Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Atkins fase 1

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-09, 13:21   #1
ingridtoll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 10
ingridtoll er på en erverdig vei
Smile

Atkins fase 1

Hei! I dag er min første dag på Atkins. Er kjempespent på hvordan dette vil fungere. Har gått på et kosthold med lite fett, og frokostblanding, brød. masse frukt fordi dette har jeg lært at er sunt. I tillegg har jeg trent moderat, prøvd å jogge 2/3 ganger i uka, litt styrke, minimum en times tur med hunden hver dag. Har ikke gått ned et gram,snarere tvert i mot. I tillegg har jeg alltid lyst på søtt, spesielt rett etter et måltid. Leser Atkins-bøkene i forbindelse med en skoloppgave og fant ut at jeg skal gi det et forsøk. Lurer bare litt på noen småting. Hvordan gjør jeg det med mellommåltider?Kommer jeg til å få behov for det? Eventuelt noen som har noen tips til hva det kan bestå av? Og hva med fiber i forhold til fordøyelse..Ser for meg at magen blir ganske treig i disse to ukene..kan jeg spise linfrø f. eks, for å bedre dette? Håper denne dietten, eller livsendringen da, vil gi resultater!!

ingridtoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat begynt atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 17:23   #2
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Atkins fase 1

Opprinnelig lagt inn av ingridtoll, her.

Hei! I dag er min første dag på Atkins. Er kjempespent på hvordan dette vil fungere. Har gått på et kosthold med lite fett, og frokostblanding, brød. masse frukt fordi dette har jeg lært at er sunt. I tillegg har jeg trent moderat, prøvd å jogge 2/3 ganger i uka, litt styrke, minimum en times tur med hunden hver dag. Har ikke gått ned et gram,snarere tvert i mot. I tillegg har jeg alltid lyst på søtt, spesielt rett etter et måltid. Leser Atkins-bøkene i forbindelse med en skoloppgave og fant ut at jeg skal gi det et forsøk. Lurer bare litt på noen småting. Hvordan gjør jeg det med mellommåltider?Kommer jeg til å få behov for det? Eventuelt noen som har noen tips til hva det kan bestå av? Og hva med fiber i forhold til fordøyelse..Ser for meg at magen blir ganske treig i disse to ukene..kan jeg spise linfrø f. eks, for å bedre dette? Håper denne dietten, eller livsendringen da, vil gi resultater!!


Linfrø mener jeg er kjempesunt. over 50% av fettet er omega 3, og ikke noe omega 6. det har mye kostfiber ( ) og ingen karbohydrater. kjempeflott ved en redusert karbohydrat "diett".

Fiber er faktisk ikke nyttig. Det bare iriterer tarmen, hemmer opptak av vitaminer, og ikke så mye bedre en det. Fett gjør jobben, men ikke spis for mye. "Fettdiaren" er kjent her på forumet.

søtsuget blir helt bortet. noen dager er du ikke en gang sulten, muligvis. det er jo karbohydrater og insulin som tuller med blodsukkernivået, og når det er vekk, sier det seg selv at søtsuget også er vekk.

LYKKE TIL DA!

Ape

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 18:42   #3
ingridtoll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 10
ingridtoll er på en erverdig vei

Sv: Atkins fase 1

tusen takk for svar!gleder meg faktisk til dette!Har handlet for en hel uke, slik at jeg slipper søte fristelser i butikken

ingridtoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat begynt atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:42   #4
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Atkins fase 1

Hei,

lykke til med valget!
Anbefaler deg å lese litt for å sette deg inn i hvordan dette fungerer, men du har kanskje allerede lest en eller flere av Atkins' bøker? Uansett finner du masse nyttig info på nett, dens her inne, eller Atkins sider.

Angående mellommåltider kan det være greit å lese noen menyforslag, dens Atkins to-ukers induksjonsmeny. For meg har det vært veldig viktig å ha noe lett tilgjengelig i løpet av dagen i tilfelle jeg blir småsulten. Det er jo viktig å ikke spise for lite, slik at kroppen ikke sparer på fettet (som kroppene våre jo er innstilt på under perioder med lite mattilgang) Det er spesielt viktig om du har spist for lite tidligere, hvilket jeg antar du har når du har spist lav-fett diett for å gå ned.

Søtsuget blir raskt borte. Og kommer raskt tilbake om du igjen får i deg høy-karbo kost. Men likevel - det er ofte vanene som er problemet, og de blir ikke magisk borte. Selv har jeg skeiet ut med søtsaker som jeg virkelig ikke hadde lyst på, fordi hodet mitt fortsatt mener det er slik jeg koser meg. Og det skjer utelukkende når jeg har spist for lite.

Håper du blir like fornøyd med valget ditt som meg!

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:46   #5
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Atkins fase 1

Hmm, skrev forrige innlegg på iphonen, ser det har blitt noe merkelig autokorrektur der. Håper det gir mening likevel.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:03   #6
ingridtoll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 10
ingridtoll er på en erverdig vei

Sv: Atkins fase 1

tusen takk! Håper så inderlig dette vil fungere..Er bare på dag to,og kjenner kvalmen og litt hodepine kommer snikende. Har lest de tre atkinsbøkene,så har hvertfall satt meg bittelitt inn i det. Men fortsatt mye som dukker opp som jeg lurer på! Merker at sukkersuge er på vei og..litt vondt, men samtidig veldig godt å skulle komme over den sukkeravhengigheten. Men når kan man spise barene til Atkins da? Kommer ikke til å bruke dem som mellommåltid, men kanskje snop på lørdager hvis sukkersuget blir for ille.Hvor mye har du gått ned da?Beundrer alle dere som klarer denne dietten altså!

ingridtoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat begynt atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Meieriprodukter og fett i fase 3 på Atkins Atkinsmadde Spørsmål og svar 1 20-05-09 17:45
Atkins fase 3 og 4 Lisbeth Atkins kosthold 0 09-07-08 21:46
Fase 3 Fedonisten Eurodiett 5 06-03-05 22:37
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no