Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Komplimenter, kommentarer og mangel på dem

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-04, 15:40   #1
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av
Talking

Komplimenter, kommentarer og mangel på dem

Der er med stor humor jeg ser på omverden og deres kommentarer på mitt vekttap på snart 11 kg. Eller mangel på dem.
De som selv har et greit forhold til egen kropp og kroppsstørrelse er de som vanligvis kommer med det jeg oppfatter som ekte kommentarer rett fra hjertet. Og takk og pris for at det ennå finnes noen mennesker der ute som har et ok syn på sin egen kropp.

Derimot opplever jeg enten-eller på de som selv sliter med for stor kropp. Enten total stillhet. Ikke en kommentar. Selv ikke når buksa mi datt ned rett foran øynene på vedkommende kom det et eneste oppgulp. Klærne henger og slenger, de vet jeg slanker meg og ikke en eneste ytring kommer de med. Det er jo i grunnen litt leit synes jeg..

Og så har du de andre... som igrunnen er så morsomme fordi det er i under kategorien å strekke sannheten litt vel laaaangt. Jeg har jo ennå en rimelig høy BMI og derfor blir kommentarer som "Nei og nei..nå er du så tynn at nå må du slutte å slanke deg!" riktig fornøyelig. Eller "du er jo så slank nå at jeg nesten må lete etter deg der du sitter i sofaen!" riktig til å få latterkrampe av. Akkurat som jeg hadde falt mellom to puter i sofaen med min BMI på 30!!!!

Den kommentaren jeg husker best etter 11 kg's vektnedgang er min temmelig store gode veninne som sa at "jeg ser godt at du har slanket deg, for du har blitt mye mindre i hodet!". Jeg undres litt i ettertid om hun synes jeg var tjukk i hodet før? Kan man virkelig ta av 11 kg bare i hodet? Lider jeg nå av hjernesvinn?

Noen som har fått noen morsomme kommentarer i det siste?

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 12:38   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

HA-HA-HA
Takk for en god latter en vanlig torsdag formiddag.
Du har både selvironi og realisme - begge deler kommer godt med.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 12:43   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hahahaha jeg ler meg ihjel . du er så fiiin

men ja jeg er enig med deg i at det er leit når ingen sier noe, selv om det TYDELIG viser at man har gått ned i vekt. men du vet hva det er vel? MISUNNELSE. nemlig

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 20:57   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Carbokiller: Når du sier "mistet buksen" - mener du da som i helt ned rundt anklene???? *ler* for det ser jeg for meg... Og ingen komentar?? Er det mulig?? 2 Blitt mindre i hodet" var jo direkte frekt, -om hun ike er en person som til vanlig formulerer seg litt rart da..


Den komentaren som du sa om at nå må du snart slutte å slanke deg, for du er jo blitt så tynn, den fikk min mann også høre.... Han trakk opp genseren, tok godt tak i mageflesket og vippet det opp og ned rett forran øynene på vedkommende og svarte greit at :"det er fortsatt nok å ta av...." (det var for ca 10 kg siden..)


Jeg har fått en kommentar litt andre veien da, men den illustrerer jo litt det med hvor problematisk forhold andre har til egen kropp og misunnelse for andres... :

Jeg har en venninde som veier 55 kg. Hun mener selv hun er feit... Men jeg, om jeg la på meg 10 kg og kom opp i 55, da ville jeg fortsatt være for tynn, og kansje jeg ville vært normal om jeg kom op i 60.... (vi er like høye...) Men selv er hun altså feit på 55kg...


Det er bare til å heve seg over at andre mennsker ikke komenterer det fantastiske vekttapet, for den bunner bare i misunnelse eller at de fortrenger det, fordi de selv ikke er i stand til å gjennomføre det samme...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 23:32   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg må bare si at jeg lo godt da jeg leste det innlegget ,skrattet nærmest.

Men det er da noen merkelige venner du har, det må være misunnelse for at du med liv og sjel går inn for å drepe alle de stygge karbohydratene
og de ikke selv er i stand til å gjøre det samme.

Jeg driver for tiden å overtaler 2 stykker på jobben til å redusere innholdet av karbohydrater, men det er bare den ene som hører på meg:-)
Den som ikke hører begynnte på Lindberg samtidig som jeg begynnte på Atkins og hun gikk ned 6 kilo og ga opp,nå er hun gått opp 3 av de igjen.
Vi hadde samme vekt da vi startet.men nå veier hun 16 kilo mer en meg,men hun nekter å la vær å spise poteten til middag da:-)
Og hun er totalt umulig å ha med å gjøre når hun er premenstruell,jeg prøver å si at det blir mye bedre dersom hun kutter ned og vil antakelig også slippe hodepinen hun får hver gang,men jeg snakker for døve ører.

Får si som Lise,du får heve deg over dem.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 00:11   #6
Caledonia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: London
Alder: 49
Innlegg: 7
Caledonia er på en erverdig vei

hHa ha ha

Ha ha ha naa ler jeg hoeyt! Kjenner meg noe saa utrolig igjen. Spesielt naar venner sier at naa har jeg bare blitt saaaaaaaaaaa tynn og at naa maa jeg ikke gaa ned mer! Ha ha ha jeg har gaatt ned 12 kilo, men har fortsatt 20 igjen. De som sier det veier ofte rundt 60 kilo, mitt maal er 69. Jeg tar det jo litt som komplimang jeg da, folk tror alltid at jeg veier mye mindre enn det jeg gjoer

Caledonia er avlogget   Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 07:00   #7
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg vil helst ikke ha så mye komentarer om vektnedgangen jeg. Synes det ofte blir for mye fokus på når jeg er "flink" (les går ned i vekt). En komentar er ok men faktisk tror jeg det er skummelt at en får så mye komentarer da. Vektnedgang og komplimenter kan en bli huka på. Mye vanskeligere å holde vekta i hverdagen en å gå ned.

Heldigvis tar mine omgivelser cluet og selv om jeg får komentarer på mine 22 (for en måned siden) kilo så er det ikke mye.

Kjerringa mot strømmen ...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 11:37   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Min kone kom med en alvorlig beskjed fra sine foreldre om at jeg ikke burde gå ned mer for jeg var tynn nok..... Så lenge jeg har tydelig bilring så får jeg ta det som et komplimang.

At noen sier at du er blitt tynnere i hodet skal en bare ta positivt. Det er tross alt bare i ansiktet og hendene som er blottet på denne tiden av året og dermed er det ansiktet folk ser det lettest på. Jeg også har fått ett smalere ansikt(hodet)
Den beste kommentaren jeg har fått var av ei som gikk bak meg som sa helt spontant ''å guri kor tynn du he blitt'' Det var altså ei som jeg ikke treffer så ofte.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no