gjerne litt smøreost&creme fraiche biter også for fyldigere smak. Krydre med salt, pepper, fersk dill + sitronpepper og sett inn i ovnen på 200 grader i ca 15 min.
Ta ut formen etter 15 min, fordel oppskåret purre over fisk&fløte. Fordel rekene over på samme måte, krydre litt til og ha ost på toppen. Inn i ovnen i 20 min til. Enjoy!

__________________



rosarose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med enkelte utskeielser Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no