Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkerfritt godteri/produkter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-09, 17:22   #1
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei

Sukkerfritt godteri/produkter

Hei,

Har studert litt på produktene til sukkerfritt.com
Er det slik at jeg kan bruke disse produktene til å dekke søtsug av og til? Noen av produktene under godteri har jo kun karbohydrater som stammer fra sukkeralkoholer (som igjen er fra acsultam og andre ikke-glykol omgjørlige søtningstoff).

Hva sier dere ekspertene på ketolyse?

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:01   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Jeg ville holdt meg unna så lenge som mulig, ikke sikkert magen din tåler det heller. Prøv heller å kjøp en sukkerfri anton berg før du bestiller noe som kanskje kroppen ikke takler. Jeg spiser store IFA og den overnevnte sjokoladen innimellom. Søtt trigger dessverre søtsuget.
Har selv bestilt litt varer fra dialife.dk. Masse godt, men magen var ikke helt enig

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:47   #3
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Hvor lenge har du holdt på med kuren?

Ser tråden din om sjokolade også, sier som jeg sa der. Best og holde seg unna, man skal jo liksom komme seg ut av de vanene som gjorde oss overvektige til å begynne med. Det og spise kunstig søtning hele tiden som gjør at sukkerbehovet aldri gir seg, vil jo føre til at du alltid går og fyser på noe søt, dermed spiser kunstig søtning hele tiden.

__________________

Slankestart 1. januar 09:
Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:29   #4
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Ja jeg leste svaret ditt der også Schmoopy.

Skjønner godt logikken, og skal prøve å følge din leveregel.
Et spørsmål angåande søtstoff - da kan jeg heller ikke drikke light brus?

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:39   #5
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Ang sukkerfrie godiser så vær forberedt på at du kan reagerer kraftig på en del av dem... Men det varierer litt det der, hvis jeg spiser vanlig Anton berg-sjokolade så får jeg fryktelig vondt i magen, og alt renner tvers gjennom. Men jeg bruker den til å lage kake, og da får jeg ikke vondt i det hele tatt, selv om det renner ved store mengder..

Jeg fant noe i Sverige som skulle inneholde maltitol og noe som het isomalt, som da skulle være en sukkeralkohol, og dermed "lov". Jeg spiste ikke all verden av disse dropsene med dette i, 40 g kanskje (?), og det endte med magekramper fra helvete.. Det er noe av det vondeste jeg i mitt liv har vært borti, kramper som varte og varte og varte i flere døgn.. Jeg var på do noen tusen ganger i løpet av de dagene, og det rant og rant og rant..

Så pass deg som for dem som har isomalt i seg hvertfall, skumle saker det der!

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:46   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

hvis jeg spiser vanlig Anton berg-sjokolade så får jeg fryktelig vondt i magen, og alt renner tvers gjennom. Men jeg bruker den til å lage kake, og da får jeg ikke vondt i det hele tatt, selv om det renner ved store mengder..

Jeg opplevde noe lignende i helga, får romlende og "rar" mage av Heistad gelen, men brukte den i ostekakae, og merket ingenting. Så jeg tror at man man "må" skeie ut bør man hvertfall ikke spise ting alene. Spis det sammen med noe ordentlig og lovlig.
Men er helt enig i at man bør unngå det i det lengste

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 14:11   #7
skarp0ye
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 3
skarp0ye er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Jeg tror det er viktig å spise protein og fett i hvert måltid, så om en tar noen få val/hasselnøtter i tillegg så kansje det hjelper?

skarp0ye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Urkost/lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 14:21   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Man ser vel ikke på en sjokolade som ett måltid hvis man tenker på at man skal unne seg noe annet enn mat
Jeg spiser min sjokolade på lørdagskvelden sammen med vann og koser meg masse, men tror nok ikke fett og proteiner hadde gjort samme kosen

Enkleste er nok å teste ut selv hva man tåler og ikke tåler. Noen kan fint spise sjokolade uten å date toalettet resten av kvelden mens andre igjen knapt tåler en bit før de fyker avgårde. Og da kan gjerne det å bruke det sammen med noe være en løsning

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 15:11   #9
skarp0ye
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 3
skarp0ye er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Man ser såklart ikke på det som et måltid sannsett, men kroppen gjør kansje det?

Personlig så liker jeg veldig godt valnøtter som 'snacks'. Om man spiser noe søtt, så kan man prøve en neve med nøtter før/etter, bare for å teste om det hjelper

__________________
Startvekt: 133 kg / 39.7 BMI
Vekt nå: 121 kg
Langsiktig mål: Sterk og sunn, normal BMI/fett%
skarp0ye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Urkost/lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 15:28   #10
Sisla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 28
Sisla er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Ang sukkerfrie godiser så vær forberedt på at du kan reagerer kraftig på en del av dem... Men det varierer litt det der, hvis jeg spiser vanlig Anton berg-sjokolade så får jeg fryktelig vondt i magen, og alt renner tvers gjennom.

Akkurat det syntes jeg var en fordel da jeg ble forstoppa. Det var et sjøslag også følte ikke jeg for å gå mer på do

__________________



Startet på Ketolyse i begynnelsen av februar 2009 et sted. Muskulært smertefri.
Sisla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:43   #11
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfritt godteri/produkter

Sisla: Joda, skjønner den
Men jeg har spist godis med isomalt en gang etter dette, og det endte med oppkast og ekstreme magekramper...

Så ville nok satsa på et bedre avføringsmiddel ja!

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfritt godteri? Matilde Ketolysekuren 33 09-01-11 12:20
Sukkerfritt godteri fra lavkarbopikene Tariana Spørsmål og svar 4 11-01-09 13:25
Hvordan er dette med sukkerfritt godteri? Lollypop! Ketolysekuren 5 04-09-07 12:43
Sukkerfritt godteri hos Mix Marianne Nyheter / media 9 19-01-05 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no