Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Lavkarbo og kroppsbygging..

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-04, 17:18   #1
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo og kroppsbygging..

Hei alle sammen! Er ny her og driver med kroppsbygging, ca. 6 ganger i uka.
Jeg har hørt fra andre at lavkarbo mat er ideelt for kroppsbyggere. Er dette sant? Får man feks. bedre prestasjoner og raskere vektøkning (i muskler assa) av dette? Jeg spiser MYE, for å si det mildt, men vil dette da bli litt i det dyreste laget for de fleste å leve på slik mat? Fra før av har jeg spist masse proteiner men ikke vært så nøye med raske karbs.. og tenkte kanskje at dette var noe for meg.

En vanlig frokost for meg de siste dagene har vært:
1 boks tomatbønner (mye av sausen helte jeg ut)
2-3 egg
1 liter skumma melk

Jeg begynte å spise sånn bare for å se om det ble forbedringer

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 22:19   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hei, og velkommen hit!
Ja, lavkarbo er bra ved trening, men dette er det andre som kan mye mer enn meg om...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 22:37   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av bubavon

Hei alle sammen! Er ny her og driver med kroppsbygging, ca. 6 ganger i uka.
Jeg har hørt fra andre at lavkarbo mat er ideelt for kroppsbyggere. Er dette sant? Får man feks. bedre prestasjoner og raskere vektøkning (i muskler assa) av dette? Jeg spiser MYE, for å si det mildt, men vil dette da bli litt i det dyreste laget for de fleste å leve på slik mat? Fra før av har jeg spist masse proteiner men ikke vært så nøye med raske karbs.. og tenkte kanskje at dette var noe for meg.

En vanlig frokost for meg de siste dagene har vært:
1 boks tomatbønner (mye av sausen helte jeg ut)
2-3 egg
1 liter skumma melk

Jeg begynte å spise sånn bare for å se om det ble forbedringer

En hel liter skumma, du er vel klar over at alle melketyper inneholder mer melkesukker enn proteiner. Dessuten når du er på lavkarbo er du ikke på lavfett. Vi på Atkins foretrekker fløte eller hvitost fremfor melk.

Store muskler får du av å spise mye proteiner. Av lavkarbokosthold får du mer markerte muskler. Stå på

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:13   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Kroppsbyggere generellt spiser lavkarbo under deff, men ikke på bulk så det kommer an på målsetingen din.

Hvis du , reagere negativt på mye karbo , blir oppblåst og får relativt mye fettlagring under bulk, så kan du regulere karbo inntaket ned til ca. 100 gram dag + ca. 70 gram raske karbo rett etter trening.


Les denne artikklen:

http://www.tech-nutrition.com/default.asp?go=art&id=118

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 23:13   #5
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Bare for å si det, jeg er på så langt unna slanker'n som det går an. Jeg vil helst gå opp i vekt, og er redd for å miste vekt (muskelmasse).

Og ang. melk. Mange av oss drikker ikke melk ja på grunn av melkesukkeret. Men jeg gjør det siden det er proteinrikt i forhold til kcal., og ikke minst er det billig. Det fungerer godt som et ekstra siden 1 liter inneholder ca. 350 kcal og 33g. protein. Dette er VELDIG lite i forhold til det jeg spiser på en dag. Og nesten ubetydelig en dag med ekstra mye styrketrening. Og dessuten så har melk lav gi.

For å øke muskelmasse raskt bør man spise ca. 3.5g protein pr. kg. kroppsvekt. FOr meg betyr det ca. 300g. protein pr. dag. Og DET er ikke lett! For eksempel i dag så spiste jeg:

Frokost: 1 boks tomatbønner uten saus (bare bønner altså)
2 egg
1L skumma melk

mellommåltid 1: 1 boks tunfisk (smaker ikke godt men er billig og er nesten reint protein)

Lunsj: 1/2 kylling med salat. (ganske billig og smaker godt, masse protein)

mellom 2: enda en boks tunfisk

Trening........Banan rett etter trening....

middag: ca. 350g seifilet (var alene i dag, så jeg kunne spise reint kjøtt uten tilbehør)

mellom 3: 1 stor neve peanøtter (masse protein her og i tilegg til sundt fett og masse annet)

kvelds: 1 stor boka makrell i tomat 2 skiver rug brød. og ca. 1/2 liter skumma melk

Detter gir faktisk omtrent 300g. protein. jaja kom i mål i dag og da

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 15:22   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Du trenger ikke 3,5 gram protein/ dag / kg / kroppsvekt når du skal bygge muskleler.
2- 2,5 gram vil være tilstrekkelig.
3 til 3, 5 gram vil være mer aktuelt når du skal deffe.
For mye protein vil øke forbrenningen og er ikke gunstig når du ønsker å legge på deg.

Du bør få i deg protein rett etter trening og du bør ta to bananer.

Det er 3 ting du trenger for å legge på deg muskelmasse.

overskuddskalorier
nok protein
progresjon i vektt treningen, ala HST/RYP.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karamellpudding lavkarbo? mam Kake/dessert og snacks 6 23-10-04 23:34
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 17:57
Kan Lavkarbo og Yoga filosofi kombineres? HP Lavkarbo generelt 5 19-08-04 23:26
Lavkarbo i OL! HP Nyheter / media 1 02-07-04 23:16
Lavkarbo Coca -Cola yor Atkins kosthold 3 28-05-04 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no