Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er moderat trening?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-09, 13:53   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hva er moderat trening?

Kikket i den klistrede tråden her ang. å regne ut proteinbehovet. Og der sto det at man kan regne 1.5g protein pr kg om man trener moderat, men HVA er moderat? Varierer det fra person til person eller?

For meg er en halvtimes tur i kuppert terreng nok til at jeg får opp både pust og puls og er rimelig klar for å sette meg ned når jeg kommer hjem ...Er det egentlig lett trening da? Går en halvtime-tre kvarterer 3 ganger i uka. Da spaserer jeg ikke, men går på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 13:59   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hva er moderat trening?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

For meg er en halvtimes tur i kuppert terreng nok til at jeg får opp både pust og puls og er rimelig klar for å sette meg ned når jeg kommer hjem

Dette er vel det som kalles moderat trening ja. Altså en halvtime hver dag, hvor du får opp pulsen.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:13   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva er moderat trening?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Dette er vel det som kalles moderat trening ja. Altså en halvtime hver dag, hvor du får opp pulsen.

Men jeg går den turen bare 3 ganger i uka enda... Foreløbig orker jeg ikke mere. Men ja, jeg får jo opp pulsen ganske bra.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:21   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hva er moderat trening?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men jeg går den turen bare 3 ganger i uka enda... Foreløbig orker jeg ikke mere. Men ja, jeg får jo opp pulsen ganske bra.

Alt er bedre enn ingenting, så vær fornøyd med "bare" 3 ganger
Dessuten styrer du vel i hjemmet hver dag, som nok kan kvalifisere som "trening"

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:31   #5
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hva er moderat trening?

hagearbeid, husarbeid, trille tur me barnevogn, gå å hente posten, gå opp og ned trappa(for dei som har)... alt slikt gjør man i løpet av en dag uten å tenke over det. så om en ikkje går inn for å trene, så har en litt i det daglige livet uten at en tenker over det. men klart best å gå en kjapp tur i tillegg til dette

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:46   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er moderat trening?

Hei!
Det kan nok variere og være svært subjektivt hva man regner som moderat trening.
Jeg trener/går tur 6 ganger i uka. Det er jo mye kanskje, men intensiteten er moderat så da er det vel moderat trening da? eller er det mye pga mengden? Ble litt usikker jeg nå?

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:29   #7
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er moderat trening?

Det de som gir råd om "moderat" trening sikkert tenker på er at belastningen skal stå i forhold til hvor mye energi kroppen klarer å frigjøre fra fettlagrene våre kombinert med energien vi får fra det vi spiser. Tanken er vel å unngå at man begynner å forbrenne muskler i stedet for fett.

Uten at jeg vet det så antar jeg at det finnes en eller annen individuell grense for hvor mye kroppen klarer å yte i kcal/time uten karbohydrater og uten å begynne å kannibalisere musklene. Med moderat tipper jeg også at de kun tenker på trening som foregår over en viss tid. Harde korte økte både eksplosivt og styrkemessig tror jeg man vil ha veldig gode resultater med selv på lavkarbo. Pål her på forumet tror jeg gjør en undersøkelse på dette og jeg tipper resultatet han får er veldig bra med tung styrke og få repetisjoner.

For lengre og intensive økter vil jeg anta at man må fylle opp med karbohydrater underveis. Hvis du ikke blir slapp etter treningsøkten er det jo ingen grunn til å senke aktivitetsnivået (altså forskjell mellom godt sliten etter fysisk trening og slapp-må-sove).

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:57   #8
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Hva er moderat trening?

Hva med de som trener hardt og intenst da, flere ganger i uken? Er det bra for disse med lavkarbo. F.eks idrettstalenter osv.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:23   #9
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er moderat trening?

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Hva med de som trener hardt og intenst da, flere ganger i uken? Er det bra for disse med lavkarbo. F.eks idrettstalenter osv.

For mest mulig fremgang treningsmessig er man vel avhengig av rask energi fra glukogenlagrene. Det kommer fra karbohydrater. Man får mindre toppytelse fra lavkarbo.

Jeg har hørt om noen som eksperimenterer med begge deler før konkurranse men vet ikke om det bedrer resultatet. Dvs litt i forkant tømmer de glukosen fra kroppen ved å kutte ut karber. Dermed øker produksjonen av ketoner. Og rett før konkurransen fyrer de på med karbs igjen. Tanken er da at de skal ha høyere energimengde tilgjengelig via de to prosessene. Vet ikke om det virker.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening via Pc Rime Trening 3 13-11-08 16:34
Trening Joranna Ketolysekuren 10 08-05-08 20:20
Trening nettan Ketolysekuren 5 21-08-07 14:30
Trening... pondus Ketolysekuren 0 15-08-07 15:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no