Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Alkohol på induksjon

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-05, 15:41   #1
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Alkohol på induksjon

Kan man drikke sprit, som inneholder 0 karb og feks pepsi max på induksjonen??

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 16:47   #2
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Sv: Alkohol på induksjon

Hei Katrine
Har gjort det en gang (drukket brun sprit/og sprit med sprite zero som blandevann), men holdt på induksjonen en uke ekstra bare fordi jeg hadde dårlig samvittighet. Men tror at det skal gå greit. Det er selvfølgelig forskjellig hvordan kroppene våre reagerer på alkohol og på søtstoffer.

Mener at jeg har lest et sted her inne at alkoholen er det som forbrennes først, deretter fettet. Og at en har en "tendens" til å bli lettere full.. (obs,obs ). Men jeg er ikke sikker.

-V-

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 21:04   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol på induksjon

Opprinnelig lagt inn av vskr

Mener at jeg har lest et sted her inne at alkoholen er det som forbrennes først, deretter fettet. Og at en har en "tendens" til å bli lettere full.. (obs,obs ). Men jeg er ikke sikker.

-V-

Helt riktig !! Et glas vin i ny & ne spiller ikke så veldig stor rolle. Men to tre drinker vil nok "utsette" fettforbrenningen noen dager ja. Og det at man blir fortere full...... det blir litt sånn "aber plötslich" - bråfull... Jeg tåler halvparten av hva jeg tålte før. Vær forsiktig !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 21:17   #4
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol på induksjon

Som de andre sier, så forsinkes fettforbrenninga. Kroppen blir opptatt med å kvitte seg med alkoholen...
Men, vi må ikke glemme alle rare bakt-potet lyster og lignende man får, og for ikke å nevne nedsatt bedømmelse og viljestyrke.. "Jammen én tyrkershot tåler både formen og ketosen..." Been there done that. Klarte jeg fint på byen når jeg holdt meg til vin -bortsett fra at jeg ble aber plötslich drita da, som Nille så fint kalte det... Hehe.. Men bomma med noen drinker en gang.. Da gikk ketosen til H****** og jeg driver og prøver å gjenopprette den...
Mitt tips, til syvende og sist etter mye babling; hold deg til litt vin. (det beste er å holde seg unna helt de to første ukene, men det har man erfart at ikke er barebare )

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 21:33   #5
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Alkohol på induksjon

Iflg Atkins skal man ikke ha alkohol under induksjonen. Det er først på vedvarende at man kan begynne å prøve seg litt fram her. Jeg tror nok jeg ville anbefale å følge boken her.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 12:40
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 14:48
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 24-12-04 00:14
Kan en gå på induksjon lenger? Amygdala Induksjonen 5 05-07-04 15:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no