Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Inntak av næring under lange ritt?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-13, 23:11   #1
Kjetil B
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1
Kjetil B er på en erverdig vei
Post

Inntak av næring under lange ritt?

Jeg har gått på LCHF mer eller mindre de siste to og et halvt årene og har hatt formidable resultater når det gjelder vektreduksjon og ikke minst har et vært med på å gi meg treningsiver. Jeg planlegger våren 2013 å gjennomføre mitt første lange sykkelritt. Satser på en slutttid på ca 6 timer. Ettersom jeg ikke har erfaring med så lange ritt er spørsmålet mitt knyttet til inntak av næring underveis i rittet. Jeg er usikker på om jeg skal kjøre beinhardt på LCHF hele turen og da er spørsmålet hvilke type næring som kroppen tar opp lettest? Tror ikke jeg klarer å putte i meg kjøttprodukter eller egg underveis. Fins det noen gode hjemmelagde alternativer? Et annet alternativ er å kjøre på med karbo ernæring de to siste timene for å gi kroppen en boost!
Noen som har noen erfaringer å dele??

Kjetil B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 23:59   #2
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Inntak av næring under lange ritt?

Noe med mye kokosfett, kanskje? Søk på cocosa her inne, så finner du sikkert masse oppskrifter. Lykke til!

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 00:03   #3
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Inntak av næring under lange ritt?

Opprinnelig lagt inn av Kjetil B, her.

Jeg har gått på LCHF mer eller mindre de siste to og et halvt årene og har hatt formidable resultater når det gjelder vektreduksjon og ikke minst har et vært med på å gi meg treningsiver. Jeg planlegger våren 2013 å gjennomføre mitt første lange sykkelritt. Satser på en slutttid på ca 6 timer. Ettersom jeg ikke har erfaring med så lange ritt er spørsmålet mitt knyttet til inntak av næring underveis i rittet. Jeg er usikker på om jeg skal kjøre beinhardt på LCHF hele turen og da er spørsmålet hvilke type næring som kroppen tar opp lettest? Tror ikke jeg klarer å putte i meg kjøttprodukter eller egg underveis. Fins det noen gode hjemmelagde alternativer? Et annet alternativ er å kjøre på med karbo ernæring de to siste timene for å gi kroppen en boost!
Noen som har noen erfaringer å dele??

Vegar L og ToreH her inne har skrevet en del om dette i treningsdelen av forumet. Tror begge har erfaring fra sykkeltrening ser det ut til.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 13:23   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Inntak av næring under lange ritt?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Vegar L og ToreH her inne har skrevet en del om dette i treningsdelen av forumet. Tror begge har erfaring fra sykkeltrening ser det ut til.

BitTorrent har vel også erfaring med lange løp på LCHF.

Slik jeg har skjønt det, så er det viktigste å få erstattet væske og salter under lange økter. Vel å merke hvis man har en velfungerende fettforbrenning.
Når det blir så lenge som 6 tilmer, ville jeg nok hatt med meg noen nøttekjeks/proteinkjeks med cocosa.
Sjekk ut bloggen http://www.marksdailyapple.com/#axzz2LFUNxYVo

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i hverdagen, høykarbo til ritt raskall Trening 3 12-04-11 21:27
Næring istedenfor melk sunnereliv Dr Lindbergs 4 29-07-10 10:05
Næring i frosne bær nellie Spørsmål og svar 2 28-07-08 18:28
Fordeling av næring polvott Lavkarbo generelt 9 02-05-06 13:21
Næring - morgentrening HP Trening 28 18-06-05 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no